Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam houdende regels omtrent subsidie (Subsidieregeling DigiDeal010 2020-2021)

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam,

 

gelezen het voorstel van directeur Welzijn, Zorg en Jeugdhulp van het cluster Maatschappelijke Ontwikkeling van 17 november 2020, registratienummer 20MO04473;

 

gelet op de artikelen 3, derde lid, 4, tweede lid en 8 van de Subsidieverordening Rotterdam 2014;

 

overwegende, dat het gewenst is een subsidieregeling vast te stellen om een impuls te geven aan de grootschalige inzet van de eHealth toepassingen bij de gecontracteerde aanbieders van zorg en ondersteuning;

 

besluit:

Artikel 1 Begripsbepalingen

  • 1.

    Op deze subsidieregeling zijn de begripsbepalingen uit de SVR 2014 van toepassing.

  • 2.

    In deze subsidieregeling wordt verstaan onder:

    aanbieder: aanbieder van zorg, welzijn of jeugdhulp die op het moment van het indienen van de subsidieaanvraag een overeenkomst heeft met de gemeente Rotterdam voor het leveren van zorg, welzijn of jeugdhulp in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 of Jeugdwet of een welzijnsaanbieder die op het moment van het indienen van de subsidieaanvraag een overeenkomst heeft met de gemeente Rotterdam in het kader van de aanbesteding Nieuw Rotterdams Welzijn voor de periode 2018-2022;

    eHealth: toepassing van zowel digitale informatie als communicatie om de gezondheid en gezondheidszorg te ondersteunen of te verbeteren.

Artikel 2 Toepassingsbereik

Deze subsidieregeling is uitsluitend van toepassing op de verstrekking door het college van subsidies voor de in artikel 4 bedoelde activiteiten.

Artikel 3 Subsidieverstrekking

Subsidies op grond van deze subsidieregeling worden verstrekt op basis van zowel de prestaties als de subsidiabele lasten van de activiteiten.

Artikel 4 Subsidiabele activiteiten

  • 1.

    De subsidie wordt uitsluitend verstrekt voor activiteiten van aanbieders die:

    • a.

      gericht zijn op de doelgroepen jeugd met een achterstand, op mensen met een chronisch ziekte of een risico daarop, op mensen met een beperking of op ouderen;

    • b.

      gericht zijn op eHealth toepassingen die bijdragen aan een verbetering van de doelmatigheid en kwaliteit van zorg en ondersteuning van de doelgroep, bedoeld onder sub a; en

    • c.

      gericht zijn op de grootschalige inzet van eHealth toepassingen als middel om zorg of ondersteuning te voorkomen, te verplaatsen of te vervangen.

  • 2.

    Onder activiteiten die gericht zijn op de inzet van eHealth toepassingen wordt in ieder geval verstaan:

    • a.

      het opzetten van samenwerkingsverbanden ten behoeve van opschaling en implementatie van eHealth toepassingen;

    • b.

      de ontwikkeling of doorontwikkeling van een organisatievisie op de inzet van eHealth;

    • c.

      de aanschaf, implementatie en opschaling van eHealth toepassingen;

    • d.

      projectcoördinatie en projectaansturing ten behoeve van het eHealth project;

    • e.

      het herinrichten van werkprocessen ten behoeve van de inzet van eHealth toepassingen;

    • f.

      het informeren, trainen en coachen van medewerkers, cliënten en mantelzorgers ten behoeven van de inzet van eHealth toepassingen;

    • g.

      planvorming rondom structurele borging en bekostiging van eHealth toepassingen voor de lange termijn;

    • h.

      monitoring en evaluatie van het eHealth project;

    • i.

      communicatie en kennisdeling over de inzet van eHealth toepassingen.

  • 3.

    De eHealth toepassingen die worden ingezet voldoen zoveel mogelijk aan de volgende kwaliteitscriteria:

    • a.

      de eHealth toepassing is landelijk ten minste in gebruik bij 100 cliënten;

    • b.

      de eHealth toepassing voldoet aan landelijke veiligheids- en privacy voorschriften;

    • c.

      er zijn aanwijzingen voor de effectiviteit van de eHealth toepassing; en

    • d.

      de eHealth toepassing is toegankelijk voor het grootste deel van de cliëntgroep waarbij rekening wordt gehouden met cultuurspecifieke aspecten en de sociaal economische positie van de doelgroep.

