- 1.
Punt 9 opgenomen in bijlage 2 bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019 te wijzigen waarna het komt te luiden als volgt:
- 9.
Het opleggen van disciplinaire maatregelen (met uitzondering van ontslag op staande voet).
- 2.
Punt 10 te laten vervallen.
- 3.
De aldus gewijzigde bijlage 2 als volgt vast te stellen:
Bijlage 2, Mandaat aan de gemeentesecretaris / algemeen directeur
De volgende bevoegdheden zijn, ingevolge artikel 3 lid 1 van het Algemeen mandaatbesluit gemeente Westerkwartier 2019, gemandateerd aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur
- 1.
Het aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten met de directeuren en de teamleiders/coaches, inclusief het ondertekenen van de overeenkomst.
- 2.
Het aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten met de concerncontroller, de adviseur informatieveiligheid/CISO en de adviseur gegevensbescherming.
- 3.
Het beëindigen van arbeidsovereenkomsten op grond van artikel 7:669 Burgerlijke Wetboek.
- 4.
Het vaststellen van functieniveaus op basis van het hoofdstuk vaststellen en waarderen functies uit het personeelshandboek.
- 5.
Het vaststellen van een overwerkvergoeding in bijzondere situaties (oorlog, oorlogsgevaar, e.d.).
- 6.
Het aanwijzen van werknemers om andere werkzaamheden te verrichten bij (1) oorlog, oorlogsgevaar of andere buitengewone omstandigheden, dan wel (2) in het kader van de Wet veiligheidsregio’s.
- 7.
Het uitvoeren van de procedure melden vermoeden misstanden in het personeelshandboek.
- 8.
Het verlenen van een schadeloosstelling en vergoeding van kosten aan werknemers in niet elders voorziene gevallen.
- 9.
Het opleggen van disciplinaire maatregelen (met uitzondering van ontslag op staande voet).
- 10.
- 11.
Het besluiten tot het aangaan van een vaststellingsovereenkomst met betrekking tot werknemers en het ondertekenen daarvan.
- 12.
Het besluiten tot het afwijken van Inkoop- en aanbestedingsbeleid in overeenstemming met de afwijkingsbevoegdheid zoals opgenomen in het Inkoop en aanbestedingsbeleid gemeente Westerkwartier.
- 4.
Dit besluit treedt in werking op de dag nadat het bekendgemaakt is en heeft terugwerkende kracht tot 1 maart 2021.
Aldus besloten in de vergadering van
burgemeester en wethouders
van de gemeente Westerkwartier,
d.d. 11 mei 2021
A. van der Tuuk, burgemeester
A. Schulting, secretaris
Aldus vastgesteld door
de burgemeester van de gemeente Westerkwartier,
d.d. 11 mei 2021
A. van der Tuuk, burgemeester
Aldus vastgesteld door de heffingsambtenaar
van de gemeente Westerkwartier,
d.d. 12 mei 2021
H. Been, heffingsambtenaar
Aldus vastgesteld door de invorderingsambtenaren
van de gemeente Westerkwartier
d.d. 19-5-2021
E. Dekker, invorderingsambtenaar
d.d. 12-5-2021
K. van Dijken, invorderingsambtenaar
d.d. 12-5-2021
L.J. Terpstra, invorderingsambtenaar