2e wijziging Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Helmond 2020

Het college van de gemeente Helmond;

gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 25 mei 2021;

 

Gelet op artikel 2 eerste en tweede lid, artikel 3 tweede lid, artikel 3 derde lid, artikel 4 tweede lid, artikel 5 derde lid en vierde lid, artikel10 vijfde lid, artikel 11 eerste lid, artikel 13, artikel 14 derde lid en artikel 23a van de Afvalstoffenverordening Helmond 2011;

 

B e s l u i t :

  • I.

    Vast te stellen de 2e wijziging van het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Helmond 2020.

 

  • A.

    Artikel 1.2 Aanwijzing andere inzamelaars belast met het afzonderlijk inzamelen van categorieën van afvalstoffen (artikel 2 tweede lid, verordening)’ wordt toegevoegd na nummer 14:

    15. Luiers

    Gemeenschappelijke Regeling Reiniging Blink.

     

  • B.

    In artikel 1.3 wordt toegevoegd na ‘b) Gips’:

    c) Luiers

     

  • C.

    Aan artikel 1.4 worden de volgende omschrijvingen na de omschrijving voor ‘Gips’ toegevoegd:

    Luiers

    vocht absorberend wegwerp ondergoed (niet zijnde van textiel) dat wordt gebruikt om ontlasting en urine van kinderen tot 6 jaar op te vangen en op een later moment te verschonen inclusief het daarvoor vastgestelde inzamelmiddel. Incontinentiemateriaal valt uitdrukkelijk niet het begrip luiers.

     

  • D.

    Artikel 1.5 ‘Aanwijzing inzamelmiddel of – voorziening’ wordt als volgt gewijzigd: het huidige Lid 1 sub h, vervalt en wordt vervangen door :

    h. Voor luiers worden de daartoe door de gemeente verstrekte inzamelzakken aangewezen.

     

    Aan artikel 1.5 wordt een lid toegevoegd, luidende:

    • 2.

      Bij de bepaling van een brengvoorziening of verzamelvoorziening wordt rekening gehouden met een maximale loopafstand van 75 meter van de woonlocatie. In uitzonderingsgevallen kan gekozen worden voor een loopafstand van 350 meter.

  • II.

    Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.

Besloten in de vergadering van 25 mei 2021.

Burgemeester en wethouders van Helmond,

De burgemeester,

De gemeentesecretaris,

 

Bezwaar en verzoek om voorlopige voorziening

Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen. Uw

bezwaarschrift stuurt u aan het college van burgemeester en wethouders van Helmond, postbus 950, 5700 AZ Helmond. U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via www.helmond.nl/bezwaar. Zorgt u er voor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag van verzending van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

 

Een bezwaarschrift moet ondertekend zijn en bevat verder: uw naam en adres, de datum waarop het

bezwaarschrift is geschreven, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden (argumenten) van het bezwaar. Wilt u verhinderen dat het besluit op korte termijn wordt uitgevoerd? Dien dan ook een verzoek om een voorlopige voorziening in bij de voorzieningenrechter. Een verzoek daartoe richt u aan: De Voorzieningenrechter, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U kunt uw verzoekschrift ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).

 

Heeft u vragen over het indienen van een (digitaal) bezwaarschrift of een voorlopige voorziening ? Kijk dan op de site van de gemeente Helmond, www.helmond.nl/bezwaar.

Naar boven