Gemeenteblad van Utrecht
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht | Gemeenteblad 2021, 340568 | verkeersbesluit of -mededeling |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Utrecht | Gemeenteblad 2021, 340568 | verkeersbesluit of -mededeling |
2021-09-29 Leidsche Rijn, Elektrische oplaadpalen, Verkeersmaatregelen Gemeente Utrecht
Betreft: het intrekken c.q. vaststellen van diverse verkeersmaatregelen
Burgemeester en Wethouders van Utrecht;
het gewenst is de hierna volgende verkeersmaatregelen in te trekken, c.q. vast te stellen;
de hierna te noemen wegen zijn gelegen binnen de bebouwde kom van deze gemeente en bij de gemeente in beheer en onderhoud zijn;
met deze verkeersmaatregel een doelmatig of zuinig energiegebruik bevorderd wordt (art. 2 lid 3a Wegenverkeerswet);
op grond van artikel 15, eerste lid, van de WVW 1994 een verkeersbesluit genomen moet worden voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het BABW genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.
met het actieplan Schoon Vervoer (2015-2020) en het strategisch plan laadinfrastructuur “Utrecht laadt op voor 2030” zet Utrecht o.a. in op een verdere uitbreiding van de openbare oplaadinfrastructuur en het stimuleren van een efficiënter gebruik van het laadnetwerk;
er per wijk in Utrecht een locatieplan voor openbare laadpalen opgesteld wordt. Het locatieplan zorgt voor voldoende openbare laadpalen voor rijders die hun elektrische auto niet op eigen terrein kunnen opladen;
de locaties van de laadpalen moeten voldoen aan criteria die opgesteld zijn in de ”Plaatsingsleidraad en inrichtingskader publieke laadinfrastructuur”;
na het opstellen van het locatieplan er een informatiebijeenkomst geweest is waar een toelichting is gegeven op het voorgenomen plan. Vervolgens is gedurende een periode van twee weken de gelegenheid geboden om te reageren. De ontvangen reacties zijn meegenomen in de uitwerking van het definitieve locatieplan;
de openbare laadpalen op onderstaande genoemde locaties niet in één keer geplaatst worden. Pas op het moment dat de bestaande openbare laadpalen overbezet zijn, wordt een laadpaal bijgeplaatst op een locatie uit het vastgestelde locatieplan. De verwachting is dat we met dit locatieplan tot 2025 voldoende locaties hebben vastgelegd. In Utrecht wordt uiteindelijk ongeveer 4% van het totaal aantal parkeerplekken gereserveerd voor het laden van elektrische auto’s. Of en wanneer deze locaties een laadpaal krijgen, hangt af van de groei van het aantal elektrische voertuigen de komende jaren.
er per elektrische oplaadpaal twee elektrisch aangedreven voertuigen gelijktijdig geladen kunnen worden;
er per elektrische oplaadpaal twee parkeerplaatsen benodigd zijn zodat de elektrische voertuigen opgeladen kunnen worden;
met het stimuleren van elektrisch (schoon) vervoer de leefbaarheid, bereikbaarheid en luchtkwaliteit verbeterd wordt;
door het plaatsen van de laadpaal voor elektrische auto’s er een verschuiving optreedt in de beschikbaarheid van het type parkeerplaats. Het aantal parkeerplaatsen blijft ongewijzigd;
er overeenkomstig artikel 24 BABW overleg heeft plaatsgevonden met de korpschef van de politie over de hierna te noemen verkeersmaatregelen en hij akkoord is met deze verkeersmaatregel;
op het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV 1990);
op de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994);
op het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);
met ingang van 2 oktober 2021 voor onderstaande locaties de aangegeven verkeersmaatregelen in te trekken c.q. vast te stellen:
Alexandre Lecocqsingel, (tegenover huisnummer 18; wegvak: tussen Franz Leharsingel en Robert Stolzlaan, twee plekken)
Hervéstraat, (ter hoogte van zijkant van Boccacciopad huisnummer 2; wegvak: tussen Boccacciopad, en Operettelaan, twee plekken)
Ray Charlesstraat, (ter hoogte van huisnummer 13; wegvak: tussen Jazzboulevard en Ella Fitzgeraldplein, twee plekken)
