MANDAATBESLUIT GEBIEDSVERBOD GEMEENTE CRANENDONCK 2020

De burgemeester van de gemeente Cranendonck,

Overwegende,

Dat door het opleggen van 24 uurs gebiedsverboden de overlast in de in het gebiedsverbod genoemde gebieden effectief kan worden aangepakt;

 

 

Dat voor het effectief uitvoeren van het 24 uurs gebiedsverbod een mandaat aan de ambtenaren van de politieregio Oost-Brabant, de bijzondere opsporingsambtenaren en toezichthouders van de gemeente Cranendonck zoals genoemd in artikel 6:2 van de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Cranendonck, noodzakelijk is.

Gelet op artikel 2:78, vierde lid van de Algemene plaatselijke verordening gemeente Cranendonck 2019 en artikel 10:11 van de Algemene wet bestuursrecht,

Besluit,

Aan de politieambtenaren van de politieregio Oost-Brabant, aan de bijzondere opsporingsambtenaren (BOA’s) en aan de toezichthouders als bedoeld in artikel 6:2 van de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Cranendonck, de bevoegdheid te mandateren om namens de burgemeester een gebiedsverbod als bedoeld in artikel 2:78 van de Algemene plaatselijke verordening op te leggen voor de duur van 24 uur aan personen die verantwoordelijk zijn voor overlast en/of (ernstige) verstoring van de openbare orde in de gemeente Cranendonck;

 

De volgende instructies mee te geven bij het opleggen van een gebiedsverbod voor 24 uur:

  • Voor besluitvorming en uitreiking van een gebiedsverbod neemt de politieambtenaar, BOA of toezichthouder contact op met de burgemeester en stemt het voorgenomen besluit met de burgemeester af;

  • Een afschrift van het opgelegde gebiedsverbod wordt door de gemandateerde direct (hooguit een dag) na de uitreiking aan de burgemeester gestuurd.

Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking de dag na publicatie.

Aldus vastgesteld op 14 januari 2020,

De burgemeester van de gemeente Cranendonck,

F.A.P van Kessel

Naar boven