Gemeenteblad van Overbetuwe
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overbetuwe | Gemeenteblad 2021, 335778 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overbetuwe | Gemeenteblad 2021, 335778 | ander besluit van algemene strekking |
Organisatiebesluit gemeente Overbetuwe 2021
Burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe;
gelet op artikel(en) 103, lid 2 van de Gemeentewet dat bepaalt dat het College nadere regels stelt over de taak en de bevoegdheden van de Gemeentesecretaris;
gelet op artikel 160, lid 1 aanhef en onder c van de Gemeentewet dat het College de bevoegdheid geeft om nadere regels te stellen over de inrichting van de ambtelijke organisatie van de gemeente, met uitzondering van de organisatie van de Griffie;
gelet op de door het College op 15 juli 2019 vastgestelde hoofdstructuur voor de ambtelijke organisatie
en gelet op de door het College op 20 juli 2021 vastgestelde verfijning van de hoofdstructuur voor de ambtelijke organisatie
Hoofdstuk 1: Begripsomschrijving en reikwijdte
De griffie valt rechtstreeks onder de gemeenteraad en is daarmee geen onderdeel van de hoofdstructuur in de zin van dit besluit. In de praktijk maakt de griffie wel deel uit van de ambtelijke organisatie, in die zin dat de griffie aansluit bij allerlei organisatorische regelingen zoals de arbeidsvoorwaardelijke regelingen, de regels rondom de financiële organisatie en de regels voor de interne bedrijfsvoering.
Hoofdstuk 3: De hoofdstructuur
Aldus besloten in de vergadering van 21 september 2021.
Burgemeester en wethouders,
de gemeentesecretaris,
P.J.E. Breukers
de burgemeester,
R.P. Hoytink-Roubos
Bijlage 2 bij het Organisatiebesluit gemeente Overbetuwe 2021
Het domein houdt zich bezig met de taken van de gemeente op de volgende werkterreinen:
De werkzaamheden van Team Beleid Sociaal richten zich op het realiseren van de beleidsopdrachten in het sociaal domein:
De werkzaamheden van Team Uitvoering Sociaal richten zich op het uitvoeren van de wet- en regelgeving in het sociaal domein, met het klantproces als vertrekpunt.
De werkzaamheden van Team Strategie & Ondersteuning Sociaal richten zich op de lange termijn opgaven in het sociaal domein, zowel beleidsmatig als organisatorisch:
Het domein houdt zich bezig met de taken van de gemeente op de volgende werkterreinen:
De werkzaamheden van Team Strategie & Projecten richten zich op het proces van een ruimtelijk initiatief, de samenwerking in de regio en het strategische beleid van de fysieke leefomgeving.
De werkzaamheden van Team Vastgoed richten zich op de ontwikkeling, het beheer en de exploitatie van gemeentelijk en maatschappelijk vastgoed. Dit omvat taken als:
De werkzaamheden van Team Beleid Fysiek richten zich op de gehele keten van het fysieke domein en is verantwoordelijk voor het opstellen en adviseren van beleid binnen het fysieke domein. Dit omvat taken als:
De werkzaamheden van Team Omgeving richten zich op activiteiten die betrekking hebben op de fysieke leefomgeving van inwoners en bedrijven. Dit omvat taken als:
De werkzaamheden van Team Ruimte richten zich op het zorgen voor een beheerbare, aantrekkelijke en toekomstbestendige openbare ruimte die bijdraagt aan het behouden en realiseren van een prettige leefomgeving voor alle inwoners van onze gemeente. Dit omvat taken als:
De werkzaamheden van Team Openbare Werken richten zich op activiteiten die betrekking hebben op de gemeentewerf en milieustraten. Dit omvat taken als:
Het domein houdt zich bezig met de taken van de gemeente op de volgende werkterreinen:
De werkzaamheden van Team Strategie, Personele & Juridische zaken richten zich op activiteiten die betrekking hebben op:
De werkzaamheden van Team Financiën richten zich op activiteiten die betrekking hebben op financiën, treasury, belastingen en verzekeringen:
De werkzaamheden van Team Informatie & Ondersteuning richten zich op activiteiten die betrekking hebben op gegevens- en informatieverwerking, secretariële en administratieve functies van het bestuurs- en directiesecretariaat, managementondersteuning en Kabinet & Protocol. Dit omvat taken als:
De werkzaamheden van Team Externe Dienstverlening richten zich op activiteiten die betrekking hebben op Burgerzaken, Klant Contact Centrum (KCC), online dienstverlening, communicatie en bodewerkzaamheden. Dit omvat taken zoals/behorende bij:
In de staf zijn de functies ondergebracht die de directie ondersteunen. Dit omvat onderstaande werkzaamheden:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-335778.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.