3e wijziging van het Besluit mandaat, volmacht, machtiging en aanwijzing Venlo 2021

Burgemeester en wethouders van de gemeente Venlo;

gezien het voorstel van 6 juli 2021;

gelet op hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;

overwegende, dat door ontwikkelingen een verdere actualisatie van het Besluit mandaat, volmacht, machtiging en aanwijzing Venlo 2021 wenselijk is;

besluiten:

 

Tot het vaststellen van de navolgende 3e wijziging van het Besluit mandaat, volmacht, machtiging en aanwijzing Venlo 2021, inclusief het bijbehorende wijzigingsregister;

Artikel I

In het register wordt bij bevoegdheid 1.3.1 aan de specifieke voorwaarde “3. Met een positief advies van de Subsidiecommissie” de volgende tekst toegevoegd:

“voor wat betreft de navolgende subsidieregels:

  • Subsidieregel Amateurkunsten, Volkscultuur en Culturele projecten

  • Subsidieregel Evenementen

  • Subsidieregel Sport

  • Subsidieregel Jeugdactiviteiten

  • Subsidieregel Toerisme en Recreatie

  • Subsidieregel Sociale Basis”.

Artikel II

In het register worden de bevoegdheden 2.1.4 tot en met 2.1.14 inzake de Basisregistratie adressen en gebouwen geactualiseerd, zodat deze gaan luiden conform de tekst zoals opgenomen in het wijzigingsregister bij dit besluit.

Artikel III

In het register wordt paragraaf 2.1 over Informatiemanagement aangevuld met bevoegdheden inzake de Basisregistratie grootschalige topografie en inzake de Basisregistratie ondergrond, die de nummers 2.1.16 tot een met 2.1.28 krijgen, en gaan luiden conform de tekst zoals opgenomen in het wijzigingsregister bij dit besluit.

Artikel IV

In het register wordt bij bevoegdheid 2.5.1 in de specifieke voorwaarde “Tot een maximumbedrag van € 5.000,00” het bedrag gewijzigd tot € 10.000,00.

Artikel V

In het register worden bij de bevoegdheden 3.1.2 en 3.1.3 de functionarissen in de tabel “Bevoegdheid verder aan” vervangen door de functionaris “Medewerker Levenszaken” en vervalt de bevoegdheid onder 3.1.4.

Artikel VI
  • 1.

    Artikel I tot en met V van dit besluit treden in werking met ingang van de dag na bekendmaking;

  • 2.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “3e wijziging van het Besluit mandaat, volmacht, machtiging en aanwijzing Venlo 2021”.

Venlo, 6 juli 2021

Burgemeester en wethouders van Venlo

de secretaris, de burgemeester

Twan Beurskens, Antoin Scholten

Bijlage Wijzigingsregister

 

Volgnummer

Bevoegdheid tot

Grondslag

Bevoegdheid van

Bevoegdheid naar

Bevoegdheid verder aan

Specifieke bepalingen / voorwaarden

1.3.1

Het verlenen en/of vaststellen van een subsidie.

Artikel 5 lid 2, 3,4 en 5 en artikel 15 Algemene subsidie-verordening Venlo 2020

B&W

Teamleider

  • 1.

    Met inachtneming van de door het college vastgestelde subsidieregels.

  • 2.

    Indien de subsidie niet is gebaseerd op een subsidieregel, tot een maximum van € 50.000,-.

  • 3.

    Met een positief advies van de subsidie-commissie voor wat betreft de navolgende subsidieregels:

    • -

      subsidieregel amateurkunsten, volkscultuur en culturele projecten

    • -

      subsidieregel evenementen

    • -

      subsidieregel sport

    • -

      subsidieregel jeugdactiviteiten

    • -

      subsidieregel toerisme en recreatie

    • -

      subsidieregel sociale basis

 

Volgnummer

Bevoegdheid tot

Grondslag

Bevoegdheid van

Bevoegdheid naar

Bevoegdheid verder aan

Specifieke bepalingen / voorwaarden

2.1.4

Opmaken van een proces-verbaal van constatering.

Artikel 10 lid 1 sub b Wet Bag

B&W

Teamleider

Medewerker VHT-A Handhaver Basisregistraties

Procesbeheerder Registraties

Medewerker BAG

2.1.5

Vaststellen van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten.

Artikel 8 Wet Bag

B&W

Teamleider

Medewerker B Geo-informatie

Landmeetkundig medewerker

Medewerker D Geo-informatie

2.1.6

Bevoegdheden aangaande het beheer van de basisregistraties adressen en gebouwen.

Artikelen 10, 11, 14, 31, 32 en 37 t/m 41 Wet Bag

B&W

Teamleider

Procesbeheerder Registraties

2.1.7

Het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie.

