Verkeersbesluit herinrichting Gooilandsingel

 

Rotterdam Charlois 21/0017592, AS21/11904

 

De directeur van cluster Stadsontwikkeling,

overwegende,

 

dat de Gooilandsingel en Zuidplein wegen zijn gelegen binnen de bebouwde kom;

dat binnen het totaalplan Hart van Zuid de Gooilandsingel is opgenomen om te worden heringericht;

dat de realisatie van de Gooilandsingel valt onder inrichtingsplan 6;

dat het inrichtingsplan (IP 6) onderdeel uitmaakt van het totaalplan Hart van Zuid;

dat binnen het project Hart van Zuid het gebied rond metro- en busstation Zuidplein wordt ontwikkeld;

dat een onderdeel van deze ontwikkeling is het opnieuw inrichten van de Gooilandsingel;

dat in de huidige situatie de Gooilandsingel een doorgaande openbare weg met instapbushaltes van busstation Zuidplein;

dat conform het vastgestelde inrichtingsplan 7b (IP 7b) de instaphaltes verplaatst worden naar de noordzijde van het metrogebouw;

dat hierdoor de instapbushaltes in de Gooilandsingel komen te vervallen;

dat de rijbaan in de Gooilandsingel komt te vervallen;

dat voor de realisatie van het busstation (IP 7b) Verkeersbesluit busstation (kenmerk 19/0619795, Corsanummer AS19/13628 d.d. 8 oktober 2019) is gepubliceerd;

dat het wenselijk is om de volgende onderstaande verkeersmaatregelen in te trekken, gelet op de herinrichting;

- eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 320 en 424;

- eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 296 en 56;

- eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 96 en 86

- eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 86 en 96;

- eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers Zuidplein 86 en Carnissesingel 29;

- verplichte rijrichting rechtsaf ter hoogte van Zuidplein 54;

- vier voetgangersoversteekplaatsen (VOP) in de Gooilandsingel (ter hoogte van de Carnissesingel, ter hoogte van de Boerhaavestraat en ter hoogte van Zuidplein) en Zuidplein (ter hoogte van de kruising met de Gooilandsingel)

- twee verplichte fietspaden ter hoogte van Zuidplein 86;

- gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft ter hoogte van Zuidplein 56;

- geslotenverklaring uitgezonderd lijnbussen ter hoogte van Zuidplein 58;

- geslotenverklaring voor voertuigen die, met inbegrip van lading, hoger zijn dan op het bord is aangegeven ter hoogte van 58;

- parkeerplaats gereserveerd voor deelauto's GreenWheels;

- Stilstaan en parkeerverbod ter hoogte van Zuidplein 56 en 54;

- snelheidsregime 30 km/u zone ter hoogte van Carnissesingel 4;

- eenrichtingsverkeer ter hoogte van Carnissesingel 4;

- stilstaan verbod ter hoogte van Carnissesingel 4;

- verplichte rijrichting rechtsaf uitgezonderd lijnbussen hoogte van Carnissesingel 4;

- voorrangsregeling ter hoogte van Carnissesingel 4;

- verplicht brom(fiets)pad ter hoogte van Carnissesingel 4;

- verplichte rijrichting rechtdoor ter hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel;

- voorrangsregeling ter hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel;

- verplicht fietspad ter hoogte van Carnissesingel 29;

dat op het moment dat de nieuwe bovengenoemde instapbushaltes in gebruik worden genomen, wordt gestart de herinrichting van de Gooilandsingel;

dat de Gooilandsingel wordt heringericht tot een groene, autoluwe boulevard voor voetgangers;

dat er een voetgangerszone wordt ingericht waarbij fietsers te gast zijn;

dat tussen de Zuiderparkweg en de Carnissesingel een fiets- / bromfietspad wordt gerealiseerd;

dat bovenstaand pad onderdeel uitmaakt van het bromfietsnetwerk van Rotterdam;

dat ter hoogte van Zuidplein Laag een keerlus wordt gerealiseerd en dat derhalve gemotoriseerd verkeer hierdoor de Gooilandsingel niet meer kan inrijden;

dat expeditie verkeer binnen de venstertijden (7.00 – 12.00 uur) de boulevard kunnen betreden vanaf de keerlus Zuidplein en verlaten het gebied via de Carnissesingel;

dat voor hulpdiensten het mogelijk is om vanuit de Goereesestraat, via de Zuidenwijdsestraat en de keerlus op Zuidplein de Gooilandsingel te bereiken;

dat op de keerlus twee parkeerplaatsen voor touringcars en drie standplaatsen voor taxi’s worden ingericht;

dat er In de Zuidenwijdsestraat vijf parkeerplaatsen als Kiss & Ride parkeerplaatsen worden ingericht;

dat er op het kruispunt Gooilandsingel – Zuiderparkweg een voetgangersoversteekplaats wordt aangelegd;

dat de verkeersregelinstallatie (VRI) op de kruising Gooilandsingel – Zuiderparkweg komt te vervallen. Dit is mogelijk, omdat de Zuiderparkweg ter plaatse van de kruising wordt versmald naar twee keer één rijstrook.

