Vaststelling bestemmingsplan ‘Woningbouw Pastoor Scholtenweg, Buren’

Burgemeester en wethouders van Ameland maken, ingevolge artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro), bekend dat de gemeenteraad van Ameland bij besluit van 25 oktober 2021 het bestemmingsplan ‘Woningbouw Pastoor Scholtenweg, Buren’ gewijzigd heeft vastgesteld.

Het ontwerpbestemmingsplan heeft betrekking op de realisatie van een vrijstaande woning aan de Pastoor Scholtenweg te Buren, kadastraal bekend gemeente Nes, sectie F, nummer 905.

Wijzigingen ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan

De raad heeft bij de vaststelling van het bestemmingsplan een amendement aangenomen. Het door de raad aangenomen amendement heeft betrekking op de situering van het bouwvlak waarbinnen de woning gebouwd mag worden. Ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan is het bouwvlak 3 meter naar de weg verplaatst, waardoor het bouwvlak op 7 meter van de Pastoor Scholtenweg komt te liggen.

Het vastgestelde bestemmingsplan ‘Woningbouw Pastoor Scholtenweg, Buren’ met planidentificatienummer NL.IMRO.0060.20210326-VG01 ligt vanaf donderdag 18 november tot en met woensdag 29 december 2021 ter inzage op het gemeentehuis in Ballum. Het bestemmingsplan is tevens te vinden op www.ameland.nl en op www.ruimtelijkeplannen.nl

Beroepstermijn

Een belanghebbende die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad van Ameland naar voren heeft gebracht, kan vanaf donderdag 18 november 2021 gedurende zes weken beroep instellen tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Gelijke bevoegdheid komt toe aan een belanghebbende die aantoont dat hij daartoe redelijkerwijze niet in staat is geweest. Het beroep kunt u richten aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage.

Het bestemmingsplan treedt in werking daags na afloop van de hiervoor genoemde beroepstermijn. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet.

Degene die beroep heeft ingesteld, kan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State verzoeken met het oog op onverwijlde spoed een voorlopige voorziening te treffen. Het verzoek dient geadresseerd te worden aan de Raad van State, ter attentie van de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Indien het verzoek tijdens de beroepstermijn wordt ingediend, treedt het besluit niet in werking voordat op het verzoek is beslist.

 

Ballum, 17 november 2021

College van burgemeester en wethouders

Namens deze:

L.P. Stoel, burgemeester

I. Valk, secretaris directeur

Naar boven