Wijzigingsbesluit Mandaatbesluit gemeente Wijchen aan de Werkorganisatie Druten Wijchen

Burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Wijchen,

ieder voor zover bevoegd;

 

gelet op hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten

 

vast te stellen het volgende wijzigingsbesluit Mandaatbesluit gemeente Wijchen aan de Werkorganisatie Druten Wijchen

Artikel I Wijziging Mandaatregister

Het Mandaatregister, behorende bij het Mandaatbesluit wordt gewijzigd als volgt:

(In de ‘bestaande tekst’ zijn de woorden en leestekens waaraan iets verandert, cursief gezet. In de ‘nieuwe tekst’ zijn de nieuwe woorden en leestekens vetgedrukt.)

 

A. Nr. 27 wordt gewijzigd als volgt:

Bestaande tekst

Nieuwe tekst

Alle bevoegdheden die door de gemeenteraad van Wijchen aan het college van Wijchen zijn gedelegeerd op grond van de Delegatieverordening gemeente Wijchen, met uitzondering van:

  • a.

    het voeren van rechtsgedingen en administratieve procedures over zaken die de gemeenteraad aangaan;

  • b.

    het nemen van beslissingen zoals bedoeld in artikel 7:10 van de Awb waarbij de raad als bestuursorgaan is betrokken;

  • c.

    het nemen van beslissingen zoals genoemd in paragraaf 4.1.3 met het opschrift Beslistermijn, van de Awb waarbij de raad als bestuursorgaan is betrokken;

  • d.

    het beslissen op aan de raad gerichte verzoeken om informatie zoals bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur.

 

Alle bevoegdheden die door de gemeenteraad van Wijchen aan het college van Wijchen zijn gedelegeerd op grond van het Delegatiebesluit gemeente Wijchen, met uitzondering van:

  • a.

    het voeren van overleg zoals bedoeld in artikel 10:30 en 10:41 van de Awb waarbij de raad als bestuursorgaan is betrokken;

  • b.

    het nemen van beslissingen zoals genoemd in paragraaf 4.1.3 met het opschrift Beslistermijn, van de Awb waarbij de raad als bestuursorgaan is betrokken;

  • c.

    het nemen van beslissingen zoals bedoeld in artikel 7:10 van de Awb waarbij de raad als bestuursorgaan is betrokken;

  • d.

    het voeren van rechtsgedingen en administratieve procedures over zaken die de gemeenteraad aangaan;

  • e.

    de bevoegdheid tot het beslissen op aan de raad gerichte verzoeken om informatie, inclusief het opschorten en verdagen, neergelegd in documenten die door het college zijn voorbereid, zoals bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur;

  • f.

    de bevoegdheid tot het aanwijzen en intrekken van een eenmalige trouwlocatie, op verzoek van een bruidspaar, als “huis der gemeente” ten behoeve van het voltrekken van huwelijken en partnerregistraties als bedoeld in artikel 1:63 van het Burgerlijk Wetboek.

 

B. Nr. 28 komt te vervallen onder vernummering van de nrs. 29 t/m 52 naar nrs. 28 t/m 51.

 

C. nr. 52 (oud, na vernummering nr. 51) wordt gewijzigd als volgt:

Bestaande tekst

Nieuwe tekst

Alle bevoegdheden op grond van afdeling 15 van de APV.

Alle bevoegdheden op grond van Hoofdstuk 2, afdeling 12 van de APV.

Artikel II Inwerkingtreding

Dit wijzigingsbesluit treedt in werking de dag na die van bekendmaking, waarbij hetgeen onder A is vermeld, terugwerkt t/m 1 mei 2018.

 

Aldus besloten in de vergadering van 10 augustus 2021.

burgemeester en wethouders van Wijchen,

de secretaris,

R. Boer

de burgemeester

M. van Beek

de burgemeester

M. van Beek

Bezwaar

Binnen zes weken kunt u en andere belanghebbenden tegen dit besluit schriftelijk bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester. De termijn van zes weken begint te lopen op de dag nadat dit besluit is bekendgemaakt. Het bezwaarschrift moet u ondertekenen en tenminste bevatten:

  • naam en adres van de indiener;

  • telefoonnummer en/of emailadres van de indiener;

  • datum van het bezwaarschrift;

  • omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is gericht;

  • de gronden van het bezwaar.

Uw bezwaar stuurt u naar het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, postbus 9000, 6600 HA Wijchen.

 

Heeft u of een andere belanghebbende er een spoedeisend belang bij dat dit besluit niet in werking treedt, dan kunt u om een voorlopige voorziening vragen. Het verzoek om een voorlopige voorziening moet u sturen naar de Rechtbank Gelderland, Afdeling bestuursrecht, t.a.v. de voorzieningenrechter, postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Als u zo’n verzoek indient moet u bij het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester ook een bezwaarschrift indienen. Een kopie van dit bezwaarschrift moet u bij het verzoek om een voorlopige voorziening meesturen. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening moet u griffierecht betalen.

 

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via https://mijn.rechtspraak.nl/start/burger#:Beroep-bij-de-rechtbank. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Naar boven