dat bovenstaande opheffen van de VRI en versmallen van de rijbaan niet openstaan voor bezwaar/beroep aangezien dit een juridisch feitelijke handeling betreft, waar geen bezwaar/beroep tegen open staat;

dat in het bestaande Zuiderterrasplantsoen een busbaan wordt aangelegd, zodat bussen vanaf de Zuiderparkweg de uitstaphaltes van busstation Zuidplein kunnen bereiken;

dat de rijrichting van de parallelbaan van Zuidplein (ter hoogte van Zuidplein 324 t/m 510) wordt omgedraaid;’

dat hierdoor de Sallandweg bereikbaar vanaf de Pleinweg wordt;

dat de werkzaamheden starten in januari 2022. Op dat moment wordt de Gooilandsingel afgesloten en komt de bestaande bebording te vervallen;

dat de definitieve verkeerssituatie medio augustus 2022 in gaat of zoveel eerder of later als nodig is.

dat bovenstaande verkeersmaatregelen, gelet op artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 (Wvw, besluit van 21 april 1994, Staatsblad (Stb.) 1994, 475, zoals nadien gewijzigd), strekt tot:

• het verzekeren van de veiligheid op de weg;

• het beschermen van weggebruikers en passagiers;

• het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer.

dat de weg onder beheer is van de gemeente Rotterdam;

dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van de betrokkenen behoren te blijven.

dat in het kader van artikel 24 sub a. van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW, besluit van 26 juli 1990, 460, of zoals nadien gewijzigd) wel overleg heeft plaatsgevonden met de Politie, eenheid Rotterdam, waarbij de Politie, eenheid Rotterdam, te kennen heeft gegeven akkoord te zijn met de voorgestelde verkeersmaatregelen.

 

Gelet op artikel 18 aanhef en onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (Staatsblad 1994, nr. 475, zoals nadien gewijzigd), het bepaalde in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer en daartoe bevoegd krachtens door het college van Burgemeester en Wethouders verleend mandaat in het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Rotterdam 2016 (gemeenteblad 2016-6556, zoals nadien gewijzigd);

Besluit:

namens het college van Burgemeester en Wethouders van Rotterdam,

Tot het intrekken van eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 320 en 424, middels

  • het verwijderen van 1 bord C02 (éénrichtingsverkeer, in deze rijrichting gesloten voor voertuigen,

  • ruiters, geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 1 bord C03 (éénrichtingsverkeer) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 296 en 56, middels

  • het verwijderen van 1 bord C02 (éénrichtingsverkeer, in deze rijrichting gesloten voor voertuigen,

  • ruiters, geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 en OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 1 bord C03 (éénrichtingsverkeer) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990

  • als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 96 en 86, middels

  • het verwijderen van 1 bord C02 (éénrichtingsverkeer, in deze rijrichting gesloten voor voertuigen,

  • ruiters, geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 en OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 1 bord C03 (éénrichtingsverkeer) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990

  • als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers 86 en 96, middels

  • het verwijderen van 1 bord C02 (éénrichtingsverkeer, in deze rijrichting gesloten voor voertuigen,

  • ruiters, geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 en OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 1 bord C03 (éénrichtingsverkeer) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990

  • als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 en OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers Zuidplein 86 en Carnissesingel 29, middels

  • het verwijderen van 1 bord C02 (éénrichtingsverkeer, in deze rijrichting gesloten voor voertuigen,

  • ruiters, geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 1 bord C03 (éénrichtingsverkeer) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990)

  • als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van eenrichtingsverkeer, ter hoogte van Carnissesingel 4, middels

  • het verwijderen van 1 bord C03 (éénrichtingsverkeer) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van verplichte rijrichting rechtsaf ter hoogte van Zuidplein 54, middels

  • het verwijderen van 1 bord D05-R (gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van vier voetgangersoversteekplaatsen (VOP) in de Gooilandsingel (ter hoogte van de Carnissesingel, ter hoogte van de Boerhaavestraat en ter hoogte van Zuidplein) en Zuidplein (ter hoogte van de kruising met de Gooilandsingel), middels

