Wijziging van het Mandaatregister behorende bij de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016

zaaknummer 22202-2020

datum 1 juni 2021

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte,

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de Organisatieregeling gemeente Raalte 2019;

besluiten vast te stellen: de 10e wijziging van het Mandaatregister behorende bij de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016

 

Artikel I  

Het Mandaatregister bij de Mandaatregeling gemeente Raalte 2016 wordt als volgt aangepast:

 

Aan tabel I. DOMEIN BEHEER wordt na nr. 30 een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:

 

Nr.

Omschrijving bevoegdheid:

Ondermandaat aan:

Specifieke bepalingen:

31.

Besluiten tot het wijzigen van het concretiserend besluit van algemene strekking, de lijst beschermwaardige bomen als bedoeld in artikel art. 4.11a Algemene plaatselijke verordening.

Het mandaat geldt alleen voor besluiten tot wijziging naar aanleiding van:

a. het verloren gegaan zijn van bomen door natuurlijke omstandigheden;

b. het verlenen van een kapvergunning; of

c. als tot wasdom gekomen jonge bomen op basis van de criteria uit art. 4.11a Apv en de criteria uit de nota “Groen, samen doen” in aanmerking komen om op de lijst geplaatst te worden.

In gevallen genoemd onder c. moet in ieder geval aan belanghebbenden de mogelijkheid zijn geboden zienswijzen naar voren te brengen tegen het voorgenomen besluit tot wijzigen van de lijst.

 

Artikel II  

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Raalte,

de secretaris,

Karin Cornelissen

de burgemeester,

Martijn Dadema

Naar boven