Wijzigingen mandaten Gouds mandatenbesluit

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Gouda, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

gelezen het voorstel van 19 maart 2020;

 

gelet op artikel 160, 168 en 171 van de Gemeentewet;

 

besluit: 

 

Artikel I het Gouds mandatenbesluit als volgt te wijzigen:

  • A.

    Aan artikel 5, derde lid, wordt onder ‘naam’ toegevoegd ‘handtekening’.

     

  • B.

    Artikel 24, derde lid, komt te vervallen.

     

  • C.

    Artikel 25, derde lid, wordt als volgt gewijzigd:

     

    Gemeentesecretaris/algemeen directeur en directeuren– geen ondermandaat

    was

    wordt

    De gemeentesecretaris/algemeen directeur en de directeuren zijn bevoegd plaatsvervangers van de afdelingshoofden waaraan hiërarchisch leiding wordt gegeven, aan te wijzen overeenkomstig het door de directie vastgestelde organogram.

    De gemeentesecretaris/algemeen directeur en de directeuren zijn bevoegd plaatsvervangers van de directeuren en afdelingshoofden aan te wijzen en vast te leggen in de ‘Lijst leidinggevenden en plv. leidinggevenden’.

  • D.

    Artikel 83 wordt als volgt gewijzigd:

     

    Burgemeester – geen ondermandaat

    was

    wordt

    De burgemeester is bevoegd alle personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om afnemen van de eed of belofte van de gemeentesecretaris/algemeen directeur dan wel het tekenen van declaraties van de gemeentesecretaris/algemeen directeur.

    De burgemeester is bevoegd alle personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van de gemeentesecretaris/algemeen directeur met betrekking tot:

    • a.

      het uitvoering geven aan de Regeling financiële belangen Gouda 2020;

    • b.

      het uitvoering geven aan de Regeling nevenwerkzaamheden Gouda 2020;

    • c.

      het uitvoering geven aan de Regeling personeelsbeoordeling Gouda 2020 (met en zonder zienswijze);

    • d.

      het afnemen van de eed of belofte inclusief uitvoering geven aan de Regeling ambtseed en belofte Gouda 2020;

    • e.

      een integriteitsverklaring afnemen die geen ambtseed of belofte hebben afgelegd, omdat ze geen werknemer zijn;

    • f.

      het accorderen van declaraties;

    • g.

      het vaststellen van het evaluatie-/individueel werkplan.

     

  • E.

    Artikel 84 wordt als volgt gewijzigd:

     

    Portefeuillehouder Personeel & bedrijfsvoering – geen ondermandaat

    Was

    wordt

    • 1.

      De portefeuillehouder Personeel & bedrijfsvoering is bevoegd te besluiten een privaatrechtelijke overeenkomst met de gemeentesecretaris/algemeen directeur aan te gaan met betrekking tot diens individuele rechtspositie.

    • 2.

      De portefeuillehouder Personeel & bedrijfs-voering is bevoegd alle personele uitvoe-ringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van de gemeentesecretaris/algemeen directeur.

    • 3.

      Van lid 1 en lid 2 is uitgezonderd het:

      • a.

        besluiten een arbeidsovereenkomst aan te gaan en het ondertekenen daarvan;

      • b.

        besluiten tot tijdelijke tewerkstelling elders en het overeenkomen daarvan;

      • c.

        vaststellen en waarderen van de functie;

      • d.

        stopzetten salaris en toelagen op basis van artikel 7:628 BW;

      • e.

        stoppen of opschorten van de loondoor-betaling bij arbeidsongeschiktheid;

      • f.

        ontslag of op andere wijze beëindigen van de arbeidsovereenkomst;

      • g.

        verlenen van toestemming voor het deelnemen aan aannemingen en leveringen ten behoeve van de openbare dienst;

      • h.

        opleggen van een verbod tot betreden van het arbeidsterrein;

      • i.

        opleggen en uitvoeren van een arbeidsrechtelijke maatregel, bijvoorbeeld schorsing;

      • j.

        uitvoering geven aan de Regeling privacygebruik e-mail, telefoon en internet Gouda 2020;

      • k.

        uitvoering geven aan Regeling beschrijving, waardering en competenties Gouda 2020;

      • l.

        het afnemen van de ambtseed of belofte;