  • het verwijderen van 8 borden L02 (Voetgangersoversteekplaats) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 en door het verwijderen van de bijbehorende wegmarkering conform Hoofdstuk 4, Paragraaf 2 onder 9 van de Uitvoeringsvoorschriften van BABW;

Tot het intrekken van twee verplichte fietspaden ter hoogte van Zuidplein 86, middels

  • het verwijderen van 2 borden G11 (verplicht fietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van het gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft ter hoogte van Zuidplein 56, middels

  • het verwijderen van 2 borden D02-RO (gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van het gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft ter hoogte van Zuidplein 54, middels

  • het verwijderen van 1 bord D02-RO (gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van de geslotenverklaring voor alle bestuurders uitgezonderd lijnbussen ter hoogte van Zuidplein 58, middels

  • het verwijderen van 2 borden C01 (Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee) en onderbord “uitgezonderd lijnbussen” als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van de geslotenverklaring voor voertuigen die, met inbegrip van lading, hoger zijn dan op het bord is aangegeven ter hoogte van Zuidplein 58, middels

  • het verwijderen van 1 bord C19 (3,5m) (geslotenverklaring voor voertuigen die, met inbegrip van lading, hoger zijn dan op het bord is aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

Tot het intrekken van de geslotenverklaring voor alle bestuurders ter hoogte van Boerhaavestraat 10, middels

  • het verwijderen van 1 bord C01 (Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

Tot het intrekken van de gereserveerde parkeerplaats voor GreenWheels ter hoogte van Zuidplein 88, middels

  • het verwijderen van 1 bord E08 (parkeergelegenheid alleen bestemd voor auto's) en onderbord “deelauto GreenWheels” als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van het parkeerverbod en stilstaan verbod ter hoogte van Zuidplein 56 en 54, middels

  • het verwijderen van 1 bord E01 (parkeerverbod) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 2 borden E02 (verbod tot stilstaan) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van het stilstaan verbod ter hoogte van Carnissesingel 4, middels

  • het verwijderen van 1 bord E02 (verbod tot stilstaan) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van het 30 km/u snelheidszone ter hoogte van Carnissesingel 4, middels

  • het verwijderen van 3 borden A01-30ZB (zone 30km/u) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van verplichte rijrichting rechtsaf uitgezonderd lijnbussen ter hoogte van Carnissesingel 4, middels

  • het verwijderen van 1 bord D05-R (gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) en onderbord “uitgezonderd lijnbussen” als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

Tot het intrekken van de voorrangsregeling ter hoogte van Carnissesingel 4, middels

  • het verwijderen van 5 borden B06 (Verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 2 borden B03 (Voorrangskruispunt) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van de voorrangsregeling ter hoogte van Zuidplein 96, middels

  • het verwijderen van 1 bord B06 (Verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het verwijderen van 1 bord B05 (Voorrangskruispunt zijweg rechts) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van het brom(fiets)pad ter hoogte van Carnissesingel 4, middels

  • het verwijderen van 2 borden G12A (verplicht fiets/bromfietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van het brom(fiets)pad ter hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, middels

  • het verwijderen van 2 borden G12A (verplicht fiets/bromfietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van de verplichte rijrichting rechtdoor ter hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, middels

  • het verwijderen van 2 borden D04 (gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

Tot het intrekken van de voorrangsregeling hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, middels

  • het verwijderen van 2 borden B06 (Verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het intrekken van een verplicht fietspad ter hoogte van Carnissesingel 29, middels

  • het verwijderen van 1 bord G11 (verplicht fietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van een voetgangersoversteekplaats (VOP) op het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, middels

  • het plaatsen van 2 borden L02 (Voetgangersoversteekplaats) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 en door het aanbrengen van de bijbehorende wegmarkering conform Hoofdstuk 4, Paragraaf 2 onder 9 van de Uitvoeringsvoorschriften van BABW;

  •  

Tot het instellen van een verplicht (brom)-fietspad ter hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, middels

  • het plaatsen van 7 borden G12A (verplicht (brom)fietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

 

Tot het instellen van een verplicht (brom)-fietspad ter hoogte van Carnissesingel 4, middels

  • het plaatsen van 1 bord G12A (verplicht (brom)fietspad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van de verplichte rijrichting rechtdoor ter hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, middels

