Derde wijziging Reglement van orde van de raad van Pijnacker-Nootdorp 2016

De raad van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

 

gezien het voorstel van het presidium van 9 november 2020;

 

gelet op artikel 16 van de Gemeentewet‎;

 

besluit:

 

vast te stellen de derde wijziging van het Reglement van orde van de raad van Pijnacker-Nootdorp 2016.

Artikel I

Artikel 9 (werkgeverscommissie) lid 1 en 3 worden gewijzigd en komen te luiden:

 

  • 1.

    Er is een werkgeverscommissie die het werkgeverschap uitoefent ten aanzien van de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren. De bevoegdheid om te besluiten tot privaatrechtelijke handelingen (aangaan, wijzigen en beëindigen arbeidsovereenkomst) ten aanzien van de griffier wordt per volmacht uitbesteed aan de werkgeverscommissie.

 

  • 3.

    De werkgevercommissie kan de bevoegdheid om te besluiten tot privaatrechtelijke handelingen ten aanzien van het griffiepersoneel (niet zijnde griffier) per volmacht uitbesteden aan de griffier.

Artikel II

Artikel 38 (stemverklaringen) lid 1 en 2 worden gewijzigd en komen te luiden:

 

  • 1.

    Na het sluiten van de beraadslaging en nadat de raad heeft gestemd over een voorstel kunnen raadsleden hun stemgedrag toelichten.

  • 2.

    Stemverklaringen over moties, amendementen en subamendementen worden na afloop van de stemming afgegeven.

Artikel III

Artikel 48 a wordt toegevoegd:

 

Artikel 48a. Informatiebrief

  • 1.

    Raadsleden kunnen het college of de burgemeester verzoeken om een informatiebrief.

  • 2.

    Raadsleden dienen een verzoek aan het college of de burgemeester in via een mail naar de griffie.

  • 3.

    Het verzoek om een informatiebrief bevat in ieder geval:

    • a.

      de reden van het verzoek (context);

    • b.

      een beschrijving van het onderwerp;

    • c.

      de vragen of specifieke thema’s die in de brief aan de orde moeten komen.

  • 4.

    De griffier brengt het verzoek zo spoedig mogelijk ter kennis van het college en plaatst het verzoek op de lijst van ingekomen stukken van de raad.

  • 5.

    De informatiebrief wordt zo spoedig mogelijk verstrekt, in ieder geval binnen 30 dagen nadat het verzoek is ingediend.

  • 6.

    De informatiebrief wordt door tussenkomst van de griffier aan de raadsleden ter kennis gesteld door plaatsing op de lijst van ingekomen stukken van de raad.

Artikel IV
  • A.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

  • B.

    Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Derde wijziging Reglement van orde van de raad van Pijnacker-Nootdorp 2016’.

Vastgesteld in de openbare vergadering van 28 januari 2021.

drs. B.S.M. Sepers

griffier

mw. F. Ravestein

voorzitter

Naar boven