Artikel 5 Subsidiabele kosten

Het college verleent alleen subsidie voor de kosten die direct verband houden met de uitvoering van de activiteiten als bedoeld in artikel 4.

Artikel 6 Maximum aanvraagbedrag

Het maximum aan te vragen bedrag per aanvraag bedraagt € 100.000 waarvan maximaal 40% is begroot voor de aanschaf, lease en licentiekosten van eHealth toepassingen.

Artikel 7 Doelgroep

Subsidie wordt uitsluitend verstrekt aan aanbieders.

Artikel 8 Looptijd subsidiabele activiteiten

Het college verleent de subsidie voor maximaal 12 maanden.

Artikel 9 Aanvraag

De aanvraag voor een subsidie wordt digitaal ingediend via

www.rotterdam.nl/subsidies en uitsluitend door middel van het daarvoor ter beschikking gestelde digitale aanvraagformulier.

Artikel 10 Aanvraagtermijnen

  • 1.

    Subsidieverlening vindt plaats in één of twee tranches. Een tweede tranche vindt plaats indien na de eerste tranche nog minimaal € 100.000 voor verlening beschikbaar is. Indien een tweede tranche plaatsvindt, worden de aanbieders daarover geïnformeerd.

  • 2.

    Een aanvraag voor de eerste tranche kan worden ingediend in de periode van 1 december 2020 tot en met 15 januari 2021.

  • 3.

    Een aanvraag voor de tweede tranche kan worden ingediend in de periode van 15 februari 2021 tot en met 15 maart 2021.

Artikel 11 Subsidieplafond

Het subsidieplafond voor deze subsidieregeling bedraagt € 2.000.000.

Artikel 12 Verdeelregels

  • 1.

    Honorering van aanvragen die in aanmerking kunnen komen voor subsidie en die niet worden geweigerd, geschiedt in volgorde van de door het college aangebrachte rangschikking, totdat het subsidieplafond is bereikt.

  • 2.

    Bij de rangschikking van de aanvragen kent het college punten toe en past het een wegingsfactor toe aan de hand van het beoordelingsformulier dat als bijlage bij deze regeling is opgenomen.

  • 3.

    Aanvragen met een hoger puntenaantal bij de totaalbeoordeling in het beoordelingsformulier gaan bij de verdeling voor op aanvragen met een lager puntenaantal.

Artikel 13 Beoordeling aanvragen

  • 1.

    Bij de puntentoekenning aan de hand van het beoordelingsformulier, bedoeld in artikel 12, tweede lid, geldt dat de score voor elk hoofdonderdeel minimaal één punt moet zijn.

  • 2.

    Een score van minder dan één punt op een hoofdonderdeel leidt tot weigering van de aanvraag.

Artikel 14 Aanvullende weigeringsgronden

Onverminderd de artikelen 4:25, tweede lid en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 8 van de SVR 2014 kan subsidieverlening worden geweigerd als:

  • a.

    de aanvrager voor de kosten van de uitvoering van de activiteiten reeds op een andere wijze middelen ontvangt;

  • b.

    voor het overige niet wordt voldaan aan het bepaalde in deze subsidieregeling.

Artikel 15 Inwerkingtreding en overgangsrecht

  • 1.

    Deze subsidieregeling treedt in werking met ingang van de datum van uitgifte van het gemeenteblad waarin de subsidieregeling wordt geplaatst en vervalt op 1 januari 2022.

  • 2.

    Deze subsidieregeling blijft van toepassing op reeds verleende subsidies.

Artikel 16 Citeertitel

Deze subsidieregeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling DigiDeal010 2020-2021.

Aldus vastgesteld in de vergadering van 17 november 2020.

