Op maandag 13 januari 2020 om 19.30 uur vergadert de Algemene raadscommissie in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op https://gemeenteraad.dinkelland.nl.
De vergadering is openbaar en er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wil maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter van de commissie of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via https://gemeenteraad.dinkelland.nl.
Agenda
1. Opening
2. Vaststelling agenda
3. Informatie vanuit het college
Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.
Portefeuille: wethouder Blokhuis, wethouder Brand
4. Rondvraag
Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.
Portefeuille: wethouder Blokhuis, wethouder Brand
5. Brief overlast
Lattropperstraat
Denekamp
De fractie GroenLinks heeft verzocht deze brief te agenderen voor een raadscommissie.
Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Blokhuis, wethouder Brand
6. Voorstel inzake vaststellen bestemmingsplan “Buitengebied, Borgstadweg 1 Agelo”
Er is een aanvraag ingediend voor de transformatie van het agrarisch erf aan de Borgstadweg 1 naar een woonerf. De gewenste woningbouwontwikkeling bestaat uit de toevoeging van vier nieuwe woningen en het behoud van de karakteristieke boerderij met daarin de bestaande woning. Het verlenen van medewerking aan dit plan draagt tevens bij aan de realisatie van gemeentelijk woonbeleid.
Portefeuille: wethouder Brand
7. Voorstel inzake vaststellen bestemmingsplan Kerkplein 20 Ootmarsum
Er is een aanvraag ingediend voor het planologisch vastleggen van de feitelijke situatie, bewoning, van het pand aan het Kerkplein 20 in Ootmarsum. Voor de bestaande bebouwing is destijds bouwvergunning verleend voor de bouw van een showroom/bedrijfsruimte.
Portefeuille: wethouder Brand
8. Presentatie stand van zaken Omgevingsvisie
In het voorjaar van 2019 is gestart met het opstellen van een Omgevingsvisie voor de gemeente Dinkelland. Er hebben vervolgens interactieve avonden met inwoners, ondernemers, verenigingen en andere belanghebbende plaatsgevonden. Daarnaast is input verzameld middels een enquête. De uitkomsten hiervan worden middels een presentatie gedeeld met de raad.
Portefeuille: wethouder Brand
9. Voorstel inzake vaststellen Startnota Regionale Energie Strategie Twente (RES Twente)
Met het vaststellen van de “Startnota Regionale Energie Strategie Twente (RES Twente) wordt voortgang gehouden om vanuit het klimaatakkoord samen met mede-overheden en maatschappelijke partners te komen tot het behalen van de doelen voor de reductie van CO2 binnen de regio Twente en haar gemeenten.
Portefeuille: wethouder Blokhuis
10. Raadsbrief 2019-77 Twents beleid PFAS
De PvdA-fractie heeft verzocht deze raadsbrief te behandelen tijdens een raadscommissie. Doel is de gevolgen van de gekozen oplossing m.b.t. de PFAS-problematiek in relatie tot het grondwater en de bodemkwaliteit te bespreken.
Portefeuille: wethouder Blokhuis
11. Sluiting