Gemeenteblad van Amsterdam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Gemeenteblad 2021, 135376 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Amsterdam | Gemeenteblad 2021, 135376 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van de Directeur Wonen tot wijziging van de Mandaatregeling Directie Wonen gemeente Amsterdam (Wijziging Mandaatregeling Directie Wonen gemeente Amsterdam 1 mei 2021)
De Directeur Wonen van de gemeente Amsterdam,
gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht en het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie Amsterdam,
overwegende dat het vanwege de nieuwe organisatiestructuur van de Directie Wonen noodzakelijk is om de mandaatregeling Directie Wonen gemeente Amsterdam te wijzigen,
Artikel 2, onderdeel A Gemeentewet wordt als volgt gewijzigd:
Aan het slot wordt “Gemandateerden, gevolmachtigden of gemachtigden: Afdelingshoofden” vervangen door “Gemandateerden:
Leden 1 tot 4: Manager Woningmarkt en manager Woninggebruik en –kwaliteit, bij afwezigheid manager Bestuurszaken
Lid 1: alle teamleiders ten aanzien van het aangaan van financiële verplichtingen tot een maximum van 50.000 euro conform de Budgethoudersregeling
Lid 5: Manager Bestuurszaken, bij afwezigheid manager Woningmarkt en manager Woninggebruik en –kwaliteit”.
Aan het slot van artikel 2, onderdeel D Vergunningverlening wordt “Gemandateerden: Afdelingshoofden” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woningmarkt en teamleider Woningtoewijzing, bij afwezigheid teamleider Beleid Woningmarkt, teamleider Urgentieverlening en teamleider Beleid Volkshuisvesting”.
Aan het slot van artikel 2, onderdeel F Subsidieverstrekking wordt “Gemandateerden: Afdelingshoofden die belast zijn met de uitvoering hiervan met inachtneming van artikel 3 en 6” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woninggebruik en –kwaliteit, manager Woningmarkt en teamleider Woningverbetering, bij afwezigheid manager Bestuurszaken, teamleider Beleid Woningmarkt, teamleider Woningtoewijzing, teamleider Urgentieverlening, teamleider Beleid Volkshuisvesting, teamleider Beleid Woninggebruik en- kwaliteit, teamleider Vakantieverhuur en onderhuur, teamleider Kamerverhuur en teamleider Leegstand en ondermijning”.
Aan het slot van artikel 2, onderdeel G Handhaving wordt “Hoofd Toezicht & Handhaving, Teamleiders Afdeling Toezicht & Handhaving, bij afwezigheid Hoofd Uitvoering & Beheer” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woninggebruik en –kwaliteit, teamleider Woningverbetering, teamleider Leegstand en ondermijning, teamleider Vakantieverhuur en onderhuur en teamleider Kamerverhuur”.
Artikel 2, onderdeel H Woonruimteverdeling en woonruimtevoorraad: Huisvestingswet, Huisvestingsverordening Amsterdam 2020 wordt als volgt gewijzigd:
Aan het slot van onderdeel 1 wordt “Gemandateerden: Onderdelen a, c, d, e, f, g en h: Hoofd Woonruimteverdeling & Toewijzing en medewerkers indicaties
Onderdeel b: Hoofd Uitvoering & Beheer, bij afwezigheid Hoofd Woonruimteverdeling en Toewijzing” vervangen door “Gemandateerden:
Onderdelen a, c, d, e, f, g en h: Manager Woningmarkt, teamleider Urgentieverlening, medewerkers Urgentieverlening en teamleider Woningtoewijzing
Onderdeel b: Manager Woningmarkt, teamleider Woningtoewijzing, bij afwezigheid teamleider Urgentieverlening, teamleider Beleid Volkshuisvesting en teamleider Beleid Woningmarkt”.
Aan het slot van onderdeel 4 wordt “Gemandateerden: Hoofd Toezicht & Handhaving, Teamleiders Afdeling Toezicht & Handhaving, bij afwezigheid Hoofd Uitvoering & Beheer” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woninggebruik en -kwaliteit, teamleider Vakantieverhuur en onderhuur, teamleider Kamerverhuur, teamleider Leegstand en ondermijning en teamleider Woningverbetering, bij afwezigheid teamleider Beleid Woninggebruik- en kwaliteit”.
Na onderdeel 4 wordt een onderdeel toegevoegd, luidende:
Registratieplicht bij toeristische verhuur van woonruimte
Het nemen van besluiten op aanvragen van registratienummers in het kader van de registratieplicht bij toeristische verhuur van woonruimte als bedoeld in artikel 23f Huisvestingswet, artikel 2 Besluit registratie toeristische verhuur van woonruimte en artikel 3.7.2 en 3.8.1 van de Huisvestingsverordening 2020.