      • m.

        aanwijzen van de functie voor een arbeidsmarkttoelage;

      • n.

        bovenformatief verklaren;

      • o.

        ondertekenen van de declaraties;

      • p.

        uitvoeren van de Regeling bijzondere gebeurtenissen Gouda 2020;

      • q.

        uitvoering geven aan de Regeling klachten ongewenst gedrag voor de decentrale overheid 2020;

      • r.

        uitvoering geven aan een koppelings-advies;

      • r.

        aanwijzen van een loco-secretaris;

      • s.

        uitvoering geven aan de Regeling interne hulpverlening Gouda 2020;

      • t.

        beslissen op de adviezen van het meldpunt bedoeld in de Regeling melding vermoeden misstand Gouda 2020;

      • u.

        treffen van een bijzondere voorziening inzake de dienstreizen;

      • v.

        aanwijzen als (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand;

      • w.

        besluiten een vertrekregeling overeen te komen en de uitvoering daarvan.

    • 1.

      De portefeuillehouder Personeel & bedrijfsvoering is bevoegd te besluiten om een privaatrechtelijke overeenkomst met de gemeentesecretaris/algemeen directeur aan te gaan met betrekking tot diens individuele rechtspositie.

    • 2.

      De portefeuillehouder Personeel & bedrijfsvoering is bevoegd alle personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechts-positie van de gemeentesecretaris/algemeen directeur met betrekking tot:

      • a.

        het toepassen van de hardheidsclausule;

      • b.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. salaris, salaristoelagen en vergoedingen;

      • c.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. het Individueel Keuzebudget;

      • d.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. arbeidsduur en werktijden;

      • e.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. vakantie en verlof;

      • f.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. arbeidsongeschiktheid;

      • g.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. duurzame inzetbaarheid;

      • h.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. boventalligheid;

      • i.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. uitkeringen;

      • j.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. toekenning overlijdensuitkering;

      • k.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. rechten en plichten;

      • l.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. overgangsrecht hoofdstuk 3 CAR-GUWO 31-12-2019;

      • m.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. Uitvoeringsbepalingen m.b.t. verlof voormalige verlofspaarmogelijkheid art. 4:9 CAR-GUWO;

      • n.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. aanspraken bij ongeschiktheid wegens ziekte of een gebrek (overgangsbepalingen hoofdstuk 7 CAR-GUWO);

      • o.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. overgangsbepalingen uit hoofdstuk 8 CAR-GUWO;

      • p.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. gemeentelijke levensloopregeling;

      • q.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. wachtgeld;

      • r.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. bovenwettelijke werkloosheidsuitkering;

      • s.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. uitkeringsregeling ontslag;

      • t.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. suppletie;

      • u.

        het uitvoering geven aan de bepalingen m.b.t. alle regelingen dan wel handreikingen met uitzondering van De Goudse Gedragscode 2020, de Regeling klachten ongewenst gedrag decentrale overheid 2020, de Regeling melding vermoeden misstand Gouda 2020, de Regeling privacygebruik e-mail, telefoon en internet Gouda 2020, de Regeling stage Gouda 2020 en het Sociaal Statuut gemeente Gouda 2000;

      • v.

        tot het toekennen van een afscheids-gratificatie aan werknemers die vóór 11-01-1978 in dienst zijn getreden van de gemeente Gouda en zonder onder-breking in dienst van de gemeente zijn gebleven. De aanspraak hierop wordt toegekend bij ouderdomspensioen of volledige arbeidsongeschiktheid;

      • w.

        het vaststellen van het Evaluatie-/Individueel Werkplan;

      • x.

        het geven van een dienstopdracht.

     

  • F.

    Artikel 85 wordt als volgt gewijzigd:

     

    Gemeentesecretaris/algemeen directeur – geen ondermandaat

    was

    wordt

    • 1.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd te besluiten een privaatrechtelijke overeenkomst met een directeur, afdelingshoofd of de andere werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt aan te gaan met betrekking tot diens individuele rechtspositie.

    • 2.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd alle personele uitvoeringshande-lingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van de directeur, het afdelingshoofd of de andere werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt.

    • 3.

