Vervangingsbesluit gemeente Staphorst

Vervanging is van toepassing op in principe alle analoge archiefbescheiden die de gemeente ontvangt of opmaakt ter uitvoering van haar taken. Vervanging kan zowel routinematig als retrospectief plaatsvinden. Het beheer van vervangen documenten is ondergebracht bij de afdeling Bestuur- & Managementondersteuning.

 

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Staphorst (zorgdrager)

 

Gelet op:

  • -

    de regeling van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van 6 december 2012 nr. WJZ/466161 (10265), tot wijziging van de Archiefregeling in verband met het stellen van nadere regels omtrent vervanging

  • -

    artikel 7 Archiefwet 1995

  • -

    artikel 2, 6 en 8 Archiefbesluit 1995

  • -

    artikel 26b Archiefregeling

Besluiten:

Artikel 1
  • 1.

    Over te gaan tot vervanging van de analoge archiefbescheiden door digitale reproducties die op grond van de Geactualiseerde selectielijst (inter)gemeentelijke archiefbescheiden 2012 en de Selectielijst gemeenten en intergemeentelijke organen 2020 voor bewaring of vernietiging in aanmerking komen, waarna deze analoge archiefbescheiden worden vernietigd.

  • 2.

    Vervanging vindt plaats zoals omschreven in het vastgestelde Handboek Vervanging gemeente Staphorst.

Artikel 2

Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dag van bekendmaking van dit besluit. Hiermee vervalt het Besluit tot vervanging van archiefbescheiden van 14 juni 2016.

Artikel 3

Dit besluit kan worden aangehaald als: Vervangingsbesluit gemeente Staphorst.

 

Vastgesteld door het college van B&W van de gemeente Staphorst op 15 juni 2021.

J. ten Kate,

burgemeester

M. Kragting,

secretaris

Naar boven