Beleidsregel van de burgemeester van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de wijziging van de Beleidsregel Notitie Exploitatievergunning Algemene plaatselijke verordening Zutphen Herziening 2010 (Beleidsregel tot wijziging van de Beleidsregel Notitie Exploitatievergunning Algemene plaatselijke verordening Zutphen Herziening 2010 (2e wijziging))

 

Ons kenmerk: 139112

 

De burgemeester van de gemeente Zutphen,

 

gelet op artikel(en) 2:29, tweede lid van de Algemene plaatselijke verordening Zutphen 2011;

 

gelet op artikel 4:81 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht;

 

b e s l u i t :

 

vast te stellen de

 

Beleidsregel van de burgemeester van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de wijziging van de Beleidsregel Notitie Exploitatievergunning Algemene plaatselijke verordening Zutphen Herziening 2010 (Beleidsregel tot wijziging van de Beleidsregel Notitie Exploitatievergunning Algemene plaatselijke verordening Zutphen Herziening 2010 (2e wijziging).

 

Artikel I Wijziging beleidsregel

De Beleidsregel Notitie Exploitatievergunning Algemene plaatselijke verordening Zutphen Herziening 2010 wordt als volgt gewijzigd:

A. Hoofdstuk 13 wordt gewijzigd als volgt:

Oude tekst

Nieuwe tekst

13. Sluitingstijden

 

Een horecabedrijf mag geopend zijn van 07.00 uur tot 01.00 uur. De burgemeester is bevoegd een vergunning te verlenen voor andere sluitingstijden. In de exploitatievergunning wordt een aparte bepaling opgenomen met betrekking tot de sluitingstijden van de inrichting, deze hoeven dan niet meer in een aparte vergunning te worden opgenomen.

 

De volgende categorieën horecabedrijven komen in aanmerking voor uitbreiding van de openingstijden:

Café en/of bar, bodega’s en andere daarmee gelijk te stellen horecabedrijven

Maandag tot en met vrijdag: 7.00 uur -1.30 uur

Zaterdag en zondag: 7.00 uur -2.30 uur

 

Hieraan wordt de volgende afbouwregeling verbonden:

één uur voor sluitingstijd geen nieuw publiek wordt toegelaten (eenrichtingsverkeer)

een half uur voor sluitingstijd de muziek op halve sterkte wordt gezet

een kwartier voor sluitingstijd geen muziek meer ten gehore wordt gebracht en geen drank meer wordt verkocht

op de sluitingstijd de lichten aan zijn en de toegangsdeur is gesloten.

De exploitant is verplicht de sluitingstijden en de daaraan gekoppelde afbouwregeling kenbaar te maken, zowel in de inrichting als op een van buiten zichtbare plaats.

 

 

Discotheken, bardancings, cafés met dansgelegenheid, nachtclubs en daarmee gelijk te stellen horecabedrijven.

Maandag tot en met vrijdag: 16.00 uur -2.30 uur

Zaterdag en zondag 16.00 uur -3.30 uur

 

Hieraan wordt de volgende afbouwregeling verbonden:

één uur voor sluitingstijd geen nieuw publiek wordt toegelaten (eenrichtingsverkeer)

een half uur voor sluitingstijd de muziek op halve sterkte wordt gezet

een kwartier voor sluitingstijd geen muziek meer ten gehore wordt gebracht en geen drank meer wordt verkocht

op de sluitingstijd de lichten aan zijn en de toegangsdeur is gesloten.

De exploitant is verplicht de sluitingstijden en de daaraan gekoppelde afbouwregeling kenbaar te maken, zowel in de inrichting als op een van buiten zichtbare plaats.

 

Avondzaken

Maandag tot en met vrijdag: 16.00 uur - 2.30 uur

Zaterdag en zondag 16.00 uur - 4.00 uur

 

Hieraan wordt de volgende afbouwregeling verbonden:

een kwartier voor sluitingstijd geen nieuw publiek meer wordt toegelaten en de deuren worden gesloten (eenrichtingsverkeer). Er worden geen nieuwe bestellingen meer opgenomen;

op de sluitingstijd is de zaak leeg. De deuren, alsmede eventuele loketten, zijn gesloten.

De houder van de sluitingsuurvergunning is verplicht de sluitingstijden en de daaraan gekoppelde afbouwregeling kenbaar te maken, zowel in de inrichting als op een van buiten zichtbare plaats.

