Vierde wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020

Het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;

 

Overwegende dat;

• het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester op 10 december 2019 het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 heeft vastgesteld;

• In de praktijk is gebleken dat dit besluit op onderdelen aanpassing behoeft;

 

Gelet op de Gemeentewet, artikel 60 derde lid Boek 3 Burgerlijk Wetboek, en afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;

 

besluit vast te stellen:

 

het Vierde wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020.

Artikel I Wijziging besluit

Het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 wordt als volgt gewijzigd:

A. Artikel 8 van de regeling vervalt, onder vernummering van de artikelen 9 en 11 tot 8 en 9.

 

B. In de mandaten met nummers 1, 4, 5 van bijlage 1.a (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden), in de mandaten met nummers 1, 2, 5 en 6 (allen nieuwe nummering) van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) en in de mandaten met nummers 1, 4, 5, 6, 7, 8 en 9 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd” telkens vervangen door “Manager A tot en met E”.

 

C. In het opschrift van bijlage 1.a (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) wordt “Aanstelling” vervangen door “Aangaan arbeidsovereenkomst”.

 

D. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat 1 van bijlage 1.a. (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) vervalt “Ambtelijke aanstelling”, vervalt “ (niet zijnde afdelingshoofd) ” en wordt toegevoegd “opnemen van wijzigingen in de arbeidsovereenkomst met wederzijdse instemming”.

 

E. Mandaat nummer 2 van bijlage 1.a (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) komt te luiden:

Nr. 2

Besluit tot inhuur van uitzendkrachten, gedetacheerden, payrollers en zzp’ers.

 

 

 

Tekenen bijbehorende overeenkomsten.

 

 

Tekenen declaraties en urenbriefjes.

Gemeentesecretaris

 

 

 

 

Manager A tot en met E

 

Coördinator of projectleider

Binnen door college toegestane formatie, binnen afdelingsbudget en (indien van toepassing) binnen raamcontract. Hoofd uitvoeringsbedrijf na toestemming gemeentesecretaris.

 

F. Aan de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 3 van bijlage 1.a (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) wordt toegevoegd: “en het tekenen van de stageovereenkomst” en de specifieke bepaling vervalt.

 

G. De specifieke bepaling van mandaat nummer 4 van bijlage 1.a (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) komt te luiden: Het betreft een herplaatsing, mits binnen toegekende formatie betreffende afdeling. Het eenzijdig wijzigen van de arbeidsovereenkomst kan indien een drievoudige zorgvuldigheidstoets heeft plaatsgevonden.

 

H. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 10 van bijlage 1.a (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) wordt “verordening rechtspositie wethouders, raadsleden en commissieleden” vervangen door “Verordening rechtspositie raads- en commissieleden”.

 

I. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 11 van bijlage 1.a (Aanstelling, ontslag, rechtspositionele aangelegenheden) vervalt het woord “CAR/UWO 2:1b” en de specifieke bepaling komt te luiden: Het eenzijdig wijzigen van de arbeidsovereenkomst kan indien een drievoudige zorgvuldigheidstoets heeft plaatsgevonden.

 

J. De mandaten met nummers 1, 8 en 9 van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) vervallen, onder vernummering van de mandaten 2 tot en met 7 tot 1 tot en met 6.

 

K. Mandaat nummer 1 (nieuwe nummering) van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) komt te luiden:

Nr. 1

Alle vormen van beloning en vergoedingen, mits uitvoering gevend aan rechtspositionele regelingen zoals de CAO Gemeenten en het Personeelshandboek

Manager A tot en met E

 

 

 

 

 

 

 

L. In mandaat nummer 2 (nieuwe nummering) van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) wordt de zinsnede “ex. 15.1.23-25 CAR UWO” vervangen door “op grond van de artikelen 7:611 en 7:658 BW”.

 

M. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 3 (nieuwe nummering) van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) wordt het woord “bezoldiging” vervangen door “salaris”.

 

N. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 4 (nieuwe nummering) van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) wordt het woord “bezoldiging” vervangen door “salaris” en wordt “7:13:1 en 7:13:2 CAR/UWO” vervangen door “artikel 7:629 BW”. De specifieke bepalingen vervallen.

 

O. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 5 (nieuwe nummering) van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) wordt “CAR/UWO artikel 15:1b” vervangen door “artikel 8 Gedragsregels ambtelijke integriteit”.

 

P. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 6 (nieuwe nummering) van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) wordt “CAR/UWO artikel 8:16a en hoofdstuk 10” vervangen door “artikel 10.20 CAO Gemeenten”.

 

Q. Mandaat nummer 7 van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) komt te luiden:

Nr. 7

Schorsing als ordemaatregel of als sanctie

Gemeentesecretaris

 

R. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 1 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt “hoofdstuk 6 CAR/UWO” vervangen door “hoofdstuk 6 CAO Gemeenten”.

 

S. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 2 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt “hoofdstuk 6 CAR/UWO” vervangen door “hoofdstuk 6 CAO Gemeenten”.

 

T. Aan de specifieke bepalingen van mandaat nummer 3 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt toegevoegd: “en na afstemming met de Manager A tot en met E”.

 

U. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 4 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt “hoofdstuk 17 CAR/UWO” vervangen door “hoofdstuk 8 CAO Gemeenten en Regeling Studiefaciliteiten”.

 

V. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 5 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt “CAR/UWO” vervangen door “CAO Gemeenten of Personeelshandboek”.

 

W. De specifieke bepaling bij mandaat nummer 7 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) vervalt.

 

X. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 9 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt “Besluit” vervangen door “Besluiten” en vervalt “hoofdstuk 7 CAR/UWO”.

 

Y. In mandaat nummer 10 van bijlage 1.c (Verlof en overige zaken) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Medewerker salarisadministratie” vervangen door “Medewerker personeels- en salarisadministratie/senior salarisadministrateur”.

 

Z. In mandaat nummer 3 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt aan de gemandateerde/volmachthouder toegevoegd: “ Adviseur”.

 

AA. Mandaat nummer 4 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) komt te luiden:

Nr. 4

Besluit tot tenuitvoerlegging besluit, rechterlijke uitspraak. Het nemen van een procesbesluit tot instellen van (hoger) beroep. Het indienen van een verzoekschrift tot verhaal in rechte.

Afdelingshoofd

 

 

Bij zaken met grote financiële belangen of politieke gevoeligheid is het college dan wel de burgemeester bevoegd

 

BB. In mandaat nummer 9 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt de zinsnede “Bij onroerende zaken: coördinator ontwikkelingsbedrijf” vervangen door “Bij onroerende zaken: coördinator afdeling Ruimte en Milieu”.

 

CC. In de mandaten met nummers 10 en 11 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Coördinator” telkens vervangen door “Medewerker subsidie”.

 

DD. In mandaat nummer 15 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd” vervangen door “Coördinator” en bij de specifieke bepalingen wordt toegevoegd “en met uitzondering van de primaire overeenkomst”.

 

EE. Mandaat nummer 1 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) komt te luiden:

Nr. 1

Verlenen van inschrijvingen op bouwkavels

 

 

Verlenen van reserveringen en van opties op bouwkavels

Medewerker ontwikkelingsbedrijf

 

 

 

Coördinator; de jurist ontwikkelingsbedrijf.

Volgens de inschrijvingsregeling bouwgrond woningbouw; bouwgrond bedrijventerreinen.

 

 

Volgens de optieregeling bouwgrond woningbouw; bouwgrond bedrijventerreinen.

 

 

FF. In de specifieke bepalingen bij mandaat nummer 2 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) vervalt “2016”.

 

GG. In de mandaten met nummers 2 tot en met 6 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) worden de zinsneden “Coördinator ontwikkelingsbedrijf; Bij afwezigheid coördinator is de jurist ontwikkelingsbedrijf ondertekeningsbevoegd” vervangen door “Coördinator; jurist ontwikkelingsbedrijf”.

