Openbare vergadering van de raadscommissie Omgeving & Economie

 

Op dinsdag 10 maart 2020 om 19.30 uur vergadert de Algemene raadscommissie in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

De vergadering is openbaar en er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wil maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter van de commissie of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

11. Sluiting

 

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Blokhuis, wethouder Brand

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Blokhuis, wethouder Brand

5. Voorstel inzake vaststellen bestemmingsplan “Het Spikkert, eerste fase herziening”

Het plan voorziet in de realisatie van twee extra woningen in het uitbreidingsplan "Het Spikkert". Deze zijn voorzien aan de Legtenbergerstraat door de toevoeging van één twee onder 1 kapper (was één vrijstaande) en het toevoegen van een vrijstaande woning. Tevens wordt in dit plan een per abuis weg bestemde woning op Erve Reestman (Legtenbergerstraat 35 te Weerselo) gerepareerd door het opnemen van een bouwvlak binnen de bestemming.

Portefeuille: wethouder Brand

6. Voorstel inzake vaststellen Uitvoeringsplan Biodiversiteit en Uitvoeringsplan

Plaagbestrijding (incl. een korte presentatie)

De raad heeft het college middels een motie opgedragen om de Nationale Bijenstrategie en de provinciale agenda mede te ondertekenen en zich actief in te zetten om samen te werken met partijen zoals imkers, natuurverenigingen, boeren en andere belanghebbenden om de biodiversiteit te bevorderen. Het "Biodiversiteitsplan gemeente Dinkelland" met het bijbehorende Uitvoeringsplan Biodiversiteit en het Uitvoeringsplan Plaagbestrijding geven hier invulling aan.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

7. Voorstel inzake vaststellen Beeldkwaliteitsplan 2020

In het coalitieakkoord “Dinkelland Duurzaam Door ontwikkelen 2018-2022” is een “herijking” van het beeldkwaliteitsplan voor de gemeente Dinkelland opgenomen. Daarnaast is in de begroting 2020 een structurele bezuiniging ingeboekt. Dit leidt tot een nieuw onderhoudsregime.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

8. Voorstel inzake vaststelling 1e wijziging verordening starterslening gemeente Dinkelland 2019

Vanwege prijsontwikkeling in de koopwoningmarkt de maximale verwervingskosten voor een woning waarbij men nog in aanmerking kan komen voor een starterslening te verhogen van € 235.000,- naar € 260.000,-. In de verordening vast te leggen dat het maximale bedrag voor de starterslening € 25.000,- bedraagt.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

9. Raadsbrief 2019-91 Jaarschijf 2020 Prestatieafspraken met Mijande Wonen en de

Huurdersraad

De fractie Burgerbelangen Dinkelland heeft verzocht deze raadsbrief te bespreken tijdens een Raadscommissie met als doel de gemaakte afspraken tussen de gemeente en Mijande Wonen en de gevolgen hiervan te bespreken.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

10. Voorstel inzake kredietverlening uitrusting raadszaal gemeente Dinkelland

De raadszaal van Dinkelland is in 2007, tegelijkertijd met het nieuwe gemeentehuis in gebruik genomen. De inrichting is sindsdien niet gewijzigd. De technische uitrusting in de raadszaal stamt deels uit 2007 en deels uit 2010. De technische uitrusting is qua mogelijkheden inmiddels gedateerd en technisch afgeschreven. De inrichting van de raadszaal voldoet qua uitstraling en functionaliteit niet meer aan de huidige inzichten.

Dit voorstel voorziet in het beschikbaar stellen van de middelen om de uitrusting en de inrichting van de raadszaal te laten voldoen aan de meest actuele eisen en wensen.

Portefeuille: burgemeester Joosten

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven