Besluit van het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering van de gemeente Nederweert houdende regels omtrent ondermandaat (Ondermandaatbesluit van afdelingshoofd Bedrijfsvoering aan teamleider Informatievoorziening en teamcoördinator AJBZ)

Het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, T.W.G. Mseulen

 

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Nederweert 2016;

 

Gezien:

  • -

    De Organisatieregeling Nederweert 2016 waarin de besturings- en managementfilosofie is beschreven en waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van organisatieonderdelen uitgewerkt en vastgelegd zijn,

  • -

    de Budgethoudersregeling Nederweert 2019 waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend en waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

 

Overwegende dat het doelmatig is dat het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

 

 

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De teamleider Informatievoorziening en de teamcoördinator AJBZ van de afdeling Bedrijfsvoering hebben ondermandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot hun taken, waaronder de vertegenwoordiging in gerechtelijke procedures, conform de Organisatieregeling, en zijn uit dien hoofde bevoegd verplichtingen met financiële consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren conform de Budgethoudersregeling, tenzij bij wet anders is bepaald.

  • 2.

    Het hoofd Bedrijfsvoering kan ten aanzien van de uitoefening van dit ondermandaat nadere richtlijnen geven.

  • 3.

    De teamleider en de teamcoördinator kunnen het aan hen verleende mandaat ondermandateren. Voor ondermandaat door een teamleider en/of teamcoördinator is goedkeuring door de gemeentesecretaris vereist.

Artikel 2. Beperkingen ondermandaat

In afwijking van het bepaalde in artikel 1 wordt geen ondermandaat verleend voor:

  • Het nemen van besluiten ter uitvoering van de bepalingen van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Nederweert (met uitzondering van de besluiten met betrekking tot alle vormen van verlof, ziekte en declaraties;

  • Het nemen van besluiten aangaande de inhuur van externen;

  • Afwijzende beslissingen/ besluiten, anders dan om financiële redenen

Artikel 3. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Nederweert,

namens dezen,”

respectievelijk

“De Burgemeester van Nederweert,

namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de ondergemandateerde,

de handtekening,

en onder vermelding van naam van de ondergemandateerde.

Artikel 4. Verantwoording

De teamleider en de teamcoördinator leggen in algemene zin verantwoording af via de reguliere P en C cyclus en desgewenst specifiek in een nadere rapportage, over de uitvoering van de aan hen opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden. Toezicht op de uitvoering van dit besluit vindt plaats overeenkomstig de interne kaders.

Artikel 5. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking

  • 1.

    Bekendmaking van dit besluit vindt plaats door publicatie op de internetsite van de gemeente Nederweert;

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2019;

  • 3.

    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het Ondermandaatbesluit teamleider en teamcoördinator Afdeling Bedrijfsvoering 2016 ingetrokken;

  • 4.

    Dit besluit wordt aangehaald als Ondermandaatbesluit van afdelingshoofd Bedrijfsvoering aan teamleider Informatievoorziening en teamcoördinator AJBZ.

Nederweert, 7 januari 2020

Burgemeester en wethouders van Nederweert/de Burgemeester van Nederweert,

Namens dezen/ namens deze,

Het hoofd Bedrijfsvoering,

T.W.G. Meulen

Goedkeuring:

Burgemeester en wethouders van Nederweert/ de burgemeester van Nederweert,

Namens dezen/ namens deze,

De gemeentesecretaris van Nederweert,

drs. J.C.T. Bakens

Naar boven