Gemeenteblad van Hardinxveld-Giessendam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hardinxveld-Giessendam | Gemeenteblad 2021, 318391 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Hardinxveld-Giessendam | Gemeenteblad 2021, 318391 | ander besluit van algemene strekking |
Organisatiebesluit gemeente Hardinxveld-Giessendam
Burgemeester en wethouders van de gemeente Hardinxveld-Giessendam;
gelet op de artikelen 103, tweede lid en artikel 160 Gemeentewet
mede gelet op artikel 18 van de Financiële verordening gemeente Hardinxveld-Giessendam ;
overwegende, dat in dit mandaatbesluit de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke bevoegdheden worden toegekend aan resultaatverantwoordelijke medewerkers, teneinde hen in staat te stellen werkzaamheden aan hun reguliere werk, project, proces of programma zelfstandig uit te voeren;
In dit besluit wordt verstaan onder:
Bod: Het bod geeft weer welke inspanningen resultaatverantwoordelijke medewerkers leveren voor de termijn van 2 jaar. Het bod houdt onder andere rekening met de kaderbrief van het college, het collegeprogramma, trends en ontwikkelingen, wet- en regelgeving, maatschappelijke initiatieven. Het bevat een uitwerking van de (bestuurlijke) doelstellingen – een inhoudelijk deel – en uitwerking van de mate van het zelforganiserend vermogen – een teamontwikkeldeel –.
Het inhoudelijk deel is uitgewerkt naar:
Wij geven onze inwoners ruimte en vertrouwen om verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en hun omgeving. Inwoners die ons nodig hebben, kunnen op ons rekenen. We versterken initiatieven in de samenleving en werken samen aan resultaat.
De organisatie is gevormd door resultaatverantwoordelijke medewerkers die met elkaar een flexibele en wendbare netwerkorganisatie vormen en werkzaamheden afstemmen op de belangen van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. De resultaatverantwoordelijke medewerkers stemmen onderling de gemeentelijke inzet af met specifieke aandacht voor de bestuurlijke verantwoordelijkheid. We werken met organisatiewaarden die weergeven hoe we met elkaar en met de samenleving omgaan.
Artikel 5 Relatie college en organisatie
College en organisatie bepalen door samenspel de gewenste resultaten (de wat en het hoe).
Artikel 6 Verantwoordelijkheden en bevoegdheden van resultaatverantwoordelijke medewerkers
Een deel van de resultaatverantwoordelijke medewerkers is budgethouder en draagt dan ook een financiële verantwoordelijkheid met de in de productenraming opgenomen prestatie-eenheden, kostendekkingspercentages, overige kengetallen en voorschriften. De uitwerking hiervan is vastgelegd in de Budgethoudersregeling.
Artikel 8 Direct opdrachtgeverschap, verlengd opdrachtgeverschap en opdrachtnemerschap
Opdrachtgevers en opdrachtnemers maken in ieder geval afspraken over het beoogde resultaat, het type werk (regulier, project, procesregie of programma), bestuurlijk opdrachtgeverschap, de samenwerking met één of meerdere portefeuillehouders, inhoud en wijze van rapporteren en verschillende randvoorwaarden zoals geld, organisatie, kwaliteit, informatie en communicatie, tijd en risicobeheersing.
Artikel 9 Relaties regieteam, regieteamleden en resultaatverantwoordelijke medewerkers
Het regieteam bestaat uit de gemeentesecretaris / algemeen directeur, de concerncontroller en een aantal resultaatverantwoordelijke medewerkers waaronder de strategisch adviseur bestuur en bedrijfsvoering en de medewerker- en teamcoach en werken op het snijvlak van mens en inhoud op organisatieniveau met specifieke aandacht voor:
Artikel 10 Taken en verantwoordelijkheden gemeentesecretaris / algemeen directeur, concerncontroller en resultaatverantwoordelijke medewerkers
Artikel 12 Vervanging gemeentesecretaris/algemeen directeur
De strategisch adviseur bestuur en bedrijfsvoering is 1e loco-gemeentesecretaris en 1e vervanger van de algemeen directeur. De medewerker- en teamcoach is 2e loco-gemeentesecretaris.
Het college kan artikelen uit dit organisatiebesluit geheel of gedeeltelijk buiten toepassing verklaren als de toepassing ervan zou leiden tot onbillijke of onredelijke gevolgen.
Het college kan in zeer uitzonderlijke gevallen afwijking toestaan van artikelen 7 en 8 van dit organisatiebesluit indien de gevolgen van handhaving ervan naar het oordeel van het college onevenredige gevolgen zou hebben in verhouding tot het te dienen doel.
Een beroep op de hardheidsclausule wordt door de gemeentesecretaris gedaan door middel van een gemotiveerd schriftelijk verzoek hiertoe, gericht aan het college.
Artikel 14 Intrekken oude regeling
Het Organisatiebesluit Gemeente Hardinxveld-Giessendam d.d. 25 oktober 2006 is met de invoer van het nieuwe organisatiebesluit ingetrokken.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-318391.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.