Gemeenteblad van Hulst
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hulst | Gemeenteblad 2021, 411686 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hulst | Gemeenteblad 2021, 411686 | beleidsregel |
Regeling beheer en toezicht Basisregistratie personen Hulst 2021
Hoofdstuk 2: Aanwijzen functionarissen
Het college van burgemeester en wethouders wijst functionarissen aan die belast worden met
en voorziet daarbij tevens in de vervanging van de functionarissen.
De informatiebeheerder wijst functionarissen aan, die worden belast met het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet bedoelde verklaring, en wijst verder functionarissen aan die worden belast met de volgende taken:
en voorziet daarbij tevens in de vervanging van deze functionarissen.
Hoofdstuk 3: Het informatiebeheer
De informatiebeheerder BRP beheert de gemeentelijke voorziening BRP, de persoonsgegevens als ingericht in het gegevensmagazijn (Key2Datadistributie) en de autorisatiebesluiten die betrekking hebben op persoonsgegevens.
De informatiebeheerder adviseert, in voorkomende gevallen in samenspraak met de CISO en/of de PO, het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie te weten:
Hoofdstuk 5: Het privacybeheer
De privacybeheerder adviseert de informatiebeheerder en het college van burgemeester en wethouders over de privacy-aspecten die voortvloeien uit de uitvoering van de wet BRP en de verordening BRP.
Hoofdstuk 6: Het toezichtsbeheer
De toezichthouder BRP als bedoeld in artikel 4.2 van de Wet BRP, is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de wet BRP.
De toezichthouder BRP controleert of de burger voldoet aan zijn verplichtingen met betrekking tot de inschrijving in de BRP (artikel 2.38), de wijziging van diens adres (2.39), het rechtmatig gebruik van een briefadres (2.40 t/m 2.42), zijn vertrek uit Nederland (2.43) en de verstrekking van alle inlichtingen die nodig zijn voor de bijhouding van de BRP.
De toezichthouder ziet er op toe dat, indien de burger niet zelf aan zijn verplichtingen voldoet of kan voldoen, de verplichtingen worden vervuld door degene die daartoe bevoegd is op grond van de artikelen 2.49 en 2.50 van de Wet BRP.
De toezichthouder ontleent de in dit artikel onder b) genoemde bevoegdheden aan hoofdstuk 5 van de Algemene Wet Bestuursrecht.
De toezichthouder is in verband met de uitvoering van de taken als genoemd in artikel 19, bevoegd
De toezichthouder voert zijn werkzaamheden uit in samenspraak met de gegevensverwerker en koppelt het resultaat van zijn werkzaamheden terug aan de gegevensverwerker.
Hoofdstuk 7: Het gegevensbeheer
De gegevensbeheerder BRP is verantwoordelijk voor
het binnen 5 werkdagen beslissen over het in behandeling nemen van meldingen van overheidsorganen waarbij gerede twijfel bestaat over de juistheid van een in de gemeentelijke voorziening van de BRP opgenomen (authentiek) gegeven, en het in kennis stellen van het overheidsorgaan over de genomen beslissing;
De gegevensbeheerder BRP is bevoegd, in overleg met de informatiebeheerder, vanuit de in artikel 25 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de BRP.
De in deze regeling opgenomen bepalingen gelden voor de gemeentelijke voorzieningen als bedoeld in artikel 1.2 juncto 1.4 van de Wet BRP, evenals voor de in de gemeentelijke voorziening genoemde aangehaakte gegevens en voor de basisgegevens uit de BRP die zich in het gegevensmagazijn bevinden.
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 2 november 2021.
De secretaris
De burgemeester
Bijlage 1: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door burgemeester en wethouders
Op grond van artikel 2 van de Regeling beheer en toezicht Basisregistratie personen Hulst 2021 zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Als toezichthouder zijn aangewezen de voor deze taak opgeleide medewerkers in dienst van het bedrijf Handhaving Support dat is gevestigd te Edmond Hellenraadstraat 100 in Rotterdam.
Bijlage 2: Aanwijzing van beheerfunctionarissen door de informatiebeheerder
Op grond van artikel 3 van de Regeling beheer en toezicht Basisregistratie personen Hulst 2021 zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Als applicatiebeheerders BRP zijn aangewezen xxx en xxx, afdeling Publieke Dienstverlening. Zij vervangen elkaar onderling.
Als gegevensverwerkers worden alle medewerkers van team Burgerzaken en van het klantcontact- centrum aangewezen.
Afnemen verklaringen artikel 2.8, lid 2 van de Wet basisregistratie personen
De bevoegdheid tot het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid 2, onder sub e, van de Wet BRP bedoelde verklaring wordt toegekend aan alle medewerkers van het team Burgerzaken, afdeling Publieke Dienstverlening.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-411686.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.