Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 8 juni 2021 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op

gemeenteraad.dinkelland.nl. U kunt de vergadering volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

5. Voorstel inzake vaststellen Verordeningen maatschappelijke ondersteuning en jeugd

Dinkelland 2021

Nieuwe jurisprudentie vraagt om actualisatie van de Verordening Maatschappelijke ondersteuning en de Verordening jeugdhulp van de gemeente Dinkelland. Daarnaast worden de verordeningen op onderdelen uitgewerkt om gemakkelijker te komen tot bepaling van de ondersteuning die iemand nodig heeft.

Portefeuille: wethouder Duursma

6. Voorstel inzake strategisch meerjarenplan 2021-2024 samenwerkende bibliotheken Borne, Tubbergen en Dinkelland, onderdeel Dinkelland

Eind 2016 is besloten tot het vaststellen van kaders die als basis hebben gediend voor het uitwerken van prestatieafspraken voor de Jaren 2017-2021. De huidige prestatieafspraken uit 2017 dienen te worden herzien.

Portefeuille: wethouder Duursma

7. Voorstel inzake vaststellen jaarstukken 2020 Dinkelland

Volgens het Besluit Begroting en Verantwoording en de eigen financiële verordening is de gemeente Dinkelland verplicht jaarlijks verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid en beheer. Met de jaarstukken 2020 wordt het boekjaar afgesloten en zowel financieel als beleidsmatig verantwoording afgelegd over 2020.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

8. Raadsbrief 2021-32 Vergroening schoolpleinen

De raadsfractie Lokaal Dinkelland heeft verzocht deze raadsbrief te bespreken tijdens een raadscommissie i.v.m. nog wat aanvullende opmerkingen en vragen aan de wethouder.

Portefeuille: wethouder Duursma

9. Motie gemeente Roerdalen huishoudelijke hulp WMO

De fractie Lokaal Dinkelland heeft verzocht deze motie te bespreken tijdens een raadscommissie i.v.m. enkele vragen en om de mening van de wethouder over deze motie te vernemen.

Portefeuille: wethouder Duursma

10. Raadsbrief 2021-38 uitkomsten cliëntervaringsonderzoek Wmo en Jeugdwet Dinkelland over 2019

De PvdA-fractie heeft verzocht deze raadsbrief te behadelen tijdens een raadscommissie om de resultaten te bespreken met de wethouder en met de andere fracties.

Portefeuille: wethouder Duursma

11. Sluiti ng

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven