Wijziging collecterooster

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Almere,

gelet op artikel 5:9 van de Algemene plaatselijke verordening Almere 2011,

 

BESLUIT,

 

Wijzigingen door te voeren in het collecterooster, zoals deze digitaal te raadplegen is via www.almere.nl. De wijzigingen zijn aangegeven in de bijlage bij deze bekendmaking.

 

 

Hoogachtend,

burgemeester en wethouders van Almere,

 

 

S. Haouli

Afdelingsmanager

Afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving

Almere, 30 maart 2021

 

 

Bezwaar

Tegen dit besluit kan een belanghebbende op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na publicatie van het besluit, een gemotiveerd bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van Almere, t.a.v. de bezwaarschriftencommissie, Postbus 200, 1300 AE Almere. Vermeld in het bezwaarschift uw naam, adres, datum, handtekening, een omschrijving van het besluit (of een kopie van het besluit) waartegen het bezwaar is gericht en de reden waarom u het niet eens bent met dit besluit.

 

TOELICHTING

Het collecterooster 2021-2026 is op 24 november 2020 vastgesteld door het college. De instanties op het rooster hebben jaarlijks hun vaste weken op de kalender. Daarom is er voor gekozen het rooster voortaan voor een periode van vijf jaren vast te stellen. Zo hoeft hiervoor niet jaarlijks een nieuw rooster te worden opgesteld. De roostervrije weken bieden ruimte voor (lokale) instanties om hun inzameling te houden nadat hiervoor een vergunning is afgegeven. De wijzigingen op het rooster betreffen de toevoeging van twee inzamelende instanties in de roostervrije weken. Het college heeft de bevoegdheid tot het vaststellen en tussentijds wijzigen van het collecterooster via het Algemene Mandaatbesluit gemandateerd aan de afdelingsmanager van VTH.

Naar boven