Besluit van de raad van de gemeente Den Helder houdende wijziging van de Verordening op de auditcommissie

De raad van de gemeente Den Helder;

 

gelet op de artikelen 82, 147 en 149 van de Gemeentewet;

 

besluit:

 

vast te stellen de navolgende verordening:

 

 

Verordening tot 2e wijziging van de Verordening op de auditcommissie van de gemeente

Den Helder

 

Artikel I

 

De Verordening op de auditcommissie van de gemeente Den Helder, vastgesteld bij raadsbesluit

Nr. 126/BCF (2005) van 14 december 2005, laatstelijk gewijzigd op 24 september 2018, (raadsbesluit nummer RB18.0098) wordt als volgt gewijzigd:

 

  • A.

    Artikel 4, vierde lid, komt te luiden:

 

  • 4.

    De auditcommissie adviseert de raad over

  • a.

    de herziening van de verordeningen als bedoeld in de artikelen 212, 213 en 213a van de Gemeentewet en de naleving van deze verordeningen;

  • b.

    de herziening van de financiële beleidskaders op grond van de Financiële verordening gemeente Den Helder;

  • c.

    de opzet en inrichting van documenten die onderdeel uitmaken van de Planning- en Control-cyclus (kadernota, begroting, tussentijdse rapportages en jaarrekening) en andere periodieke voortgangsrapportages. Onderdeel daarvan is de beoordeling van de kwaliteit en informatiewaarde van deze documenten.

 

Artikel II Inwerkingtreding en citeertitel

 

  • 1.

    Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

  • 2.

    Deze verordening kan worden aangehaald als de “Verordening tot 2e wijziging van de Verordening op de auditcommissie van de gemeente Den Helder”.

  •  

Aldus besloten in de vergadering van 2 november 2020

voorzitter

J. J. Nobel

griffier

mr. drs. M. Huisman

Naar boven