Aanwijzingsbesluit ondermijning coördinator toezichthouder gemeente Heumen

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen;

de burgemeester van Heumen;

ieder voor zover bevoegd;

 

gelet op het bepaalde in artikel 5:11 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht en het bepaalde in artikel 5.10, lid 3 respectievelijk 5.12, lid 1, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

 

Besluit:

1. Aan te wijzen als toezichthouder als bedoeld in artikel 5:11 Algemene wet bestuursrecht, op grond van artikel 5.10, lid 3 respectievelijk 5.12, lid 1, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (verder Wabo), voor de volgende wetten en verordeningen:

  • de heer R. Steins, ondermijningscoördinator, in dienst bij de gemeente Nijmegen en gedetacheerd bij de gemeente Wijchen met ingang van 1 oktober 2020.

 

Deze toezichthouder wordt belast met toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Wabo en krachtens de:

  • in artikel 5.1 van de Wabo genoemde wetten; en

  • Algemene Plaatselijke Verordening Gemeente Heumen.

 

2. Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 oktober 2020.

 

3. Dit besluit kan worden aangehaald als Aanwijzingsbesluit ondermijningscoördinator

toezichthouder gemeente Heumen.

 

Aldus vastgesteld door de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen in de vergadering van 25 mei 2021.

 

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders;

 

 

D.C. van Eeten G.M. Mittendorff

Gemeentesecretaris Burgemeester

 

 

Aldus besloten door de burgemeester;

 

 

G.M. Mittendorff

 

 

Bezwaarschriftbijsluiter

Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester. U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (of raad of burgemeester) van Heumen, Postbus 200, 6580 AZ Malden.

Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

 

Bezwaarschrift

De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

a. uw naam en adres

b. de datum

c. een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

d. de reden waarom u bezwaar maakt

Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt. Indien u ook uw emailadres en telefoonnummer in het bezwaarschrift vermeldt, dan neemt mogelijk een interne mediator contact met u op om te onderzoeken of uw bezwaarschrift informeel kan worden opgelost.

 

Termijn

U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.

 

Voorlopige voorziening

Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.

Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 48, - voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huurtoeslag of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 178, -. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2020.

 

Digitaal voorlopige voorziening instellen

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

Nog vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Heumen, te bereiken via 024 3588300.

 

Naar boven