 

HH. Mandaat nummer 4 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) komt te luiden:

Nr. 4

Besluit tot verkoop, verhuur of bruikleen van snippergroen en restpercelen, stuiten van de verjaring door aanmaning of mededeling ex art. 3:317 BW, besluit tot instellen van een revindicatievordering ex art.5:2 BW, besluit tot instemmen met inschrijving van de verjaring.

Coördinator; jurist ontwikkelingsbedrijf.

Beleidsnotitie groenstroken en restpercelen. Volmacht tot aangaan overeenkomst verkoop, verhuur of bruikleen. Volmacht tot aangaan notariële akte.

 

 

II. In de omschrijving van de bevoegdheid en in de specifieke bepalingen van mandaat nummer 9 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt “Monumentenwet” telkens vervangen door “Erfgoedwet”.

 

JJ. In mandaat 32 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd” vervangen door “Coördinator”.

 

KK. De mandaten met nummers 38, 39 en 40 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) vervallen onder vernummering van mandaat 41 tot 38.

 

LL. In bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) worden 3 nieuwe mandaten toegevoegd, luidende:

Nr. 39

Correspondentie binnen een aanvraag om vergunning of ontheffing en behandeling vooroverleg omgevingsvergunning, inclusief het opvragen van ontbrekende gegevens en het daarmee opschorten van de beslistermijn, exclusief de uitkomst van het vooroverleg omgevingsvergunning  

Medewerker

 

40

Verlengen beslistermijn bij de aanvraag om omgevingsvergunning

Medewerker

Coördinator in kennis gesteld

41

Ondertekenen van een anterieure overeenkomst waarin een verplichting tot het betalen van een bijdrage aan een Transitiefonds is opgenomen

Afdelingshoofd

Namens burgemeester

 

MM. In mandaat nummer 14 van bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) wordt in de omschrijving van de bevoegdheid “Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen” vervangen door “Wet kinderopvang”.

 

NN. In bijlage 5 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Openbare werken) worden de mandaten met nummers 15 en 16 vernummerd tot 20 en 21 en worden 5 nieuwe mandaten ingevoegd, luidende:

Nr. 15

Toepassen en uitvoeren van de Wet veiligheidsregio’s

Ambtenaar Openbare Veiligheid/Officier van Dienst Bevolkingszorg

Binnen door de veiligheidsregio gestelde kaders

16

Toepassen en uitvoeren van de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren (AVOI Zeeuwse gemeenten) incl. daarbij behorend Handboek kabels en leidingen

Coördinator

Gehoord de medewerker Infra

17

Afgeven verklaring van geen bezwaar luchtvaartwet

Coördinator integrale veiligheid en handhaving

 

18

Afgeven verklaring van geen bedenkingen op grond van het Vuurwerkbesluit

Coördinator integrale veiligheid en handhaving

 

19

Aangaan en ondertekenen van een koopovereenkomst inzake overdracht van wegen (inclusief restpercelen)

Afdelingshoofd

Koopovereenkomst vloeit voort uit een projectovereenkomst/ samenwerkingsovereenkomst

 

 

OO. Mandaat nummer 10 van bijlage 6.a (Mandaten BRP, reisdocumenten en dergelijke) komt te luiden:

10

Besluiten o.g.v. Wet op de lijkbezorging, Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen, Besluiten o.g.v. Wet op de lijkbezorging artikel 29, voor die aanvragen die betrekking hebben op de periode na afloop van de wettelijke grafrusttermijn van 10 jaar na begraving

Specialist BRP

 

 

PP. De omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 1 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) komt te luiden: “Primaire besluiten op grond van Participatiewet, hieruit voortvloeiende wet- en regelgeving (waaronder bijzondere bijstand en minimaregelingen), IOAZ, IOAW en onderliggende gemeentelijke verordeningen” en wordt aan de gemandateerde/volmachthouder toegevoegd: “Consulent minima”.

 

QQ. Onder vernummering van de mandaten met nummers 2 tot en met 8 tot 3 tot en met 9 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt een nieuw mandaat ingevoegd, luidende:

Nr. 2

Besluit tot kredietverstrekking op grond van Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen en TOZO boven € 25.000

Afdelingshoofd

 

 

RR. In de mandaten met nummers 7 en 8 (nieuwe nummering) van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Kredietbank West-Brabant” vervangen door “PLANgroep BV”.

