Vaststelling bestemmingsplan ‘Nieuwe Zandweg 11 Linschoten’

Burgemeester en wethouders van Montfoort maken ingevolge de Wet ruimtelijke ordening bekend dat bovengenoemd bestemmingsplan bij besluit van 28 september 2021 door de gemeenteraad ongewijzigd is vastgesteld. Met toepassing van de coördinatieregeling als bedoeld in artikel 3.30 van de Wet ruimtelijke ordening wordt gelijktijdig de beschikking om omgevingsvergunning voor de bouw van een woning op het gelijknamige adres definitief vergund.

Omschrijving bestemmingsplan

Het bestemmingsplan ‘Nieuwe Zandweg 11 Linschoten’ voorziet in een planologische regeling voor de percelen kadastraal bekend als Linschoten, sectie B, nummers 2696, 3147 (deels) en 3223 (deels) om de bestemming van “Groen” om te zetten naar “Maatschappelijk” en “Wonen” en de aanwezige bestemming “Maatschappelijk” gedeeltelijk om te zetten naar “Tuin”. Hiermee wordt de uitbreiding van de begraafplaats en de bouw van een pastorie mogelijk binnen deze planlocatie.

Terinzagelegging

Met ingang van 6 oktober 2021 ligt het bestemmingsplan inclusief bijbehorende stukken gedurende 6 weken (tot en met 17 november 2021) ter inzage bij de publieksbalie van het stadskantoor Kasteelplein 5 te Montfoort (geopend op werkdagen van 8.30 uur tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00). Tevens is het plan digitaal raadpleegbaar via de nationale website www.ruimtelijkeplannen.nl (IDN: NL.IMRO.0335.BPNieuweZandweg11-VA01). Ook zal deze publicatie inclusief een digitale versie van het bestemmingsplan op de gemeentelijke website worden geplaatst.

Beroep

Belanghebbenden die tijdig een zienswijze naar voren hebben gebracht kunnen met ingang van 6 oktober tot en met 17 november 2021 beroep instellen tegen het besluit tot vaststellen van het bestemmingsplan bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Gelijke bevoegdheid komt toe aan belanghebbenden die aantonen dat zij daartoe redelijkerwijs niet in staat zijn geweest.

Het beroep dient te worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het beroepschrift moet zijn ondertekend en dient ten minste te bevatten: de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden waarop het bezwaar rust. Zo mogelijk dient een kopie van het bestreden besluit bijgevoegd te worden.

Indien beroep wordt ingesteld kan tevens een voorlopige voorziening worden verzocht bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Een voorlopige voorziening kan door de voorzitter worden getroffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Er wordt een griffierecht geheven.

Inwerkingtreding

Het vastgestelde bestemmingsplan treedt in werking na afloop van de beroepstermijn, tenzij binnen deze termijn een beroepsschrift is ingediend en een verzoek om een voorlopige voorziening is aangevraagd.

Montfoort, 5 oktober 2021

College van burgemeester en wethouders gemeente Montfoort

Naar boven