Wijziging van de Verordening werkgeverscommissie Heiloo

De raad van de gemeente Heiloo:

 

gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie d.d. 16 december 2019;

 

gelet op het bepaalde in de artikelen 83, eerste lid, 107 tot en met 107e en artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluit:

 

vast te stellen de wijziging van de Verordening werkgeverscommissie Heiloo.

ARTIKEL I

A

Artikel 2 komt te luiden:

Artikel 2 Commissie

  • 1.

    Aan de commissie worden de bevoegdheden gedelegeerd met betrekking tot het aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten met de griffier en de overige op de griffie werkzame ambtenaren (artikel 107e, lid 2, Gemeentewet).

  • 2.

    Ten aanzien van de lokale regelingen voor arbeidsvoorwaarden die niet zijn geregeld in de landelijk geldende CAO, worden de bepalingen gevolgd zoals die voor de gemeentelijke werkorganisatie BUCH ressorterend onder de algemeen directeur in het personeelshandboek zijn vastgelegd. Indien toepassing daarvan een ongewenste of onredelijke situatie zou opleveren, kan de werkgeverscommissie hiervan besluiten af te wijken.

  • 3.

    Aan de commissie worden de bevoegdheden gedelegeerd om in het kader van een zorgvuldig personeelsbeleid gesprekken te voeren met de burgemeester tijdens zijn/haar ambtstermijn.

ARTIKEL II

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2020.

 

Aldus besloten door de raad van de gemeente Heiloo in de openbare raadsvergadering van 24 februari 2020.

Mevrouw G.A. Beeksma

griffier

De heer T.J. Romeyn

voorzitter

Naar boven