Raadsbesluit 1ste wijziging gemeentelijke bijdrageregeling medisch afval 2004

Nr. 118-2019

 

De raad van de gemeente Apeldoorn;

 

gelezen het raadsvoorstel d.d. 12-12-2019, nummer 118-2019; in verband met het in overeenstemming brengen van de bijdrageregeling medisch afval 2004 met het beleidsplan recycleservice 2025.

 

 

 

rekening houdend met het gemeentelijk beleidsplan Recycleservice 2025;

 

 

besluit

 

 

vast te stellen de volgende (1ste) wijziging van de gemeentelijke bijdrageregeling medisch afval 2004

 

Artikel I Wijziging van de regeling

De bijdrageregeling medisch afval 2004 wordt als volgt gewijzigd:

 

B. Artikel 4.2 wordt als volgt gewijzigd:

 

Bestaande tekst

 

Artikel 4.2

De bijdrage in het variabele deel is gelijk aan het tarief dat verschuldigd is voor 6 ledigingen van een minicontainer met restafval van 240 liter per jaar.

 

 

Nieuwe tekst

 

Artikel 4.2

De bijdrage in het variabele deel is € 75,75

 

C. Artikel 5.2 wordt als volgt gewijzigd:

Bestaande tekst

 

Artikel 5.2

De éénmalige bijdrage is gelijk aan de kosten welke belastingplichtige voor het verstrekken van 1 extra minicontainer, welke het standaard aantal van 2 te boven gaat, verschuldigd is.

Nieuwe tekst

 

Artikel 5.2

De eenmalige bijdrage is gelijk aan de kosten welke belastingplichtige voor het verstrekken van één of meer minicontainers bestemd voor restafval, verschuldigd is.

 

D . Artikel 5.3 wordt als volgt gewijzigd:

Bestaande tekst

 

Artikel 5.3

De bijdrage wordt alleen verstrekt in het jaar waarin de extra minicontainer is aangevraagd en indien de extra minicontainer is aangevraagd na 1 januari 2004.

 

Nieuwe tekst

 

Artikel 5.3

De bijdrage wordt alleen verstrekt in het jaar waarin één of meer minicontainers bestemd voor restafval zijn geleverd en indien dit na 1 januari 2019 is.

 

E . Artikel 6.1 wordt als volgt gewijzigd:

 

Bestaande tekst

 

Artikel 6.1

Indien de aanvrager van mening is dat het in artikel 4, lid 2 gehanteerde aantal ledigingen te laag is, kan hij een verzoek indienen tot verhoging van het aan de bijdrage gerelateerde aantal ledigingen. De aanvrager dient aan te tonen dat hij meer afval produceert dan de norm. Dit kan door een aanvullend advies/indicatie van een onafhankelijk arts. De kosten van indicering zijn voor rekening van de gemeente. In dit geval kan de bijdrage gerelateerd worden aan maximaal 12 ledigingen van een minicontainer met restafval van 240 liter.

 

Nieuwe tekst

 

Artikel 6.1

Indien de aanvrager van mening is dat het in artikel 4, lid 2 gehanteerde bijdrage te laag is, kan hij een verzoek indienen tot verhoging van de bijdrage. De aanvrager dient aan te tonen dat hij meer afval produceert dan de norm. Dit kan door een aanvullend advies/indicatie van een onafhankelijk arts. De kosten van indicering zijn voor rekening van de gemeente. In dit geval kan de bijdrage verhoogd worden tot € 151,50.

 

Dit besluit treedt op de 8e dag na bekendmaking in werking, maar niet eerder dan 1 januari 2020.

Aldus besloten in de openbare raadsvergadering van 19-12-2019.

De raad voornoemd,

de griffier, de voorzitter,

A. Oudbier A.J.M. Heerts

Naar boven