 

Zomertijd/wintertijd

In de nacht van zaterdag op zondag waarin de zomertijd wordt ingevoerd, alsmede in de nacht van zaterdag op zondag waarin de wintertijd wordt ingevoerd, wordt voor de toepassing van deze regeling de tijd aangehouden als zou de zomertijd respectievelijk wintertijd niet zijn ingegaan.

De sluitingstijden worden bij de overgang van zomer- naar wintertijd en andersom doorkruist door het verzetten van de klok, dat om half twee resp. half drie plaats vindt. Door te bepalen dat de oude tijd bij de toepassing van de vergunning wordt gehanteerd wordt in de eerste plaats beoogd duidelijkheid te scheppen. Bovendien is dit de meest eerlijke regel, omdat in beide gevallen de zaken net zo lang open zijn als normaal in het weekend. Wanneer de nieuwe tijd wordt aangehouden ontstaat de vreemde situatie dat een zaak van het ene op het andere moment in overtreding kan zijn, als deze zaak nog niet leeg is bij het verzetten van de klok van half twee naar half drie.

 

13. Sluitingstijden

Een horecabedrijf mag geopend zijn van 07.00 uur tot 01.00 uur. De burgemeester is bevoegd een vergunning te verlenen voor andere sluitingstijden. In de exploitatievergunning wordt een aparte bepaling opgenomen over de sluitingstijden van de inrichting, deze hoeven dan niet meer in een aparte vergunning te worden opgenomen.

 

De volgende categorieën horecabedrijven komen niet voor verlengde openingstijd en in aanmerking:

coffeeshops;

detailhandel met ondersteunende horeca;

sportkantines, buurthuizen of clubhuizen of andere paracommerciële rechtspersonen, en

dagzaken.

 

13.1. Centrum

Onder centrum wordt voor dit onderdeel verstaan: het gebied zoals omsloten door de IJssel, Noorderhaven, Contrescarp, Dreef, Hermesweg, Rigastraat, Statenbolwerk, Grote Gracht, Berkelsingel, Graaf Ottosingel, Tadamastraat, Houtwal, Vispoortplein en Martinetsingel, zoals aangegeven op de bij deze beleidsregel behorende kaart.

 

  • a.

    Vrije openingstijden, weekend: vrijdag- en zaterdagnacht

 

De burgemeester kan aan een exploitatievergunning voor een openbare inrichting in het centrum een vergunningsvoorschrift verbinden, inhoudende dat een horecabedrijf op vrijdagnacht en zaterdagnacht na 1.00 uur geopend mag zijn.

 

Een horecabedrijf komt alleen in aanmerking voor een vergunning voor vrije openingstijden als dit bedrijf:

huis- en gedragsregels hanteert en deze voor iedere bezoeker kenbaar zijn;

deelneemt aan het systeem van Collectieve Horeca Ontzeggingen, en

gebruik maakt van gekwalificeerde portiers aan de deur.

Voor openbare inrichtingen met een capaciteit kleiner dan 100 bezoekers of een vloeroppervlakte kleiner dan 50 m2 kan de burgemeester een uitzondering maken op de verplichting vermeld onder c.

 

Aan de vergunning worden de volgende voorschriften en/ of beperkingen verbonden:

aan toezichthouders en politieambtenaren moet ongehinderd toegang tot de openbare inrichting worden gegeven;

de exploitant moet ervoor zorgen dat bezoekers binnen en buiten het horecabedrijf niet zodanig rumoer maken dat omwonenden daardoor worden gehinderd of in hun nachtrust worden gestoord;

het deurbeleid en de huis- en gedragsregels zijn transparant en eenduidig, niet discriminerend en voor iedere bezoeker kenbaar;

de exploitant neemt deel aan het systeem van Collectieve Horeca Ontzeggingen en past dit toe;

de exploitant maakt vanaf het tijdstip 2.00 uur gebruik van gekwalificeerde portiers aan de deur;

de exploitant draagt er zorg voor dat de directe omgeving van zijn inrichting schoon is;

de exploitant is verplicht om maatregelen te treffen om te voorkomen dat de gemeente en/ of anderen schade lijdt/ lijden als gevolg van het gebruik van deze vergunning;

deze vergunning ontheft de exploitant en de andere betrokkenen niet van de wettelijke aansprakelijkheid voor ongevallen en de aansprakelijkheid voor de naleving van wettelijke voorschriften.

