Verkeersbesluit voor het aanwijzen van een gehandicaptenparkeers aan de Lindenstraat 11 te Nederweert

Burgemeester en wethouders van Nederweert;

gezien het verzoek van een bewoner aan Lindenstraat 11, 6031 XT Nederweert om een parkeervak aan de Acaciastraat aan de achterzijde zijn woning aan te wijzen als gehandicaptenparkeerplaats;

overwegende dat betrokkene in het bezit is van een gehandicaptenparkeerkaart omdat zij zich zonder de hulp van anderen niet over een redelijke afstand kan verplaatsen;

dat de aanwezige parkeerruimte regelmatig volledig bezet is;

dat de Acaciastraat in beheer is bij de gemeente Nederweert;

gezien dat de gemeente Nederweert, in deze vertegenwoordigd door de medewerk(st)er van team Samenleving Fysiek van de afdeling Dienstverlening, daartoe gemachtigd overeenkomstig het bepaalde in:

  • het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Nederweert 2016 van 4 oktober 2016,

  • het ondermandaatbesluit van afdelingshoofd aan teamleider Samenleving van 7 januari 2020,

  • het ondermandaatbesluit van teamleider Samenleving aan medewerker van 18 oktober 2017

om besluiten te nemen en het afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot het toekennen/intrekken van gehandicaptenparkeerplaatsen in de gemeente Nederweert; hierna te noemen ”de gemeente”;

gelet op de bepalingen van de Wegenverkeerswet, het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

b e s l u i t e n :

door het plaatsen van een bord model E6, van bijlage I van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 het op bijbehorende tekening nader aangegeven parkeervak aan de Acaciastraat in Nederweert, als gehandicaptenparkeerplaats aan te wijzen.

Nederweert, 14 oktober 2021.

Burgemeester en wethouders voornoemd,

namens dezen,

Ans Zegveld

medewerkster team Samenleving Fysiek

Openbare bekendmaking besluit: 21 oktober 2021.

Bezwaar tegen het besluit

A. Bezwaarschrift

Het bezwaarschrift is een brief waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met het door het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester genomen besluit. In deze brief kunt u schrijven wat naar uw mening besloten moet worden. Andere van belang zijnde stukken kunnen worden meegestuurd.

U kunt schriftelijk of digitaal een bezwaarschrift indienen

  • Een schriftelijk bezwaarschrift moet worden ingediend bij:

College van burgemeester en wethouders/burgemeester van Nederweert

Commissie bezwaarschriften

Postbus 2728

6030 AA Nederweert

  • Een digitaal bezwaarschrift moet worden ingediend via het formulier op http://www.nederweert.nl. Op de website van de gemeente Nederweert leest u hierover meer.

De bezwaartermijn is zes weken

Het bezwaarschrift moet binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit worden verstuurd. Daarmee voorkomt u dat we uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

Gegevens in het bezwaarschrift

In het bezwaarschrift staat:

  • a.

    naam, adres en handtekening;

  • b.

    datum van het bezwaarschrift;

  • c.

    omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • d.

    de redenen waarom u het niet eens bent met het besluit.

B. Direct beroep bij de rechtbank

In bepaalde gevallen is het mogelijk om de bezwaarschriftprocedure over te slaan en rechtstreeks beroep in te dienen. Het overslaan van de bezwaarschriftprocedure is alleen in uitzonderlijke gevallen mogelijk, bijvoorbeeld als er al een uitputtende uitwisseling van argumenten heeft plaatsgevonden in het voortraject. U kunt in uw bezwaarschrift verzoeken om de bezwaarschriftprocedure over te slaan. Daarbij moet u vermelden waarom u dat wilt. Het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester kan met een dergelijk verzoek instemmen als de zaak daarvoor geschikt is.

C. Voorlopige voorziening

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Als u dit niet wilt, kunt u een verzoek om een voorlopige voorziening indienen. Dit verzoek doet u schriftelijk bij de voorzieningenrechter van rechtbank Limburg, sector bestuursrecht, postbus 950, 6040 AZ Roermond of digitaal via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Kijk op vermelde site voor de precieze voorwaarden.

Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang.

Griffierecht

Als u beroep instelt of een voorlopige voorziening vraagt moet u griffierecht betalen. De hoogte daarvan bedraagt vanaf 1 januari 2021:

- voor zaken betreffende een uitkering of huursubsidie: € 49,00 (natuurlijke persoon) of € 360,00 (rechtspersoon);

- bij alle andere bestuursrechtelijke zaken: € 181,00 (natuurlijke persoon) of € 360,00 (rechtspersoon). De rechtbank stuurt u een rekening. Als u tegelijkertijd beroep indient en een voorlopige voorziening vraagt moet u tweemaal griffierecht betalen.

Naar boven