Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Brunssum houdende regels omtrent de actualisatie bodemkwaliteitskaart

Burgemeester en wethouders maken op grond van artikel 3:40 Algemene wet bestuursrecht bekend dat het college in haar vergadering van 11 februari 2020 de notitie ‘Actualisatie Bodemkwaliteitskaart gemeente Brunssum en Landgraaf’ heeft vastgesteld.

Uitleg

De notitie ‘Actualisatie Bodemkwaliteitskaart gemeente Brunssum en Landgraaf’ is een aanvulling op de Nota bodembeheer Grond Brunssum 2014. Deze Nota geeft regels over het hergebruik en de toepasbaarheid van grond in de Gemeente Brunssum. De notitie is opgesteld vanwege de verplichting om de bodemkwaliteitskaart die bij de Nota hoort iedere 5 jaar te actualiseren. 

Het ontwerp van de notitie heeft van 5 december 2019 tot en met 15 januari 2020 ter inzage gelegen voor belanghebbenden. Er zijn geen zienswijzen ingediend.

Procedure

Het collegebesluit en de vastgestelde notitie ‘Actualisatie Bodemkwaliteitskaart gemeente Brunssum en Landgraaf’ liggen van 19 maart 2020 tot en met 30 april 2020 ter inzage. De stukken kunt u in de bijlage van deze bekendmaking vinden.

Ook kunt u de stukken inzien in de Gemeentewinkel, hiervoor kunt u ook een afspraak maken via ons Klant Contact Centrum (045-5278 555).

Op basis van artikel 50 Besluit bodemkwaliteit en artikel 6:8 lid 4 Algemene wet bestuursrecht kan van 20 maart tot en met 30 april 2020 beroep worden ingesteld tegen dit besluit van het college bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.

Omdat tegen de ontwerp-notitie geen zienswijzen zijn ingediend, kan uitsluitend beroep worden ingesteld door een belanghebbende die kan aantonen redelijkerwijs niet in staat te zijn geweest een zienswijze in te dienen.

 

Naar boven