 

Het voorschrift onder e. wordt niet verbonden aan een vergunning waarvoor de uitzonderingsgrond voor de portiersverplichting geldt.

 

 

De vrije openingstijden gelden ook op Nieuwjaarsdag, Koningsdag en de nacht volgend op Tweede Kerstdag.

Er wordt geen incidentele vergunning verleend voor latere sluitingstijden.

 

  • b.

    Overige dagen:

Cafés met vergunning mogen tot 1.30 uur open zijn en nachtzaken tot 2.30 uur. Dit komt overeen met het bepaalde in paragraaf 13.2 voor Overig Zutphen/ Warnsveld, met uitzondering van de vrijdag- en zaterdagnacht en de hierboven vermelde feestdagen.

 

13.2. Overig Zutphen/ Warnsveld

 

Voor de overige delen van Zutphen en Warnsveld komen de volgende horecabedrijven in aanmerking voor verlengde openingstijden:

Café en/of bar, bodega’s en andere daarmee gelijk te stellen horecabedrijven

Maandag tot en met vrijdag: 7.00 uur - 1.30 uur

Zaterdag en zondag: 7.00 uur - 2.30 uur

 

Hieraan wordt de volgende afbouwregeling verbonden:

  • a.

    één uur voor sluitingstijd mag geen nieuw publiek meer worden toegelaten (eenrichtingsverkeer);

  • b.

    een half uur voor sluitingstijd moet de muziek op halve sterkte worden gezet;

een kwartier voor sluitingstijd mag geen muziek meer ten gehore worden gebracht en geen drank meer worden verkocht;

op de sluitingstijd moeten de lichten aan zijn en de toegangsdeur gesloten.

De exploitant is verplicht de sluitingstijden en de daaraan gekoppelde afbouwregeling kenbaar te maken, zowel in de inrichting als op een van buiten zichtbare plaats.

 

Discotheken, bardancings, cafés met dansgelegenheid, nachtclubs en daarmee gelijk te stellen horecabedrijven

Maandag tot en met vrijdag: 16.00 uur - 2.30 uur

Zaterdag en zondag: 16.00 uur - 3.30 uur

 

Hieraan wordt de volgende afbouwregeling verbonden:

  • a.

    één uur voor sluitingstijd mag geen nieuw publiek meer worden toegelaten (eenrichtingsverkeer);

  • b.

    een half uur voor sluitingstijd moet de muziek op halve sterkte worden gezet;

een kwartier voor sluitingstijd mag geen muziek meer ten gehore worden gebracht en geen drank meer worden verkocht;

op de sluitingstijd moeten de lichten aan zijn en de toegangsdeur gesloten.

De exploitant is verplicht de sluitingstijden en de daaraan gekoppelde afbouwregeling kenbaar te maken, zowel in de inrichting als op een van buiten zichtbare plaats.

 

Avondzaken

Maandag tot en met vrijdag: 16.00 uur - 2.30 uur

Zaterdag en zondag: 16.00 uur - 4.00 uur

 

Hieraan wordt de volgende afbouwregeling verbonden:

  • a.

    een kwartier voor sluitingstijd mag geen nieuw publiek meer wordentoegelaten (eenrichtingsverkeer). Er mogen geen nieuwe bestellingen meer worden opgenomen;

op de sluitingstijd moet de zaak leeg zijn. De deuren, alsmede eventuele loketten, moeten zijn gesloten.

De houder van de sluitingsuurvergunning is verplicht de sluitingstijden en de daaraan gekoppelde afbouwregeling kenbaar te maken, zowel in de inrichting als op een van buiten zichtbare plaats.

 

Zomertijd/ wintertijd

In de nacht van zaterdag op zondag waarin de zomer- of de wintertijd wordt ingevoerd, wordt voor de toepassing van deze regeling de tijd aangehouden als zou de zomer- respectievelijk wintertijd niet zijn ingegaan.

 

13.3 Procedure

1. Een vergunningvoorschrift op grond van artikel 2:29, tweede lid Algemene plaatselijke verordening gemeente Zutphen, als bedoeld in paragraaf 13.1.1. onder a., wordt verleend op aanvraag, mits er wordt voldaan aan de daarvoor geldende voorwaarden.

2. De burgemeester trekt een verleende vergunning, voor zover deze betrekking heeft op een vergunningvoorschrift op grond van artikel 2:29, tweede lid Algemene plaatselijke verordening gemeente Zutphen, voor de situaties als bedoeld in paragraaf 13.1.1. onder a. in op 1 mei 2020, of zoveel eerder als is besloten op de aanvraag als bedoeld in het eerste lid.

 

 

B. Hoofdstuk 14, paragraaf 3 wordt gewijzigd als volgt:

Oude tekst

Nieuwe tekst

14.3 Situering en omvang

 

Een terras mag geen gevaar opleveren voor een doelmatig en veilig gebruik van de weg. (Voetgangers)verkeer mag niet gehinderd worden door terrasmeubilair. Algemeen geldt:

 

  • Terrassen op de rijbaan zijn niet toegestaan;

  • Terrassen op trottoirs zijn alleen toegestaan als het trottoir minimaal 3 meter breed is en er tenminste 1,5 meter vrij blijft voor voetgangers(met kinderwagens/rolstoelen);

  • Terrassen in het voetgangersgebied zijn alleen toegestaan als er een minimale doorrijdbreedte blijft gehandhaafd van 4 meter.

  • Het terras mag niet breder zijn dan het pand van het horecabedrijf waar het bij hoort.

 

Uitgangspunt is dat een terras direct aan het pand van het horecabedrijf moet zijn gelegen, zodat de ondernemer daadwerkelijk toezicht kan houden en het (voetgangers)verkeer niet gehinderd wordt door overstekend bedienend personeel.

 

Een uitzondering wordt hierbij gemaakt voor de zogenaamde overterrassen of eilandterrassen.

 

Van een overterras is sprake wanneer een deel van het terras gelegen is in de openbare ruimte, niet direct grenzend aan het gebouw van de aanvrager. Een overterras wordt alleen toegestaan indien er sprake is van een autovrije situatie. Op dit moment worden overterrassen toegestaan in de Stationsstraat.

 

Bij deze overterrassen gelden de volgende uitgangspunten:

  • Alleen een overterras indien dit mogelijk is recht tegenover het pand waarin het horecabedrijf gevestigd is.

  • Minimale doorgang van 4 meter voor hulpverleningsvoertuigen is gewaarborgd.

 

Houtmarkt

 

De plattegrond in bijlage I is maatgevend voor de situering en omvang van de terrassen. Op de Houtmarkt zijn sinds 2005 overterrassen gesitueerd geweest. Het terrassenbeleid schreef voor dat tussen de aanpandige terrassen op de stoepen voor het horecabedrijf en de overterrassen een strook van 2,5 meter vrijgehouden diende te worden voor voetgangers. Met de formalisering van de pilots terrassen wordt deze eis losgelaten, waardoor er sprake is van één aanpandig terras voor het horecapand. Er is dan niet langer sprake van overterrassen.

 

Conform het huidige beleid dient het terras recht voor het betreffende horecapand gesitueerd te zijn. De maximale breedte van het terras is de breedte van het pand minus anderhalve meter (0,75 meter aan beide kanten). Zo wordt een looppad van anderhalve meter tussen de verschillende terrassen gecreëerd ten behoeve van voetgangers voor een directe oversteek tussen de ondernemingen aan beide zijden van de Houtmarkt en wordt de toegankelijkheid van de panden aan de noordzijde gewaarborgd. Tussen de terrassen bij het pand Houtmarkt 60 en Houtmarkt 62 is geen vrije strook van anderhalve meter vrijgehouden. Met andere woorden: deze terrassen vormen een aaneengesloten geheel.

 

De omvang van de terrassen wordt aangegeven door middel van rvs-punaises in het wegdek, die van gemeentewege worden aangebracht. Overschrijding van het door deze noppen aangegeven gebied is niet toegestaan. Het verwijderen of verplaatsen van deze noppen, anders dan van gemeentewege, is eveneens niet toegestaan.

 

De bereikbaarheid van de hulpverleningsdiensten dient te worden gewaarborgd. De brandweer eist een minimale doorgang van 4 meter en geen belemmeringen qua hoogte door bijvoorbeeld zonwering of overkapping.

 

De route voor de hulpverleningsdiensten is gesitueerd aan de noordzijde van de Houtmarkt en vervolgens langs de zuidzijde van de fontein, zoals aangegeven op de bijgevoegde plattegrond.

 

Aan de noordzijde bedraagt de diepte van de stoepen van ’t Rondje 1,2 meter. Rekening houdend met de eisen van de brandweer wordt er aan de noordzijde minimaal 5,2 meter vrijgehouden voor de route voor de hulpverleningsdiensten (1,2 meter stoep + 4 meter vrije doorgang).

 

De route voor hulpverleningsdiensten dient te allen tijde te worden vrijgehouden van obstakels.

 

Voor de bevoorrading van de ondernemers (horeca en winkels) op de Houtmarkt en een gedeelte van de Zaadmarkt kan van de route voor de hulpverleningsdiensten gebruik worden gemaakt. In het verkeersbesluit 30 september 2003 zijn voor de bevoorrading venstertijden vastgesteld. De horecaondernemers dienen hiermee ten aanzien van de terrassen rekening te houden.

 

Aan de noordzijde van de Houtmarkt zijn geen aanpandige terrassen toegestaan in verband met de route voor de hulpverleningsdiensten en de instandhouding van ’t Rondje (vgl. Horecavestigingsbeleid). Een uitzondering hierop vormen de reeds bestaande terrassen aan de Houtmarkt 79 en Houtmarkt 55-57. Deze bedrijven behouden hun huidige terras.

 

Voor de voormalige IJlandpanden aan de noordzijde van de Houtmarkt (67, 69 en 71) is inmiddels vergunning verleend voor een horecabedrijf. Voor een terras behorende bij een horecabedrijf op deze locatie zal rekening moeten worden gehouden met de reeds bestaande horeca aan de zuidzijde van de Houtmarkt gelegen tegenover deze locatie, gevestigd in Houtmarkt 62, Houtmarkt 64 en wellicht mogelijke vestiging van horeca in het pand Houtmarkt 66.

 

De volgende regels gelden voor een terras behorende bij een horecabedrijf op de locatie 67, 69 en 71:

 

  • 1.

    Een terras aan de gevel is op deze locatie niet mogelijk.

  • 2.

    Het is een horecabedrijf op deze locatie niet toegestaan om een terras te plaatsen op de ruimte gelegen tussen de route voor hulpverleningsdiensten en de terrassen aan de Noordzijde. De uniforme uitstraling wordt door middel van de terrasstrook gewaarborgd.

  • 3.

    Voor het horecabedrijf is een vergunning verleend voor het exploiteren van een overterras voor het pand Houtmarkt 66. Deze vergunning blijft geldig tot het moment dat voor een horecabedrijf in het pand Houtmarkt 66 exploitatievergunning is verleend voor het gebruik van het terras voor dit pand. De afmetingen van het terras blijven tot dat moment overeenkomstig de in de bestaande vergunning vermelde afmetingen.

 

 

14.3 Situering en omvang

 

Uitgangspunt is dat een terras mogelijk is, als dit direct grenst aan het pand van het horecabedrijf, en het terras niet breder is dan het horecapand waar het bij hoort. Op deze wijze bestaat er een duidelijke binding met het horecabedrijf en kan de exploitant voldoende toezicht houden op het terras.

 

Een terras mag in geen geval gevaar opleveren voor een doelmatig en veilig gebruik van de weg. (Voetgangers)verkeer mag niet gehinderd worden door terrasmeubilair. Hierbij gelden de volgende algemene uitgangspunten:

 

  • terrassen op de rijbaan niet zijn toegestaan;

  • terrassen op trottoirs zijn toegestaan als er tenminste 1,5 meter vrij blijft voor voetgangers en rolstoelgebruikers;

  • terrassen in het voetgangersgebied zijn toegestaan als er voor de hulpverleningsdiensten een minimale doorrijdbreedte (vrij van obstakels) blijft gehandhaafd van 4 meter en er geen belemmeringen zijn wat betreft hoogte door bijvoorbeeld zonwering of overkapping;

  • vluchtroutes en toegangen tot panden mogen niet worden geblokkeerd. Hiertoe moet een looppad van 1,5 meter vrij blijven van obstakels.

  •  

Naast een terras voor het pand kan het mogelijk zijn tevens een overterras te realiseren of een terras voor een naast gelegen (aangrenzend) pand.

Van een overterras is sprake wanneer (een deel van) het terras gelegen is in de openbare ruimte, niet direct grenzend aan het horecapand.

 

Voor uitbreiding van het terras (een overterras of een terras voor een naast gelegen (aangrenzend) pand) gelden de volgende aanvullende uitgangspunten:

  • een overterras is recht tegenover het pand gelegen waarin het horecabedrijf is gevestigd, zodat er voldoende binding blijft bestaan met het horecabedrijf en de exploitant ook voldoende toezicht kan uitoefenen;

  • een overterras wordt alleen toegestaan als sprake is van een autovrije situatie, dit in verband met de veiligheid van het bedienend personeel en de terrasbezoekers;

  • de exploitant moet voor de uitbreiding van zijn terras schriftelijke toestemming hebben van de eigenaar/gebruiker van het pand waar voor hij het terras wil realiseren. Hierbij kunnen beide partijen eventueel specifieke afspraken maken (bijvoorbeeld alleen terras op bepaalde dagen en/of tijden, voor een deel van het pand), die in de vergunning worden opgenomen;

  • uitbreiding van het terras voor woningen (op de begane grond) is niet toegestaan;

  • terrassen op binnenplaatsen/achtererven zijn niet toegestaan. Vooral in de binnenstad zijn dergelijke plaatsen vaak omsloten door woningen waardoor de ruimte als een klankkast kan fungeren. Een terras zorgt dan voor te veel overlast;

  • uitbreiding van het terras geldt tijdens het terrasseizoen van april tot en met oktober. Op deze wijze wordt voorkomen dat langdurig gebruik wordt gemaakt van de openbare ruimte terwijl feitelijk geen terras wordt geëxploiteerd. De precario voor de uitbreiding van het terras wordt in dat geval naar rato van het aantal maanden in rekening gebracht (zie ook Hoofdstuk 15 Leges en precario).

 

De uitbreiding van het terras voor een aangrenzend pand is mede afhankelijk van de instemming van de eigenaar/gebruiker van dat pand. Dit betekent dat de situatie kan wijzigen als er een andere eigenaar/gebruiker komt. Om de nieuwe eigenaar/gebruiker niet te confronteren met een situatie waar hij geen zeggenschap meer over heeft, wordt uitbreiding van het terras afhankelijk gesteld van de toestemming van de eigenaar/gebruiker van het pand. Dit betekent dat de horecaexploitant met een andere eigenaar/gebruiker opnieuw tot overeenstemming moet komen.

 

Als een exploitant een aanvraag doet voor een terras dat niet past binnen de hierboven vermelde uitgangspunten, wordt per situatie beoordeeld in hoeverre hiervoor vergunning verleend kan worden.

 

De omvang van het terras wordt aangegeven op een tekening die onderdeel uitmaakt van de exploitatievergunning horeca. De grenzen van het terras worden daarnaast, waar mogelijk, in het wegdek aangegeven door middel van rvs-punaises of hoekstenen. Overschrijding van deze grenzen is niet toegestaan.

De rvs-punaises of hoekstenen worden door of in opdracht van de gemeente aangebracht. Het verwijderen of verplaatsen hiervan, anders dan door of in opdracht van de gemeente, is niet toegestaan.

 

Houtmarkt

 

De route voor de hulpverleningsdiensten is gesitueerd aan de noordzijde van de Houtmarkt en vervolgens langs de zuidzijde van de fontein. Voor de bevoorrading van de ondernemers (horeca en winkels) op de Houtmarkt en een gedeelte van de Zaadmarkt kan van de route voor de hulpverleningsdiensten gebruik worden gemaakt. In het verkeersbesluit van 30 september 2003 zijn voor de bevoorrading venstertijden vastgesteld. De horecaondernemers moeten hiermee bij de inrichting van de terrassen rekening houden.

 

 

 

 

 

C. In hoofdstuk 16 (Handhaving) wordt in de tabel en voor de zinsnede “Indien er sprake is van ernstige incidenten…” toegevoegd:

Nieuwe tekst

 

 

D. De citeertitel van de Notitie Exploitatievergunning Algemene Plaatselijke verordening Zutphen Herziening 2010 komt te luiden: Beleidsregel exploitatievergunning gemeente Zutphen 2020 .

 

Artikel II Inwerkingtreding

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na de datum van bekendmaking.

 

Artikel III Citeertitel

Deze beleidsregel wordt aangehaald als: Beleidsregel tot wijziging van de Beleidsregel Notitie Exploitatievergunning Algemene plaatselijke verordening Zutphen Herziening 2010 (2e wijziging).

 

 

 

Aldus besloten op 31 maart 2020.

De burgemeester,

Naar boven