      Van lid 1 en lid 2 is uitgezonderd het:

      • a.

        uitvoering geven aan de Regeling interne hulpverlening Gouda 2020;

      • b.

        treffen van een bijzondere voorziening inzake de dienstreizen;

      • c.

        aanwijzen van de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.

    • 4.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd collectieve dagen aan te wijzen in overleg met de ondernemingsraad waarop het Huis van de Stad is gesloten.

    • 5.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd uitvoering te geven aan een formatiewijziging binnen de vastgestelde loonsom.

    • 6.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd een opleidingsplan vast te stellen van het concern, na overleg in de directie.

    • 7.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd een organogram vast te stellen.

    • 8.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd bij uitvoering van de Regeling melding vermoeden misstand Gouda 2020 te beslissen op de adviezen van het meldpunt.

    • 9.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd besluiten uit te voeren die betrek-king hebben op gedetacheerd personeel.

    • 10.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd een integriteitsverklaring af te nemen bij de werknemer die niet onder een directeur is geplaatst.

    • 11.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd de declaraties te ondertekenen van de burgemeester en de wethouder.

    • 12.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd de Regeling bijzondere gebeurtenissen Gouda 2020 uit te voeren van de in lid 2 bedoelde personen.

    • 1.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd te besluiten een privaatrechtelijke overeenkomst met een directeur, afdelings-hoofd of andere werknemer aan te gaan die onder zijn rechtstreekse leiding valt met betrekking tot diens individuele rechtspositie.

    • 2.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd alle personele uitvoeringshande-lingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van de directeur, het afdelingshoofd of de andere werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt.

    • 3.

      Van het eerste en tweede lid zijn uitgezonderd het:

      • a.

        het sluiten van een raamovereenkomst voor arbodienstverlening;

      • b.

        het uitvoering geven aan de Regeling buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand Gouda 2020;

      • c.

        het uitvoering geven aan het Reglement burgerlijke stand Gouda 2020;

      • d.

        het uitvoering geven aan de Regeling interne hulpverlening Gouda 2020;

      • e.

        het treffen van een bijzondere voorziening inzake dienstreizen o.g.v. artikel 7, vijfde lid, van de Beloningsregeling Gouda 2020.

    • 4.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd de personele uitvoeringshande-lingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van het afdelingshoofd of de werknemer die onder de rechtstreekse leiding valt van de directeur met betrekking tot:

      • a.

        het vaststellen van functies en waarderingen;

      • b.

        het verlagen van de salarisschaal;

      • c.

        het stopzetten van salaris, salaristoelagen en vergoedingen indien opzettelijk wordt nagelaten de overeengekomen arbeid te verrichten;

      • d.

        het stopzetten salaris, salaristoelagen en vergoedingen bij arbeidsongeschiktheid;

      • e.

        het opschorten salaris, salaristoelagen en vergoedingen bij arbeidsongeschiktheid;

      • f.

        het schorsen als ordemaatregel;

      • g.

        het vaststellen van de personeelsbeoor-deling bij een zienswijze;

      • h.

        het uitvoering geven aan de bepalingen in de Regeling privacygebruik e-mail, telefoon en internet Gouda 2020;

      • i.

        het afnemen van een integriteitsver-klaring van personen die geen ambtseed of belofte hebben afgelegd, omdat ze geen werknemer.

    • 5.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd de personele uitvoeringshande-lingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van alle werknemers met betrekking tot:

      • a.

        afzien van beëindiging arbeidsovereenkomst bij het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd;

      • b.

        toekennen arbeidsmarkttoelage;

      • c.

        tijdelijk uitbreiden van de formele arbeidsduur van 36 uur naar 40;

      • d.

        opleggen van (sanctie)maatregelen;

      • e.

        verlenen van ontslag anders dan op eigen verzoek;

      • f.

        het uitvoering geven aan de bepalingen in De Goudse Gedragscode 2020, Regeling klachten ongewenst gedrag decentrale overheid 2020, Regeling melding vermoeden misstand Gouda 2020 en het Sociaal Statuut gemeente Gouda 2000;

      • g.

        het afnemen van de ambtseed of belofte afnemen incl. uitvoering Regeling ambtseed en belofte Gouda 2020;

      • h.

        het boventallig verklaren van werknemers (inclusief de vaststelling van het daarbij behorende OMP);

      • i.

        het overeenkomen van vertrekregelingen.

