Eerste wijziging op de Verordening werkgeverscommissie 2018, gemeente Neder-Betuwe

De raad van de gemeente Neder-Betuwe;

 

gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie;

 

gelet op het bepaalde in de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren en in de Gemeentewet;

 

 

B E S L U I T :

 

 

  • 1.

    te besluiten dat het benoemingsbesluit van de griffier dat is genomen voor inwerkingtreding van de Wnra van kracht blijft na inwerkingtreding van de Wnra (als zijnde aanwijzingsbesluit);

  • 2.

    de werkgeverscommissie mandaat te verlenen tot het aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten met de op de griffie werkzame ambtenaren, met uitzondering van de griffier (artikel 107e Gemeentewet);

  • 3.

    de werkgeverscommissie mandaat te verlenen om de vervanging van de griffier te regelen (artikel 107d Gemeentewet);

  • 4.

    de navolgende eerste wijziging op de Verordening werkgeverscommissie 2018 vast te stellen.

 

 

 

Eerste wijziging op de Verordening werkgeverscommissie 2018

 

Artikel I

Artikel 1 van de Verordening werkgeverscommissie 2018, vastgesteld 8 februari 2018, wordt als volgt gewijzigd:

 

Artikel 1. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie

  • 1.

    De werkgeverscommissie heeft als taken:

    • a.

      het nemen van besluiten over de individuele rechtspositie van de raadsgriffier waaronder de functiebeschrijving en -waardering, met uitzondering van de besluiten omtrent aanstelling, schorsing en beëindiging van de arbeidsovereenkomst en de vaststelling van de instructie voor de griffier zoals bedoeld in artikel 107 van de Gemeentewet;

    • b.

      het doen van voorstellen aan de raad omtrent door de raad te nemen besluiten inzake aanstelling, schorsing en ontslag en de instructie voor de raadsgriffier;

    • c.

      het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken met de raadsgriffier;

    • d.

      overige tot het werkgeverschap behorende taken ten aanzien van de raadsgriffier;

    • e.

      het regelen van de vervanging van de griffier als bedoeld in artikel 107d van de Gemeentewet alsmede het aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten met de op de griffie werkzame ambtenaren als bedoeld in artikel 107e, lid 2 van de Gemeentewet;

    • f.

      de overige besluiten betreffende de individuele rechtspositie van de medewerkers van de griffie;

    • g.

      het voeren van functionerings- c.q. beoordelingsgesprekken met de medewerkers van de griffie;

    • h.

      het samen met de griffie opstellen, monitoren en evalueren van het jaarlijkse griffie-jaarplan conform het bepaalde in de instructie voor de griffier;

    • i.

      het vaststellen van nieuwe arbeidsvoorwaardenregelingen of wijzigingen en aanvullingen op bestaande arbeidsvoorwaardenregelingen die van toepassing zijn op de griffie;

  • 2.

    De bevoegdheden als bedoeld in lid 1 sub g worden door de raadsgriffier in mandaat uitgeoefend.

  • 3.

    Daar waar in arbeidsvoorwaardenregelingen sprake is van de werkgeversrol vervullen de werkgeverscommissie en de griffier deze rol ten aanzien van de griffie, dit behoudens aangelegenheden waarin de raad zijn bevoegdheden niet gedelegeerd heeft.

Artikel II Inwerkingtreding en citeertitel

Deze verordening treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2020.

Aldus vastgesteld in de raadsvergadering van 20 februari 2020

de griffier,

E. van der Neut

de voorzitter,

A.J. Kottelenberg

Naar boven