Gemeente Rotterdam - Derde wijziging Aanwijzingsbesluit toezichthouders Rotterdam 2019

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Rotterdam, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft,

 

gelezen het voorstel van de directeur van Stadsbeheer van 29 juni 2021, kenmerk 21/0011049;

 

gelet op artikel 25 van de Afvalstoffenverordening, artikel 6:2, eerste lid, van de Algemene plaatselijke verordening Rotterdam 2012, artikel 41, eerste lid, onderdeel b, van de Drank- en Horecawet, artikel 25 van de Verordening Beheer Ondergrond Rotterdam en artikel 18.1a, eerste lid, van de Wet milieubeheer;

 

overwegende, dat het gewenst is het Aanwijzingsbesluit toezichthouders Rotterdam 2019 aan te passen vanwege gewijzigde regelgeving en omstandigheden en vanwege geconstateerde omissies;

 

besluiten:

Artikel I

Het Aanwijzingsbesluit toezichthouders Rotterdam 2019 wordt als volgt gewijzigd:

 

Artikel 1 wordt als volgt gewijzigd:

  • 1.

    In het tweede lid wordt ‘Drank- en Horecawet’ vervangen door ‘Alcoholwet’.

  • 2.

    In het tweede, derde, vierde en achtste lid wordt na ‘de gemeente Rotterdam’ ingevoegd ‘en hun teamleiders’.

  • 3.

    In het vijfde en zevende lid wordt ‘Leidingenverordening Rotterdam 2015’ vervangen door ‘Verordening Beheer Ondergrond Rotterdam’.

  • 4.

    Er wordt een lid toegevoegd, luidende:

    • 10.

      De medewerkers van het cluster Stadsbeheer van de gemeente Rotterdam die worden ingezet bij de controle op het correct aanbieden van bedrijfsafval zijn belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens artikelen 10.1, 10.2, 10.37 en 10.38 van de Wet milieubeheer en de Afvalstoffenverordening Rotterdam 2009.

Artikel II Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Gemeenteblad waarin het wordt geplaatst.

Aldus vastgesteld in de vergadering van 29 juni 2021.

De secretaris,

V.J.M. Roozen

De burgemeester,

A. Aboutaleb

Aldus vastgesteld door de burgemeester op 29 juni 2021.

A. Aboutaleb

Dit gemeenteblad is uitgegeven op 1 juli 2021 en ligt op dins-, woens- en donderdagen van 9.00 tot 13.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Wachtruimte Timmerhuis, Halvemaanpassage 1 (trap op, melden bij Informatiebalie)

(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)

 

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na de datum van publicatie een bezwaarschrift indienen. Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn en ten minste bevatten:

  • -

    naam en adres van de indiener;

  • -

    datum bezwaarschrift;

  • -

    de gronden van het bezwaar;

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt.

U wordt verzocht een kopie van dit besluit mee te zenden. Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet op.

Het bezwaarschrift moet worden gezonden naar:

Het college van burgemeester en wethouders

t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie,

Postbus 1011

3000 BA Rotterdam.

 

U kunt, indien u een bezwaarschrift heeft ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening (o.a. schorsing) indienen bij: Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, postbus 50951, 3007 BM te Rotterdam. Voor een dergelijk verzoek is griffiegeld verschuldigd.

Naar boven