    • 6.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd collectieve dagen aan te wijzen in overleg met de ondernemingsraad waarop het Huis van de Stad is gesloten.

    • 7.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd declaraties te accorderen van collegeleden.

    • 8.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd de formatie te wijzigen van het concern binnen de vastgestelde loonsom, zoals bedoeld in de ‘Goudse organisatie-uitgangspunten’.

    • 9.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd uitvoering te geven aan de besluitvorming van gedetacheerd personeel m.b.t. het treffen van sanctiemaatregelen en ontslagbesluiten, niet zijnde ontslagbesluiten op eigen verzoek.

    • 10.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd loco-secretarissen aan te wijzen.

    • 11.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd het collectief opleidingsplan vast te stellen, na overleg in de directie.

    • 12.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd het organogram vast te stellen.

     

  • G.

    Artikel 86 wordt als volgt gewijzigd:

     

    Directeuren – geen ondermandaat

    was

    wordt

    • 1.

      Een directeur is bevoegd te besluiten een privaatrechtelijke overeenkomst met een afdelingshoofd of andere werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt aan te gaan met betrekking tot diens individuele rechtspositie.

    • 2.

      Een directeur is bevoegd alle personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechts-positie van een afdelingshoofd of een andere werknemer die onder de rechtstreekse leiding valt van de betreffende directeur.

    • 3.

      Van lid 1 en lid 2 is uitgezonderd het: vaststellen en waarderen van de functie; stopzetten salaris en toelagen op basis van artikel 7:628 BW; stoppen of opschorten van de loondoorbetaling bij ziekte; ontslag of op andere wijze beëindigen van de arbeidsovereenkomst; verlenen van toestemming voor het deelnemen aan aannemingen en leveringen ten behoeve van de openbare dienst; opleggen van een verbod tot betreden van het arbeidsterrein; opleggen en uitvoeren van een arbeidsrechtelijke maatregel, waaronder schorsing; uitvoering geven aan het Regeling privacygebruik e-mail, telefoon en internet Gouda 2020; het afnemen van de ambtseed of belofte; aanwijzen van de functie voor een arbeidsmarkttoelage; bovenformatief verklaren; uitvoeren van besluiten die betrekking hebben op gedetacheerd personeel; uitvoering geven aan de Regeling klachten ongewenst gedrag voor de decentrale overheid 2020; uitvoering geven aan een koppelingsadvies; aanwijzen van een loco-secretaris; besluiten een vertrekregeling overeen te komen en de uitvoering daarvan; beslissen op de adviezen van het meldpunt bedoeld in de Regeling melding vermoeden misstand Gouda 2020; uitvoering geven aan Regeling beschrijving, waardering en competenties Gouda 2020; uitvoering geven aan de Regeling interne hulpverlening Gouda 2020; treffen van een bijzondere voorziening inzake de dienstreizen; aanwijzen van de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.

    • 4.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd als het gaat om de uitzonderingen in lid 3 onder a tot en met r.

    • 5.

      Een directeur is bevoegd uitvoering te geven aan een formatiewijziging binnen de vastgestelde loonsom.

    • 6.

      Een directeur is bevoegd een opleidingsplan vast te stellen van de eenheid waaraan leiding wordt gegeven.

    • 7.

      De directeur is bevoegd de Regeling bijzondere gebeurtenissen Gouda 2020 uit te voeren van de in lid 2

    • 1.

      De directeur is bevoegd te besluiten een privaatrechtelijke overeenkomst met een afdelingshoofd of andere werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt aan te gaan met betrekking tot diens individuele rechtspositie.

    • 2.

      De directeur is bevoegd alle personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van het afdelingshoofd of de andere werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt alsmede de bevoegdheid tot:

      • a.

        tot het toekennen van een afscheids-gratificatie aan werknemers die vóór 11-01-1978 in dienst zijn getreden van de gemeente Gouda en zonder onderbreking in dienst van de gemeente zijn gebleven. De aanspraak hierop wordt toegekend bij ouderdomspensioen of volledige arbeidsongeschiktheid;

      • b.

        tot het sluiten van detacheringsovereen-komsten; tot het geven van een dienstopdracht;

      • c.

        tot het vaststellen van een evaluatie-/individueel werkplan.

    • 3.