Jerome Kernplantsoen, (ter hoogte van zijkant huisnummer 28; wegvak: tussen Burt Bacharachstraat, en Jerome Kernplantsoen nr 55, twee plekken)
Oscar Hammersteinstraat, (ter hoogte van huisnummer 96; wegvak: tussen Richard Rodgersstraat, en Musicalkade, twee plekken )
Van den Broekstraat, (ter hoogte van huisnummer 114; wegvak: tussen Van der Vlugtsingel, en Krophollestraat, twee plekken)
Agaatvlindersingel, (ter hoogte van huisnummer 59; wegvak: tussen Agaatvlindersingel 60, en Agaatvlindersingel 49, twee plekken)
Emmy van Lokhorststraat, (ter hoogte van huisnummer 40 TO; wegvak: tussen Aart den Doolaardpad, en Belcampostraat, twee plekken)
Prof. Jan Bronnerlaan, (ter hoogte van huisnummer 155 TO; wegvak: tussen Oswald Wenckebachhof, en Jan Wolkersingel, twee plekken)
Eerste Muntmeesterslaan, (ter hoogte van bouwblok 3 TO; wegvak: tussen Gouden Florijnlaan, en Postulaatguldenhof , twee plekken)
Eerste Muntmeesterslaan, (ter hoogte van huisnummer 35 TO; wegvak: tussen Rijnseguldenhof, en Arnoldusguldenhof, twee plekken)
Donsvlinder, (tegenover huisnummer 1; wegvak: tussen Argusvlinder, en Monarchvlinderlaan, twee plekken)
Korianderstraat, (ter hoogte van huisnummer 2; wegvak: tussen Selderiestraat, en Tweede Oosterparklaan, twee plekken)
Skagerraklaan, (ter hoogte van zijkant huisnummer 126; wegvak: tussen Skagerraklaan 127, en Skagerraklaan 101, twee plekken)
Monnikeraklaan, (ter hoogte van zijkant huisnummer 29; wegvak: tussen Monnikeraklaan 25, en Grietmansraklaan, twee plekken)
Tjeerdsraklaan, (ter hoogte van huisnummer 32 TO; wegvak: tussen Koldijksterraklaan, en Groenedijk, twee plekken)
Shipovalaan, (ter hoogte van zijkant huisnummer 4; wegvak: tussen Shipovalaan 40, en Veldkersvliet, twee plekken)
Turkse Hazelaarstraat, (ter hoogte van parkeerterrein huisnummer 23; wegvak: tussen Voedselbos Rijnvliet, en Pecanstraat, twee plekken)
Vaststellen: aantal parkeerplaatsen die als specifiek doel hebben het opladen van elektrische voertuigen (E4), volgens bijlage I van het RVV 1990 met onderbord "Alleen voor opladen elektrische voertuigen" (OB20) alsmede met onderbord OB504
Burgemeester en wethouders van Utrecht,
Manager Stedenbouw en Mobiliteit
Deze beslissing is digitaal tot stand gekomen en is om die reden niet ondertekend. In een formele en beveiligde omgeving is vastgelegd dat de beslissingsbevoegde akkoord is met de inhoud van dit document en de bekendmak ing daarvan.
Gepubliceerd op 1 oktober2021 in het Gemeenteblad.
Nadere informatie met betrekking tot de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen kan worden verkregen bij Ontwikkelorganisatie Ruimte, Gilde Stedenbouw en Mobiliteit, Team Verkeersmaatregelen, telefoon 06-42 239 579 of per mail: verkeersmaatregelen@utrecht.nl
Vindt u het besluit om bepaalde reden onjuist?
Als u vindt dat het besluit onjuist is, dan kunt u bezwaar maken. U kunt uw bezwaar digitaal indienen. Daarvoor kunt u alleen gebruik maken van het door de gemeente beschikbaar gestelde digitale formulier. Dit vindt u op www.utrecht.nl/bezwaar. Gedurende de Coronacrisis is het toegestaan om uw bezwaar ook per e-mail in te sturen. U kunt uw bezwaar sturen naar: juridischezaken@utrecht.nl
Maakt u liever per brief bezwaar, dan kunt u uw bezwaarschrift sturen aan het college van burgemeester en wethouders, Afdeling Juridische Zaken, Postbus 16200, 3500 CE Utrecht. In het bezwaarschrift dient u in ieder geval het volgende te vermelden: uw naam en adres, de datum, een telefoonnummer waarop u tijdens kantooruren te bereiken bent, een omschrijving van het betreffende besluit en de reden van het bezwaar. Wij adviseren u zo mogelijk een kopie van het besluit bij te voegen.
Vergeet niet het bezwaarschrift te ondertekenen.
Let op: u moet een bezwaarschrift binnen zes weken na de publicatie in het Gemeenteblad indienen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-340568.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.