Vervanging documenten Gemeente Gennep 2021

 

Het College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Gennep

 

gelet op:

 

  • artikel 7 van de Archiefwet 1995;

  • artikel 6 van het Archiefbesluit 1995;

  • artikel 8 van het Archiefbesluit 1995;

  • Hoofdstuk 3a van de Archiefregeling;

  • De Archiefverordening Gemeente Gennep 2017;

  • Het Besluit Informatiebeheer gemeente Gennep 2017,

 

Besluit:

 

Het besluit vervanging documenten Gemeente Gennep 2021 vast te stellen.

Artikel 1

  • a.

    over te gaan tot vervanging door digitale reproducties van de analoge documenten vanaf 1 januari 2021 die op grond van de Selectielijst gemeenten en intergemeentelijke organen 2017 voor bewaring of vernietiging in aanmerking komen;

  • b.

    de reproductie geschiedt op de wijze zoals omschreven in het vastgestelde Handboek Vervanging Documenten Gemeente Gennep;

  • c.

    waarna deze analoge documenten per kwartaal na scandatum worden vernietigd;

  • d.

    mandateert de afdelingsmanager van de Gemeente Gennep de Verklaring van vervanging van documenten vast te stellen en toe te zien op de uitvoering van artikel 8 van het Archiefbesluit 1995.

 

Artikel 2  

Dit besluit treedt in werking per 1 januari 2021

 

Artikel 3  

Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit vervanging documenten Gemeente Gennep 2021

 

Aldus besloten door Burgemeester en wethouders van Gennep op d.d. 22-12-2020,

Burgemeester en wethouders van Gennep,

De secretaris, Jacqueline Nijland

De burgemeester, Hans Teunissen

Bijlage Handboek Vervanging Documenten Gemeente Gennep

 

Naar boven