B&W

Teamleider

Procesbeheerder Registraties

Medewerker BAG

2.1.8

vervallen

2.1.9

Het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd.

B&W

Teamleider

Coördinator Geo-informatie

Procesbeheerder Registraties

2.1.10

vervallen

2.1.11

vervallen

2.1.12

Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties.

Basis-registratie Kadaster – Publieke Beperkingen

B&W

Teamleider

Coördinator Geo-informatie

Procesbeheerder Registraties

2.1.13

vervallen

2.1.14

Het inschrijven van een verklaring met betrekking tot het vervallen van een publiekrechtelijke beperking in het register.

Basis-registratie Kadaster – Publieke Beperkingen

B&W

Teamleider

Coördinator Geo-informatie

Procesbeheerder Registraties

Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT)

 

Volgnummer

Bevoegdheid tot

Grondslag

Bevoegdheid van

Bevoegdheid naar

Bevoegdheid verder aan

Specifieke bepalingen / voorwaarden

2.1.16

Het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de artikelen 7, lid 2 en 3, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in artikelen 15, lid 2, en 20 Wet BGT.

Artikel 11 Wet BGT

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.17

Het afstemmen met andere in de Wet BGT genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen.

Artikel 12 Wet BGT

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.18

Het voldoen aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 van de Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in artikel 11 van de Wet BGT.

Artikel 13 Wet BGT

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.19

Het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus als bedoeld in artikel 4 Wet BGT worden gesteld.

Artikel 14 Wet BGT

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.20

Het na ontvangst van een melding als bedoeld in artikel 25, lid 1 Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan het Kadaster.

Artikel 27 en 28 Wet BGT

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

 

Basisregistratie ondergrond

2.1.21

Het aanleveren van een brondocument met betrekking tot de ondergrond van Nederland of het continentaal plat aan de minister van Infrastructuur en Milieu.

Artikel 9, eerste en derde lid, van de Wet basisregistratie ondergrond

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.22

Het opnieuw aanleveren van een brondocument aan de minister van Infrastructuur en Milieu als op grond van artikel 12, eerste lid, van de Wet basisregistratie ondergrond een brondocument is teruggezonden.

Artikel 12, tweede lid, van de Wet basisregistratie ondergrond

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.23

Het gebruiken van een authentiek gegeven die in de registratie ondergrond is opgenomen.

Artikel 27, eerste lid, van de Wet basisregistratie ondergrond

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.24

Het gebruiken van een andere gegeven dan een authentiek gegeven.

Artikel 27, tweede lid, van de Wet basisregistratie ondergrond

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.25

Het vragen om verstrekking van een authentiek gegeven die in de registratie ondergrond is opgenomen.

Artikel 29 van de Wet basisregistratie ondergrond

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.26

Het aan de minister van Infrastructuur en Milieu doen van een verzoek om het authentiek model tussentijds te actualiseren.

Artikel 30, tweede lid, van de Wet basisregistratie ondergrond

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.27

Het onderzoeken van het authentieke gegeven en het zo spoedig mogelijk verstrekken van de resultaten van het onderzoek aan de minister van Infrastructuur en Milieu,

Artikel 33, derde lid, van de Wet basisregistratie ondergrond .

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

2.1.28

Het aan de minister van Infrastructuur en Milieu ter inschrijving aanbieden van een krachtens artikel 9, eerste lid, aangewezen brondocument dat dateert van vóór het tijdstip van inwerkingtreding van de hoofdstukken 2 en 3 van de Wet basisregistratie ondergrond en de grondslag vormt voor een op dat tijdstip actueel gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie dat vóór dat tijdstip niet was opgenomen in de informatiesystemen.

Artikel 40 , eerste lid, van de Wet basisregistratie ondergrond

B&W

Teamleider

Procesbeheerder registraties

Volgnummer

Bevoegdheid tot

Grondslag

Bevoegdheid van

Bevoegdheid naar

Bevoegdheid verder aan

Specifieke bepalingen / voorwaarden

2.5.1

Het beslissen op aansprakelijk-stellingen van de gemeente door derden (wettelijke aansprakelijkheid).

B&W

Teamleider

Tot een maximumbedrag van

€ 10.000,00.

 

Volgnummer

Bevoegdheid tot

Grondslag

Bevoegdheid van

Bevoegdheid naar

Bevoegdheid verder aan

Specifieke bepalingen / voorwaarden

3.1.2

Het verstrekken van een bewijs van inschrijving.

B&W

Medewerker Levenszaken

3.1.3

Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register.

B&W

Medewerker Levenszaken

3.1.4

Vervallen

 

Naar boven