De secretaris,

V.J.M. Roozen

De burgemeester,

A. Aboutaleb

 

Dit gemeenteblad is uitgegeven op 23 november 2020 en ligt op dins-, woens- en donderdagen van 9.00 tot 13.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Wachtruimte Timmerhuis, Halvemaanpassage 1 (trap op, melden bij Informatiebalie)

(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)

 

Toelichting bij de subsidieregeling DigiDeal010 2020-2021

 

Algemene toelichting

 

Als gevolg van een stijgende levensverwachting, toename van het aantal chronische ziekten en langer thuis wonen neemt de zorgvraag verder toe en stijgen de zorgkosten. De manier waarop de zorg nu georganiseerd is, is op termijn niet meer betaalbaar en te organiseren. Daarom moet worden bekeken hoe de zorg en ondersteuning, met behoud van kwaliteit, efficiënter kan worden georganiseerd door waar mogelijk dure, arbeidsintensieve zorg en ondersteuning te voorkomen, vervangen of te verplaatsen. De inzet van eHealth toepassingen kan hieraan een belangrijke bijdrage leveren. Daarom zet de gemeente vanuit het coalitieakkoord actief in op het stimuleren en aanjagen van eHealth toepassingen die de kwaliteit van de zorg en ondersteuning verbeteren, betaalbaar en organiseerbaar houden.

 

De corona-crisis heeft het belang van eHealth toepassingen nog duidelijker gemaakt. Aanbieders hebben digitale vormen van zorg en ondersteuning toegepast en ervaren wat dit betekent voor de continuering van hun diensten en/of het bieden van alternatieven. Deze nieuwe manier van werken en positieve ervaringen willen we vasthouden én verder uitbreiden voor de toekomst.

 

Met de subsidieregeling Digideal010 2020-2021 willen we een impuls geven aan de transformatie naar grootschalige toepassing van eHealth in de zorg en ondersteuning in Rotterdam. Deze subsidieregeling is alleen bedoeld voor gecontracteerde zorg- en welzijnsorganisaties en is bestemd voor de activiteiten die bijdragen aan het vergroten van de inzet van eHealth toepassingen die zorg of ondersteuning kan voorkomen, verplaatsen of vervangen. Hierbij staan drie doelgroepen centraal:

 

Jeugd: Een generatie zonder achterstanden

Werken aan een generatie zonder achterstanden. Door kinderen de juiste kansen te bieden en hun ouders te ondersteunen, kunnen zij een sprong maken van achterstand naar voorspoed.

 

Rotterdammers in een kwetsbare situatie

Bijvoorbeeld door psychische problemen, een verstandelijke beperking of lichamelijke belemmeringen. Met de juiste ondersteuning kan iedereen meedoen in onze Rotterdamse samenleving.

 

Ouderen die langer thuis wonen

We werken aan een stad waar het prettig leven is voor langer thuiswonende ouderen. Ook in de nabije toekomst zal het aantal ouderen toenemen en daar bereiden wij ons op voor.

 

Deze subsidieregels hebben hun grondslag in de Algemene wet bestuursrecht (hierna Awb) en de Subsidieverordening Rotterdam 2014 (hierna SVR 2014). Dat betekent dat de bepalingen over bijvoorbeeld rechten, plichten, procedures e.d. zoals die in de Awb en SVR 2014 zijn opgenomen van toepassing zijn en dat de bepalingen van deze subsidieregels hierop aanvullend zijn.

 

Artikelsgewijze toelichting

 

Artikel 1 Begripsbepalingen

In artikel 1 worden de begrippen gedefinieerd die terugkomen in deze

subsidieregeling. De begrippen die in de SvR 2014 zijn gedefinieerd worden niet herhaald in deze subsidieregeling.

 

Het college wil de subsidie betrekken op eHealthgebruik ten behoeve van jeugd met een achterstand, Rotterdammers met een (risico op) chronische ziekte of beperking en oudere Rotterdammers. Oudere Rotterdammers zijn inwoners van Rotterdam van 55 jaar of ouder.

 

Het begrip “aanbieder” richt zich op zowel zorg- of welzijnsaanbieders die een overeenkomst hebben met de gemeente Rotterdam voor het leveren van ondersteunings-arrangementen in het kader van de Wmo 2015, Jeugdwet, Zvw of Wlz (thuis) als op welzijnsaanbieders met een contract voor Nieuw Rotterdams welzijn in Rotterdam.

 

Artikel 2 Toepassingsbereik

De reikwijdte van deze subsidieregeling strekt tot de in artikel 4 genoemde subsidiabele activiteiten.