  • het plaatsen van 2 borden D04 (gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) waarbij bij 1 bord een onderbord wordt aangebracht met de tekst “uitgezonderd lijnbussen” als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van een gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven op de Gooilandsingel, middels

  • het plaatsen van een bord D05-R ( gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) en met als onderbord OB54 ‘uitgezonderd (brom)fietsers’ als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990

  •  

Tot het instellen van een geslotenverklaring, uitgezonderd lijnbussen, op de Gooilandsingel, middels,

  • het plaatsen van 2 borden C01 ( gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 met als onderbord ‘uitgezonderd lijnbussen'';

Tot het instellen van een gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven op de Zuidplein achterzijde huisnummer 86 middels,

  • het plaatsen van 2 borden D05-R ( gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990

  •  

Tot het instellen van een eenrichtingsweg voor lijnbussen, op de Gooilandsingel, middels,

  • het plaatsen van 1 bord C04 L (eenrichtingsweg links) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van een voetgangerszone op de Gooilandseweg en Zuidplein, middels,

  • het plaatsen van 8 borden G07ZB en G07ZE (zone voetpad/einde zone voetpad) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990 met als onderborden ‘fietsen toegestaan’ en onderbord bij toegang ter hoogte van Zuidplein 54 met ‘laden/lossen symbool 7.00 en 12.00 uur’. En ter hoogte van de aansluiting met de Carnissesingel onderbord met de tekst "uitgezonderd lijnbussen";

  •  

Tot het instellen van vijf parkeerplaatsen voor Kiss & Ride, op de Zuidenwijdsestraat, middels,

  • het plaatsen van 1 bord Kiss & Ride (eenrichtingsweg links) en onderbord “5 x” als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van drie parkeerplaatsen voor taxi’s, op het Zuidplein 86, middels,

  • het plaatsen van 1 bord E05 (parkeerplaats voor taxi’s) en onderbord “3 x” als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van een bushalte, op het Zuidplein 92, middels,

  • het plaatsen van 1 bord L03 (bushalte) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van eenrichtingsverkeer op Zuidplein, tussen huisnummers Zuidplein 320 en Zuidplein 514, middels

  • het plaatsen van 1 bord C02 (éénrichtingsverkeer, in deze rijrichting gesloten voor voertuigen,

  • ruiters, geleiders van rij-of trekdieren of vee) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  • het plaatsen van 1 bord C03 (éénrichtingsverkeer) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990

  • als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van een voorrangsregeling hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, waarbij bestuurders vanaf de Zuiderparkweg voorrang dienen te verlenen aan verkeer op het fiets/bromfietspad, middels

  • het plaatsen van 1 bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990, met onderbord OB04+OB503 (kruisende (brom)fietsers in 2 richtingen) als bedoeld in bijlage I van het RVV

  •  

Tot het instellen van een voorrangsregeling hoogte van het kruispunt Zuiderparkweg-Gooilandsingel, waarbij verkeer op de aanliggende (brom)fietspaden voorrang dient te verlenen aan bestuurders op de Zuiderparkweg, middels

  • het plaatsen van 4 borden B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990;

  •  

Tot het instellen van een gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven op de Zuidplein 514 middels,

  • het plaatsen van 1 bord D05-R (gebod tot het volgen van de rijrichting die op het bord is aangegeven) als bedoeld in bijlage I van het RVV 1990

  •  

Te bepalen dat de verkeersmaatregelen worden uitgevoerd conform bijgevoegd bordenplan.

 

De directeur van Cluster Stadsbeheer wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Dit besluit wordt zowel in de Staatcourant als op de voor de gemeente gebruikelijke wijze gepubliceerd.

 

Rotterdam, 14 oktober 2021

Namens het college van Burgemeester en Wethouders

de directeur van het cluster Stadsontwikkeling,

voor deze, het hoofd Mobiliteit,

M.A. van Kruiningen

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na datum van publicatie in de Staatscourant, een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

 

Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn en moet ten minste bevatten:

- naam en adres van de indiener

- datum bezwaarschrift

- de gronden van het bezwaar

- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt.

 

Het bezwaarschrift moet worden gezonden naar:

Het college van burgemeester en wethouders,

t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie, postbus 1011, 3000 BA te ROTTERDAM.

Faxnummer Algemene Bezwaarschriftencommissie: (010) 2676300.

 

U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen op: www.rotterdam.nl/bezwaar

U kunt, indien u een bezwaarschrift bij het college heeft ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening (o.a. schorsing) indienen bij:

Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM te ROTTERDAM.

Voor een dergelijk verzoek is griffiegeld verschuldigd.

Naar boven