Openbare vergadering van de Commissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 14 januari 2020 om 19.30 uur vergadert de Algemene raadscommissie in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

De vergadering is openbaar en er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wil maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter van de commissie of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

 

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

5. Voorstel inzake invoeren Groene leges

De raad heeft een motie aangenomen over het invoeren van “groene leges”. Met het invoeren van groene leges worden initiatieven gestimuleerd die bijdragen aan het realiseren van de duurzaamheidsambities van Dinkelland.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

6. Voorstel inzake veegbesluit intrekken regelingen

De raad wordt voorgesteld enkele verouderde regelingen en/of beleidsnota’s in te trekken zodat het bestaande bestand actueel wordt gehouden.

Portefeuille: burgemeester Joosten

7. Voorstel inzake vaststellen verordening maatschappelijke ondersteuning en jeugd Dinkelland 2020

De huidige Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Dinkelland en de Verordening Jeugdhulp gemeente Dinkelland zijn door wijzigingen in de landelijke wet- en regelgeving en jurisprudentie niet meer in lijn met de huidige wet- en regelgeving waardoor de zorgcontinuïteit onvoldoende gewaarborgd kan worden. De gemeentelijke regelgeving dient derhalve in overeenstemming te worden gebracht met de landelijke wet- en regelgeving.

Portefeuille: wethouder Duursma

8. Bestuurlijk experiment jongeren

Fase 1 van het bestuurlijk experiment jongeren is afgesloten. Bij dit agendapunt wordt de stand van zaken besproken en het is de bedoeling gezamenlijk de volgende concrete stappen in het proces te bepalen, dit aan de hand van het verslag van de jongereninterviews (fase 1) en een presentatie.

9. Sluiting

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven