Gemeenteblad van Deurne
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2020, 76849 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2020, 76849 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Deurne houdende regels omtrent burgerlijke stand (Reglement burgerlijke stand Deurne 2020)
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Deurne;
gelet op het bepaalde in artikel 16 van Boek I van het Burgerlijk Wetboek; de artikelen 1 tot en met 4 van het Besluit burgerlijke stand 1994 en artikel 4 van de Wet rechten burgerlijke stand;
vast te stellen het Reglement burgerlijke stand Deurne 2020.
Artikel 2 Aanwijzing ambtenaar van de burgerlijke stand en buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand
De ambtenaar van de burgerlijke stand wordt voor een bij het aanwijzingsbesluit te bepalen periode aangewezen. Deze periode betreft maximaal het tijdvak waarin de ambtenaar werkzaam is in gemeentedienst bij het team waaronder het bureau van de burgerlijke stand valt. Het minimaal aantal ambtenaren van de burgerlijke stand is twee.
Tot buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor de voltrekking van slecht één enkel rechtsfeit worden aangewezen: (buitengewoon) ambtenaren van de burgerlijke stand die al in een andere gemeente zijn aangewezen en van wie de aanwijzing en beëdiging nog niet is verlopen. Er wordt gevraagd om een recente verklaring te overleggen waaruit (het voorduren van) de aanwijzing en beëdiging blijkt.
De aanwijzing van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand in de zin van lid 4 van dit artikel gebeurt pas nadat het bruidspaar of de partners hebben aangegeven betrokken persoon als buitengewoon ambtenaar te wensen. Het schriftelijk of elektronisch verzoek hiervoor gebeurt onder vermelding van de namen en het adres van het bruidspaar of de partners, de dag, het tijdstip en het adres van de locatie, minimaal 8 weken vóór de totstandkoming van het rechtsfeit aan de ambtenaar van de burgerlijke stand. Bij de aanvraag moeten afschriften van de aanwijzing en beëdiging worden overgelegd.
Het teamleider van het team waaronder het bureau van de burgerlijke stand valt is belast met de leiding van het bureau van de burgerlijke stand en draagt zorg voor de verdeling van de werkzaamheden van de ambtenaren van de burgerlijke stand en van de buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand.
Artikel 5 Kosteloze huwelijksvoltrekking
De kosteloze huwelijksvoltrekkingen en kosteloze partnerschapsregistraties worden volgens een door de leidinggevende van het team, waaronder het bureau van de burgerlijke stand valt, vastgesteld schema voltrokken door de ambtenaar van de burgerlijke stand van het team waaronder het bureau van de burgerlijke stand valt. De dagen en uren waarop de kosteloze voltrekkingen en partnerschapsregistraties worden voltrokken zijn bepaald op maandag om 8.30 uur en 8.45 uur.
Het bureau waar de werkzaamheden van de burgerlijke stand worden verricht is voor het publiek geopend, voor zover de hierna te noemen dagen niet zijn algemene erkende of daarmee gelijkgestelde feestdagen in de zin van artikel 3 van de Algemene termijnenwet of overige door burgemeester en wethouders aangewezen dagen waarop het bureau niet of slechts gedeeltelijk is geopend, voor:
Onverminderd de bepalingen van de wet, dit reglement en geldende overeenkomsten kán een huwelijk, omzetting en partnerschapsregistratie op ieder tijdstip van de week worden voltrokken voor zover nader bepaald door de leidinggevende van het team waaronder het bureau van de burgerlijke stand valt. De leidinggevende van het team waaronder het bureau van de burgerlijke valt kan een verzoek om vastlegging van een tijdstip afwijzen:
Op tijdig schriftelijk verzoek van een belanghebbende aan burgemeester en wethouders, dan wel aan de leidinggevende van het team waaronder het bureau van de burgerlijke stand valt, zal het bureau worden geopend op zaterdag, zondag en op andere dagen dat het bureau gesloten is, als de belanghebbende genoegzaam aantoont dat met de te verrichten werkzaamheden niet kan worden gewacht tot de eerstvolgende openstelling van het bureau.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders op 10 maart 2020.
Burgemeester en wethouders voornoemd,
De secretaris,
R.R.M. Halffman.
De burgemeester,
H.J. Mak.
Bijlage 1 Criteria en voorwaarden keuzelocatie
U kunt zelf een locatie kiezen voor een huwelijk of geregistreerd partnerschap. U bent dan verantwoordelijk voor de inrichting van de ruimte, de ontvangst van uw gasten en de veiligheid van alle aanwezigen. Om te waarborgen dat belangrijke dingen goed geregeld worden heeft de gemeente onderstaande criteria en voorwaarden opgesteld. Als u hieraan niet voldoet mag de ambtenaar van de burgerlijke stand het huwelijk of partnerschap niet voltrekken.
Meer dan 150 gasten bij de ceremonie of het feest?
In dat geval bent u verplicht om een melding te doen. Lees hoe dit werkt op de website www.deurne.nl bij ‘gebruiksmelding brandveilig gebruik’.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-76849.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.