      Van het eerste en tweede lid zijn uitgezonderd de bevoegdheden behorend bij de gemeentesecretaris/ algemeen directeur, genoemd in artikel 85, vijfde lid.

    • 4.

      De directeur is bevoegd de personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van de werknemer die onder de rechtstreekse leiding valt van het afdelingshoofd met betrekking tot:

      • a.

        het vaststellen van functies en waarderingen;

      • b.

        het verlagen van de salarisschaal;

      • c.

        het stopzetten van salaris, salaristoelagen en vergoedingen indien opzettelijk wordt nagelaten de overeengekomen arbeid te verrichten;

      • d.

        stopzetten salaris, salaristoelagen en vergoedingen bij arbeidsongeschiktheid;

      • e.

        opschorten salaris, salaristoelagen en vergoedingen bij arbeidsongeschiktheid;

      • f.

        schorsing als ordemaatregel;

      • g.

        het vaststellen van de personeelsbeoordeling bij een zienswijze;

      • h.

        het uitvoering geven aan de bepalingen in de Regeling privacygebruik e-mail, telefoon en internet Gouda 2020 en het afnemen van een integriteitsverklaring die geen ambtseed of belofte hebben afgelegd, omdat ze geen werknemer zijn.

    • 5.

      De directeur is bevoegd tot het de formatie te wijzigen van het betreffend cluster binnen de vastgestelde loonsom, zoals bedoeld in de ‘Goudse organisatie-uitgangspunten’.

    • 6.

      De directeur is bevoegd tot het vaststellen van het opleidingsplan van het betreffend cluster.

     

  • H.

    Artikel 87 wordt als volgt gewijzigd

     

    Afdelingshoofden – geen ondermandaat

    was

    wordt

    • 1.

      Een afdelingshoofd is bevoegd te besluiten een privaatrechtelijke overeenkomst met een werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt aan te gaan met betrekking tot diens individuele rechtspositie.

    • 2.

      Een afdelingshoofd is bevoegd alle personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechtspositie van een werknemer die onder de rechtstreekse leiding valt van het betreffende afdelingshoofd.

    • 3.

      Van lid 1 en lid 2 is uitgezonderd het:

      • a.

        vaststellen en waarderen van de functie;

      • b.

        stopzetten salaris en toelagen op basis van artikel 7:628 BW;

      • c.

        stoppen of opschorten van de loondoorbetaling bij ziekte;

      • d.

        schorsing als ordemaatregel;

      • e.

        verlenen van toestemming voor het deelnemen aan aannemingen en leveringen ten behoeve van de openbare dienst;

      • f.

        opleggen van een verbod tot betreden van het arbeidsterrein;

      • g.

        uitvoering geven aan het Regeling privacygebruik e-mail, telefoon en internet Gouda 2020;

      • h.

        uitvoering geven aan een koppelings-advies;

      • i.

        het afnemen van een integriteitsver-klaring;

      • j.

        uitvoering geven aan Regeling beschrijving, waardering en competenties Gouda 2020;

      • k.

        ontslag of op andere wijze beëindigen van de arbeidsovereenkomst;

      • l.

        opleggen en uitvoeren van een arbeidsrechtelijke maatregel, niet zijnde een schorsing;

      • m.

        besluiten een vertrekregeling overeen te komen en de uitvoering daarvan;

      • n.

        aanwijzen van de functie voor een arbeidsmarkttoelage;

      • o.

        het afnemen van de ambtseed of belofte;

      • p.

        bovenformatief verklaren;

      • q.

        uitvoeren van besluiten die betrekking hebben op gedetacheerd personeel;

      • r.

        uitvoering geven aan de Regeling klachten ongewenst gedrag voor de decentrale overheid 2020;

      • s.

        beslissen op de adviezen van het meldpunt bedoeld in de Regeling melding vermoeden misstand Gouda 2020;

      • t.

        aanwijzen van een loco-secretaris;

      • u.

        uitvoering geven aan de Regeling interne hulpverlening Gouda 2020;

      • v.

        treffen van een bijzondere voorziening inzake de dienstreizen;

      • w.

        aanwijzen van de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.

    • 4.

      Een directeur is bevoegd als het gaat om de uitzonderingen in lid 3 onder a tot en met j.

    • 5.