 

SS. In mandaat nummer 9 (nieuwe nummering) van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd” vervangen door “Klantmanager”.

 

TT. Mandaat nummer 9 (oude nummering: Het beslissen op beëindigingsverzoeken inzake uitkeringen ingevolgde de Participatiewet, IOAW en IOAZ) van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) vervalt.

 

UU. In mandaat nummer 10 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd WWL” vervangen door “Afdelingshoofd”.

 

VV. In mandaat nummer 11 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt in de specifieke bepalingen het woord “coördinator” vervangen door “ afdelingshoofd”.

 

WW. De specifieke bepaling van mandaat nummer 13 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) komt te luiden: Boven € 25.000,- afdelingshoofd.

 

XX. In mandaat nummer 14 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt de gemandateerde/volmachthouder “Coördinator” vervangen door “Klantmanager, medewerker terugvordering en verhaal”.

 

YY. In mandaat nummer 17 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) komt de bepaling van de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Afdelingshoofd WWL. Bij afwezigheid afdelingshoofd WWL: manager LSZ.

 

ZZ. In mandaat nummer 2 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) komt de bepaling van de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein.

 

AAA. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 3 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) vervalt de zinsnede “Toegang tot CORV en” en komt de bepaling van de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein.

 

BBB. In mandaat nummer 4 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) komt de bepaling van de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein.

 

CCC. In mandaat nummer 5 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) komt de bepaling van de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein en wordt in de specifieke bepalingen het woord “coördinator” vervangen door “procesregisseur sociaal domein”.

 

DDD. De omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 6 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) komt te luiden: Machtigen van de aangewezen persoon om het college te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties, en de bepaling van de gemandateerde/volmachthouder komt te luiden: Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein.

 

EEE. In mandaat nummer 7 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) wordt de gemandateerde/volmachthouder “SWVO” vervangen door “Loket Leerlingenvervoer”.

 

FFF. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 9 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) wordt “Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen” vervangen door “Wet kinderopvang” en wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd” vervangen door “Beleidsmedewerker Onderwijs”.

 

GGG. Onder vernummering van mandaten 10 tot en met 12 tot 11 tot en met 13 van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) wordt een nieuw mandaat ingevoegd, luidende:

Nr. 10

Verstrekken van opdracht aan GGD Toezicht Wet kinderopvang

Afdelingshoofd

Mits de middelen die hiervoor gereserveerd zijn overeenkomen met de begroting van de inspecties voor dat jaar.

 

 

HHH. In mandaat nummer 13 (nieuwe nummering: Afgeven indicatie op sociaal medische gronden) van bijlage 6.c (Mandaten Sociaal Domein Overig) komt de bepaling van de gemandateerde/volmachthouder te luiden: Consulent jeugd, procesregisseur sociaal domein.

 

III. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 7 van bijlage 6.d (Overige Mandaten) wordt na de zinsnede “Toekennen starterslening” ingevoegd “en blijverslening”.

 

JJJ. In mandaat 11 van bijlage 6.d (Overige Mandaten) wordt in de omschrijving van de bevoegdheid “Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen” vervangen door “Wet kinderopvang” en wordt de gemandateerde/volmachthouder “Afdelingshoofd” vervangen door “Beleidsmedewerker Onderwijs”.

 

KKK. In de specifieke bepalingen van de mandaten met nummers 14 en 15 van bijlage 6.d (Overige Mandaten) wordt “1 januari 2021” vervangen door “1 januari 2022”.

 

Artikel II Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van bekendmaking.

 

Artikel III Citeertitel

Dit wijzigingsbesluit wordt aangehaald als “Vierde wijzigingsbesluit mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020”.

 

Vastgesteld door burgemeester en wethouder van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 15 juni 2021

De secretaris de burgemeester

M.K. van den Heuvel, J.Chr. van der Hoek,

Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 15 juni 2021

de burgemeester,

J.Chr. van der Hoek

Naar boven