Gemeenteblad van Bunnik
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bunnik | Gemeenteblad 2021, 349151 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bunnik | Gemeenteblad 2021, 349151 | ander besluit van algemene strekking |
Subsidieregeling voorschoolse educatie en peuteropvang gemeente Bunnik 2022
Burgemeester en wethouders van de gemeente Bunnik;
Gelet op artikel 2 en artikel 3, tweede lid van de Algemene subsidieverordening gemeente Bunnik;
artikel 168a, tweede lid van de Wet op het Primair Onderwijs en het Koninklijk Besluit specifieke uitkeringen gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid;
dat investeren in de eerste levensjaren van kinderen een positieve invloed heeft op de start in het basisonderwijs en latere schoolprestaties;
dat de gemeente jaarlijks een specifieke uitkering voor gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid van het rijk ontvangt, ter subsidiëring van rechtspersonen die zorgdragen voor voorschoolse educatie;
dat deze subsidieregeling als doel heeft het beschikbaar stellen van de genoemde specifieke uitkering als subsidie voor de houders van kindercentra die voorschoolse educatie aan peuters aanbieden, ten behoeve van een kwalitatief hoogwaardig aanbod van peuteropvang en voorschoolse educatie in de gemeente Bunnik.
Besluiten de volgende subsidieregeling vast te stellen:
Subsidieregeling voorschoolse educatie en peuteropvang gemeente Bunnik 2022
ve: voorschoolse educatie, zijnde kortdurende opvang met een aanbod voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar waarin op gestructureerde en samenhangende wijze activiteiten worden aangeboden gericht op het stimuleren van de ontwikkeling van kinderen op het gebied van rekenen, taal en motoriek en op het stimuleren van de sociaal-emotionele ontwikkeling;
Het bepaalde in deze subsidieregeling is uitsluitend van toepassing op de verstrekking van subsidies door het college voor de in artikel 3 bedoelde activiteiten.
De ve-locatiesubsidies zijn bedoeld voor onder andere: het voldoen aan alle wettelijke eisen, de uitvoering van (ve-)activiteiten, materialen, huisvesting, coördinatie en managementuren, taakuren voor overdracht, signalering en oudergesprekken, scholing en professionalisering van de pedagogisch (beleids)medewerkers.
Als er in de gevallen, vermeld onder b. en c. meerdere aanvragen zijn, waarvan het totaal aangevraagde bedrag het resterende budget uit het subsidieplafond overschrijdt, wordt het beschikbare budget gelijkelijk verdeeld over de betreffende aanvragen.
De hoogte van de in lid 1 sub a genoemde inkomensafhankelijke ouderbijdrage wordt door de houder bepaald op basis van het verzamelinkomen van het voorgaande kalenderjaar volgens de Kinderopvangtoeslagtabel van het Rijk. Ten behoeve van de vaststelling van de inkomensafhankelijke ouderbijdrage vragen de ouders een inkomensverklaring aan bij de Belastingdienst en leveren deze in bij de houder zodat deze kan vaststellen dat de ouders geen recht hebben op kinderopvangtoeslag.
Artikel 8 Aanvraag en vaststelling subsidie
In afwijking van Artikel 21, lid 1 b van de ASV worden de toekenning en de vaststelling van de subsidie berekend op basis van het werkelijke aantal gecontracteerde (ve-) peuterplaatsen (daaronder wordt verstaan het aantal contracturen per werkelijk gecontracteerde (ve)peuterplaats, het werkelijk gehanteerde uurtarief, de totaal in rekening gebrachte ouderbijdragen) op basis van een registratieformulier. In afwijking van Artikel 21 wordt de verantwoording altijd vergezeld van een accountantsverklaring.
Bij de aanvraag tot vaststelling van de subsidie levert de houder - naast het aantal gecontracteerde (ve-) peuterplaatsen – een inhoudelijk jaarverslag, waarin beschreven is op welke wijze invulling is gegeven aan de ondersteuning aan (doelgroep)peuters, hoe gewerkt is aan de kwaliteit van ve en de algehele uitvoering van ve. In het inhoudelijk jaarverslag is tevens beschreven op welke wijze de inzet van de pedagogisch beleidsmedewerker in de ve heeft bijgedragen aan de kwaliteitsverbetering van ve.
Artikel 9 Aanvullende weigeringsgrond
Het college kan weigeren subsidie te verlenen indien door de toezichthouder één of meer overtredingen zijn geconstateerd van de voorwaarden voor de wettelijke basiskwaliteit van kindercentra en van voorschoolse educatie zoals opgenomen in de Wet kinderopvang en het Besluit basisvoorwaarden kwaliteit voorschoolse educatie.
De groepen met doelgroeppeuters zijn zo veel mogelijk gemengd samengesteld, met niet-doelgroeppeuters en doelgroeppeuters. De houder spant zich in om doelgroepkinderen veelvuldig in contact te laten komen met andere, taalrijke kinderen en laat middels het jaarlijks, kwalitatief verslag zien hoe dit is gedaan;
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-349151.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.