      De gemeentesecretaris/algemeen directeur is bevoegd als het gaat om de uitzonderingen in lid 3 onder k tot en met t.

    • 6.

      Een afdelingshoofd is bevoegd uitvoering te geven aan een formatiewijziging binnen de vastgestelde loonsom.

    • 7.

      De directeur is bevoegd de Regeling bijzondere gebeurtenissen Gouda 2020 uit te voeren van de in lid 2 bedoelde personen.

    • 1.

      Het afdelingshoofd is bevoegd te besluiten om een privaatrechtelijke overeenkomst met de werknemer aan te gaan met betrekking tot diens individuele rechtspositie die onder zijn rechtstreekse leiding valt.

    • 2.

      Het afdelingshoofd is bevoegd alle personele uitvoeringshandelingen te verrichten voor zover het gaat om de individuele rechts-positie van de werknemer die onder zijn rechtstreekse leiding valt.

    • 3.

      Van het eerste en tweede lid zijn uitgezonderd de bevoegdheden behorend bij de gemeentesecretaris/ algemeen directeur, genoemd bij artikel 85, vijfde lid en de bevoegdheden behorend bij de directeur, genoemd bij artikel 86, vierde lid.

    • 4.

      Het afdelingshoofd is bevoegd tot het toekennen van een afscheidsgratificatie aan werknemers die vóór 11-01-1978 in dienst zijn getreden van de gemeente Gouda en zonder onderbreking in dienst van de gemeente zijn gebleven. De aanspraak hierop wordt toegekend bij ouderdoms-pensioen of volledige arbeidsongeschiktheid.

    • 5.

      Het afdelingshoofd is bevoegd tot het sluiten van detacheringsovereenkomsten.

    • 6.

      Het afdelingshoofd is bevoegd tot het geven van een dienstopdracht.

    • 7.

      Het afdelingshoofd is bevoegd tot het vaststellen van een evaluatie-/individueel werkplan.

    • 8.

      Het afdelingshoofd is bevoegd tot het wijzigen van de formatie van de betreffende afdeling binnen de vastgestelde loonsom, zoals bedoeld in de ‘Goudse organisatie-uitgangspunten’.

     

  • I.

    artikel 88 wordt als volgt gewijzigd:

     

    Overige bevoegdheden

    was

    wordt

    • 1.

      De directeur die verantwoordelijk is voor de afdeling Services is bevoegd het Reglement burgerlijke stand uit te voeren.

    • 2.

      Het afdelingshoofd Human Resource Management is bevoegd uitvoering te geven aan besluiten die betrekking hebben op gedetacheerd personeel; besluiten een raamovereenkomst aan te gaan met een arbodienstverlener en deze te ondertekenen; uitvoering te geven aan de Regeling interne hulpverlening Gouda 2020; een bijzondere voorziening te treffen inzake de dienstreizen.

    • 1.

      Het afdelingshoofd Human Resource Management is bevoegd tot het uitvoeren van de rechtspositionele bevoegdheden van gedetacheerd personeel, niet genoemd in artikel 85, zevende lid, van dit Gouds mandatenbesluit.

    • 2.

      Het afdelingshoofd Human Resource Management is bevoegd tot het sluiten van een raamovereenkomst voor arbodienstver-lening.

    • 3.

      Het afdelingshoofd Human Resource Management is bevoegd tot het uitvoeren van de Regeling interne hulpverlening Gouda 2020.

    • 4.

      Het afdelingshoofd Human Resource Management is bevoegd tot het treffen van een bijzondere voorziening inzake dienstreizen op grond van artikel 7, vijfde lid, van de Beloningsregeling Gouda 2020.

    • 5.

      Het afdelingshoofd Services is bevoegd tot het uitvoeren van de Regeling buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand Gouda 2020.

    • 6.

      Het afdelingshoofd Services is bevoegd tot het uitvoeren van het Reglement burgerlijke stand Gouda 2020.

     

Artikel II  

Dit besluit treedt één dag na bekendmaking in werking.

 

Aldus besloten in de vergadering van 24 maart 2020.

 

Burgemeester en wethouders van Gouda,

de secretaris,

getekend dr. E.M. Branderhorst

de burgemeester,

getekend mr. drs. P. Verhoeve

Naar boven