Gemandateerden: Manager Woninggebruik en –kwaliteit en teamleider Vakantieverhuur en onderhuur, bij afwezigheid manager Bestuurszaken en manager Woningmarkt
Aan het slot van artikel 2, onderdeel J Verordening Amsterdamse Middensegment Hypotheek wordt “Gemandateerden: Hoofd Uitvoering & Beheer, bij afwezigheid Hoofd Advies & Ondersteuning” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woninggebruik en -kwaliteit en teamleider Woningverbetering, bij afwezigheid teamleider Leegstand en ondermijning, teamleider Beleid Woninggebruik- en kwaliteit, teamleider Vakantieverhuur en onderhuur en teamleider Kamerverhuur”.
Aan het slot van artikel 2, onderdeel K Verordening VROM Starterslening Amsterdam wordt “Gemandateerden: Hoofd Uitvoering & Beheer, bij afwezigheid Hoofd Advies & Ondersteuning” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woninggebruik en –kwaliteit en teamleider Woningverbetering, bij afwezigheid teamleider Leegstand en ondermijning, teamleider Beleid Woninggebruik- en kwaliteit, teamleider Vakantieverhuur en onderhuur en teamleider Kamerverhuur”.
Artikel 2, onderdeel L Verordening Energieleningen Amsterdam 2012 wordt als volgt gewijzigd:
Aan het slot wordt “Gemandateerden: Hoofd Uitvoering & Beheer, bij afwezigheid Hoofd Advies & Ondersteuning” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woninggebruik en –kwaliteit en teamleider Woningverbetering, bij afwezigheid teamleider Leegstand en ondermijning, teamleider Beleid Woninggebruik- en kwaliteit, teamleider Vakantieverhuur en onderhuur en teamleider Kamerverhuur”.
Aan het slot van artikel 2, onderdeel M Verordening op de Woning- en kamerbemiddelingsbureaus 2013 wordt “Gemandateerden: Hoofd Toezicht & Handhaving, bij afwezigheid Teamleiders Afdeling Toezicht & Handhaving” vervangen door “Gemandateerden: Manager woninggebruik en -kwaliteit en de teamleider Leegstand en ondermijning, bij afwezigheid teamleider Woningverbetering, de teamleider Beleid Woninggebruik- en kwaliteit, de teamleider Vakantieverhuur en onderhuur en de teamleider Kamerverhuur”.
Aan het slot van artikel 2, onderdeel N Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting 2015 (BTIV) en Woningwet wordt “Gemandateerden: Hoofd Advies & Ondersteuning, bij afwezigheid Hoofd Toezicht & Handhaving” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woningmarkt en de teamleider Beleid Volkshuisvesting, bij afwezigheid de teamleider Beleid Woningmarkt, de teamleider Woningtoewijzing en de teamleider Urgentieverlening”.
Aan het slot van artikel 2, onderdeel O Garantstellingen wordt “Gemandateerden: Hoofd Uitvoering & Beheer, bij afwezigheid Hoofd Advies en Ondersteuning” vervangen door “Gemandateerden: Manager Woninggebruik en –kwaliteit, manager Woningmarkt, teamleider Beleid Volkshuisvesting en teamleider Woningverbetering, bij afwezigheid teamleider Leegstand en ondermijning, teamleider Beleid Woninggebruik- en kwaliteit, teamleider Vakantieverhuur en onderhuur en teamleider Kamerverhuur”.
Artikel 2, onderdeel Q Diversen wordt als volgt gewijzigd:
Aan het slot wordt “Onderdeel a: Gemandateerden: Hoofd Uitvoering en Beheer, bij afwezigheid Hoofd Advies en Ondersteuning
Onderdeel b: Gemandateerden: Hoofd Woonruimteverdeling & Toewijzing, bij afwezigheid Hoofd Advies & Ondersteuning en Hoofd Uitvoering & Beheer” vervangen door “Onderdeel a:
Gemandateerden: Manager Bestuurszaken, bij afwezigheid manager Woningmarkt en manager Woninggebruik en-kwaliteit
Gemandateerden: Manager Woningmarkt, manager Woninggebruik en-kwaliteit, teamleider Woningmarkt en teamleider Beleid Volkshuisvesting”.
Het mandaat tot uitoefening van een bevoegdheid heeft mede betrekking op alle handelingen die binnen het kader van de uitoefening van de bevoegdheid moeten worden verricht, zoals het voeren van correspondentie, het verzoeken om (aanvullende) informatie, het vragen om of geven van advies, het verdagen van beslissingen, het verstrekken van inlichtingen en het voldoen aan publicatieverplichtingen.
Functionarissen oefenen een aan hen verleend mandaat niet uit zonder overleg met de Directeur Wonen of de managers indien sprake is van politiek of bestuurlijk gevoelige onderwerpen voor de Directie Wonen. Onder politiek of bestuurlijk gevoelige onderwerpen worden in ieder geval verstaan, onderwerpen waarbij:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-135376.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.