Gemeenteblad van Vijfheerenlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Vijfheerenlanden | Gemeenteblad 2020, 343152 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Vijfheerenlanden | Gemeenteblad 2020, 343152 | Verordeningen |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Vijfheerenlanden houdende regels omtrent het advies- en netwerkorgaan dat het college adviseert op het gebied van het Sociaal Domein (Nadere regels Adviesraad Sociaal Domein Vijfheerenlanden 2021)
Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van gemeente Vijfheerenlanden in de vergadering van 20 oktober 2020,
Op grond van de Verordening Adviesraad Sociaal Domein Vijfheerenlanden 2021 stelt het college de volgende Nadere regels vast,
“Nadere regels Adviesraad Sociaal Domein Vijfheerenlanden 2021”
Artikel 2. Samenwerking adviesraad en college (Verordening Artikel 4 lid 1 t/m 6)
Periodiek stelt het college een planningsdocument op met daarin de beleidsonderwerpen van het college voor het sociale domein. Ook de contactmomenten met de adviesraad kunnen hierin worden opgenomen. De vaste contactpersoon onderhoudt het planningsdocument. Het streven is om de adviesraad steeds tussen vier en zes weken de gelegenheid te geven om advies te geven over beleidsdocumenten. Wanneer een reactie binnen vier weken noodzakelijk is vindt daarover overleg plaats met de voorzitter .
Artikel 3. Budget en faciliteiten adviesraad (Verordening Artikel 5 lid 1)
Jaarlijks vóór 1 september dient de adviesraad een jaarplan en een begroting in bij het college voor de geplande activiteiten voor het volgend jaar. Als de situatie daarom vraagt kan tussentijds het college de raad verzoeken om het budget aan te passen. Het college bepaalt zelf de hoogte van het budgetverzoek en neemt daarbij het jaarplan en de begroting mee.
Artikel 4. Samenstelling, benoeming en ontslag adviesraad
De adviesraad bestaat uit minimaal 12 en maximaal 15 leden en kent een voorzitter, penningmeester, secretaris en trekkers van de werkgroepen. Daarnaast moeten alle leden, met uitzondering van voorzitter, penningmeester en secretaris, deel uitmaken van minimaal 1 werkgroep. Zijn er minder dan 12 leden dan heeft de adviesraad de inspanningsverplichting om het aantal leden op sterkte te brengen. In afwijking van bovenstaande start de adviesraad met 22 leden en zal hij op termijn verminderen naar maximaal 15 leden.
Leden van de adviesraad zijn woonachtig in de gemeente Vijfheerenlanden, zijn geen lid van het college en zijn niet werkzaam zijn voor de gemeente Vijfheerenlanden. Daarnaast zijn de leden niet in dienst van een organisatie waar de gemeente een inkoop- of subsidierelatie mee heeft in het Sociaal Domein. Ook maken ze geen deel uit van de gemeenteraad, het bestuur van een politieke partij, een steunfractie of een raadscommissie.
Het college kan als sprake is van mogelijke belangentegenstellingen, ongewenst gedrag, problematisch functioneren binnen de adviesraad of andere zwaarwegende redenen die maken dat deze sociaal maatschappelijke functie niet meer vervuld kan worden de benoeming van een lid intrekken. Dit gebeurt in principe op advies van de adviesraad. In bijzondere omstandigheden kan het college ook zonder advies van de adviesraad de benoeming van een lid intrekken.
Om de kwaliteit van de adviesraad te borgen houdt de adviesraad jaarlijks een evaluatie. Hierbij wordt gekeken of de werkwijze, de omvang en de samenstelling nog passend is. Ook het functioneren van de adviesraad wordt tegen het licht gehouden. Bij de evaluatie betrekt de adviesraad eens in de twee jaar een externe, onafhankelijke partij.
Indien de jaarlijkse evaluatie daartoe aanleiding geeft, behoort een aanpassing of opheffing van de adviesraad tot de mogelijkheden. Aanpassing of opheffing kunnen worden voorgesteld door adviesraad zelf en door het college.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-343152.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.