Tweede wijziging van het Besluit ambtelijke organisatie gemeente Landgraaf en instructie secretaris en algemeen directeur, 2014

 

Burgemeester en wethouders van L a n d g r a a f ;

 

Gelet op de wens het Besluit ambtelijke organisatie gemeente Landgraaf en instructie secretaris en algemeen directeur, 2014 aan te passen door een bureauhoofd toe te voegen aan de afdeling Beheer Openbare Ruimte en het bureau Mensontwikkelbedrijf onder te brengen onder de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling;

 

Gelet op het voorgenomen besluit d.d. 6 april 2021;

 

Gelet op het positieve advies van de Ondernemingsraad d.d. 8 juni 2021;

 

b e s l u i t e n :

 

 

 

  • I.

    Het Besluit ambtelijke organisatie gemeente Landgraaf en instructie secretaris en algemeen directeur, 2014 als volgt te wijzigen:

 

  • A.

    Artikel 5, lid 1 onder i. komt te vervallen;

 

  • B.

    Artikel 5, lid 3 komt als volgt te luiden:

De afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling, de afdeling Beheer Openbare Ruimte, de afdeling Klanten Contact Centrum en de afdeling Facilitair Bedrijf hebben ieder een bureauhoofd.

 

  • C.

    Artikel 6 komt als volgt te luiden:

 

Artikel 6. Taken en verantwoordelijkheden afdelingshoofden en bureauhoofden

1. De afdelingshoofden zijn ieder voor zich budgethouder en integraal manager.

2. Binnen het takenpakket van de afdeling dragen de afdelingshoofden zorg voor een geïntegreerde, gecoördineerde en rechtmatige voorbereiding, uitvoering en evaluatie van beleid en van de begroting en leggen hierover verantwoording af.

3. Het afdelingshoofd regelt bij afwezigheid zijn eigen vervanging.

4. Het bureauhoofd van de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling heeft de dagelijkse leiding over de functionarissen aan wie de uitvoering van de werkzaamheden als bedoeld in artikel 7, lid 1 onder f. en g. zijn opgedragen.

5. Het bureauhoofd van de afdeling Beheer Openbare Ruimte heeft de dagelijkse leiding over de functionarissen aan wie de uitvoering van de werkzaamheden als bedoeld in artikel 7, lid 3. onder b., c. en f. (met uitzondering van het opstellen van het integrale beheersplan) zijn opgedragen en is verantwoordelijk voor de begeleiding van medewerkers met een sw- en/of participatie achtergrond.

6. Het bureauhoofd van de afdeling Klanten Contact Centrum heeft de dagelijkse leiding over de functionarissen aan wie de uitvoering van de 1e lijns werkzaamheden als bedoeld in artikel 7, lid 5, onder d. en e. zijn opgedragen.

7. Het bureauhoofd van het Facilitair Bedrijf heeft de dagelijkse leiding over de functionarissen aan wie de uitvoering van de werkzaamheden als bedoeld in artikel 7, lid 8, sub d en e zijn opgedragen.

 

  • D.

    De titel van artikel 7. komt te luiden: Taken van afdelingen

  •  

  • E.

    Aan artikel 7, eerste lid wordt toegevoegd:

f. het in het kader van de participatiewetgeving ontwikkelen en begeleiden van kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt naar loonvormde arbeid of naar vormen van maatschappelijke participatie en kandidaten die (nog) niet plaatsbaar zijn arbeidsgewenning en arbeidstraining bieden.

 

  • F.

    Artikel 7, lid 9 komt te vervallen.

 

  • II.

    Dit besluit aan te halen als ‘Tweede wijziging van het Besluit ambtelijke organisatie gemeente Landgraaf en instructie secretaris en algemeen directeur, 2014;

 

  • III.

    De inwerkingtreding van het besluit te bepalen op de dag na algemene bekendmaking.

 

 

 

 

Landgraaf, 6 juli 2021

Burgemeester en wethouders voornoemd,

de secretaris, de burgemeester,

ir. J.M.C. Rijvers dr. J.J. Schrijen

Naar boven