Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 9 februari 2021 om 19.30 uur* vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur digitaal. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl. Voor nadere informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie via griffie@dinkelland.nl. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

* I.v.m. de corona-actualiteiten kan dit tijdstip mogelijk worden vervroegd naar 19.00 uur. Houd hiervoor de website in de gaten.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

5. Voorstel inzake vaststellen Verordening beslistermijn schuldhulpverlening Dinkelland 2021

Op basis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening dient middels een verordening door de gemeenteraad een termijn vastgesteld te worden waarbinnen een besluit moet worden genomen over het wel of niet toekennen van schuldhulpverlening.

Het college heeft de raad verzocht de termijn na het eerste gesprek over de hulpvraag voor schuldhulpverlening vast te laten stellen op maximaal 8 weken.

Portefeuille: wethouder Duursma

6. Voorstel inzake restauratie Huize Keizer en Heemhoes

De gemeente Dinkelland heeft de wettelijke verplichting monumenten die in eigendom zijn van de gemeente te onderhouden. Voor het behoud van de twee panden aan het Kerkplein 2 en 4 in Denekamp is een restauratie nodig om deze monumenten te behouden voor de toekomst.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

7. Voorstel inzake wensen en bedenkingen met betrekking tot de oprichting van een Stichting Twenteboard (stukken worden nagezonden)

Portefeuille: wethouder Brand

8. Sluiting

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven