Gemeenteblad van Appingedam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Appingedam | Gemeenteblad 2020, 87983 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Appingedam | Gemeenteblad 2020, 87983 | Overige besluiten van algemene strekking |
Wijzigingsbesluit gemeenschappelijke regeling Werkplein Fivelingo
door de gemeenteraad van Appingedam op 17 december 2019, door de gemeenteraad van Loppersum op 16 december 2019, door de gemeenteraad van Delfzijl 27 februari 2020.
Wijziging gemeenschappelijke regeling Werkplein Fivelingo
De colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum ieder voor zover zij voor hun gemeente bevoegdheid zijn;
Overwegende dat het in verband met de inwerkingtreding van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) noodzakelijk is dat de bestaande gemeenschappelijke regeling wordt gewijzigd;
Gelezen het voorstel van het algemeen bestuur van Werkplein Fivelingo
Gelet op de Wet gemeenschappelijke regelingen;
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Er is een openbaar lichaam Werkplein Fivelingo. Het openbaar lichaam is rechtspersoon en is gevestigd te Appingedam.
De regeling heeft tot doel om de inkomensondersteuning voor inwoners die geen of onvoldoende inkomen hebben te verzorgen en deze inwoners te stimuleren en te ondersteunen bij het vinden van passend werk.
Uitvoerende (college)bevoegdheden genoemd in de Participatiewet, het Besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen 2004, de Wet Inkomensvoorziening voor Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte Werknemers, de Wet Inkomensvoorziening oudere en Arbeidsongeschikte Zelfstandigen, de Wet sociale werkvoorziening, de Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen, het minimabeleid, de Wet kinderopvang, de Wet inburgering en de Wet educatie beroepsonderwijs en de op deze wetten gebaseerde regelgeving (hierna: de uitvoerende bevoegdheden), worden overgedragen aan het algemeen bestuur.
Hoofdstuk 2 Bestuursbepalingen
Artikel 9 Bevoegdheden algemeen bestuur
Het algemeen bestuur heeft de volgende bevoegdheden:
Artikel 10 Bevoegdheden dagelijks bestuur
Het dagelijks bestuur heeft de volgende bevoegdheden:
het vaststellen van de bezoldiging en de overige rechtspositie van het personeel; het dagelijks bestuur draagt er zorg voor dat als grondslag daarvoor de CAR-UWO gehanteerd wordt voor het ambtelijk personeel en de Cao sociale werkvoorziening voor de medewerkers met een indicering voor de sociale werkvoorziening.
Het algemeen bestuur gaat niet over tot het instellen van een commissie als bedoeld in het eerste lid dan nadat de raden van de deelnemende gemeenten van dit voornemen op de hoogte zijn gesteld en in de gelegenheid zijn gesteld hun wensen en bedenkingen ter kennis van het algemeen bestuur te brengen.
Artikel 14 Kaders voor de begroting
Het dagelijks bestuur geeft door middel van een kaderbrief voor 1 februari van ieder jaar inzicht in te verwachten ontwikkelingen (financieel en prestatie indicatoren) op de meerjarenbegroting Werkplein Fivelingo (lopend boekjaar en de drie jaar daaropvolgend), ten einde de gemeente in staat te stellen daar in haar begrotingscyclus op te anticiperen.
Indien aan het algemeen bestuur blijkt dat een gemeente weigert deze uitgaven, voor zover de uitvoeringsorganisatie niet in staat is deze uit eigen middelen te voldoen, op de begroting te zetten, doet het algemeen bestuur aan gedeputeerde staten het verzoek over te gaan tot toepassing van artikelen 194 en 195 Gemeentewet.
Artikel 16 Rekening en verantwoording
Het dagelijks bestuur biedt deze jaarrekening na toevoeging van een verslag van het onderzoek naar de deugdelijkheid van de jaarrekening, ingesteld door de ingevolge artikel 19 eerste lid, aangewezen deskundige(n), en van hetgeen het dagelijks bestuur te zijner verantwoording dienstig acht, met alle bijbehorende bescheiden ter vaststelling aan het algemeen bestuur aan.
Het dagelijks bestuur draagt jaarlijks zorg voor de samenstelling van een verslag met betrekking tot de uitvoering van de werkzaamheden die voortvloeien uit de taken genoemd in artikel 4 alsmede uit de taken die voortvloeien uit of samenhangen met de ondersteuning, bijstand en samenwerking zoals bedoeld in artikel 6.
Artikel 18 Inkomsten van de uitvoeringsorganisatie
De deelnemende gemeenten zullen er steeds voor zorgdragen dat de uitvoeringsorganisatie over voldoende liquide middelen beschikt om aan zijn verplichtingen ten opzichte van derden, die de uitvoeringsorganisatie ter uitvoering van de aan hem opgedragen taken redelijkerwijs is aangegaan te kunnen voldoen.
Artikel 19 Toerekening kosten aan de deelnemende gemeenten
Hoofdstuk 4 Overige bepalingen
Artikel 21 Externe klachtrecht
De afhandeling van verzoekschriften op grond van titel 9.2 Algemene wet bestuursrecht geschiedt door de externe ombudscommissie van de gemeente Delfzijl.
Het dagelijks bestuur is op grond van artikel 40 van de Archiefwet 1995 belast met de zorg voor de bewaring en het beheer van de archiefbescheiden van het openbaar lichaam en zijn bestuursorganen, overeenkomstig een door het algemeen bestuur vast te stellen regeling die aan Gedeputeerde Staten moet worden meegedeeld.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-87983.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.