 

Artikel 3 Subsidieverstrekking

Subsidies kunnen worden verstrekt op basis van prestaties en subsidiabele lasten van de activiteiten of op basis van beiden. Voor deze subsidieregeling is ervoor gekozen om de subsidies voor zowel de prestaties als de subsidiabele lasten te verlenen. Dit houdt in dat de subsidie achteraf zowel op basis van de realisatie op de prestatieafspraken als de werkelijk gerealiseerde subsidiabele lasten wordt vastgesteld.

 

Artikel 4 Subsidiabele activiteiten

De eHealth toepassingen moeten helpen om de kwaliteit van zorg en ondersteuning van jeugd met een achterstand, mensen met een (risico op) chronische ziekte of beperking of ouderen te verbeteren.

Zoals ook in de algemene toelichting is opgenomen, moeten de eHealth toepassingen passen binnen de reikwijdte van de Wmo 2015, Jeugdwet, Zvw of Wlz (thuis) of Nieuw Rotterdams welzijn in Rotterdam.

De subsidie wordt uitsluitend verstrekt voor activiteiten van aanbieders die voldoen aan alle voorwaarden opgesomd in het eerste lid van artikel 4.

 

De eHealth toepassingen die worden ingezet voldoen zoveel mogelijk aan de beschreven kwaliteitscriteria in het derde lid van artikel 4.

De gekozen eHealth toepassingen worden landelijk toegepast bij minimaal 100 gebruikers. Dit geeft een indicatie dat de gekozen eHealth toepassingen potentie hebben en bijdragen aan de opschaling van bestaande eHealth toepassingen. Daarbij is de effectiviteit van de eHealth toepassingen zo goed mogelijk onderbouwd en geëvalueerd. De gekozen eHealth toepassingen voldoen aan de landelijke veiligheids- en privacy voorwaarden om gebruikers zo goed mogelijk te beschermen, gesteld door bijvoorbeeld Algemene verordening persoonsgegevens (AVG), Nederlandse Norm (NEN), International Organisation for Standardization (ISO) en Medmij.

Het is de bedoeling dat een zo groot mogelijk deel van de cliënten van de organisatie gebruik kan maken van de eHealth toepassing. De eHealth toepassingen moeten dus passen bij hun kennis en digivaardigheden van de doelgroep en toepassingen moeten gebruiksvriendelijk en toepasbaar zijn voor zowel cliënten als de professionals. Het is daarnaast zeer gewenst dat er voldoende aandacht is voor cultuurspecifieke aspecten en de sociaal economische positie van de doelgroep.

 

Alle bovengenoemde aspecten moeten duidelijk worden gemaakt in de subsidieaanvraag.

 

Artikel 5 Subsidiabele kosten

Het college verleent alleen subsidie voor de redelijke kosten die direct verband houden met de uitvoering van de activiteiten. Voorbeelden van kosten die in aanmerking komen voor subsidie zijn:

  • a.

    loonkosten van professionals voor coördinatie, inzet en opleiding;

  • b.

    kosten voor de aanschaf, lease- en licentiekosten en implementatie van eHealth toepassingen;

  • c.

    de kosten voor scholing en training van professionals, vrijwilligers en cliënten;

  • d.

    kosten voor kennisuitwisseling;

  • e.

    kosten van externe inhuur van kennisinstellingen of onafhankelijke advies/uitvoeringsorganisaties voor advies en procesbegeleiding.

Artikel 6 Maximum aanvraagbedrag

Er is gekozen voor een maximaal aan te vragen bedrag van € 100.000,-, zodat meerdere partijen in aanmerking kunnen komen voor subsidie. Daarnaast mag maximaal 40% van de subsidie worden besteed aan aanschaf, lease of licentiekosten van eHealth.

Dit maximum is bepaald, zodat vooral ook aandacht wordt besteed aan goede inbedding van eHealth toepassingen in de organisatie door middel van visievorming, implementatiemanagement, training, digivaardigheden etc.

 

Artikel 7 Doelgroep

In de beleidsnota zorg, welzijn, jeugdhulp, genaamd ‘’Heel de stad’’ is de inzet van eHealth toepassingen door aanbieders van zorg en ondersteuning in Rotterdam een belangrijk uitgangspunt. De gemeente wil met de gecontracteerde aanbieders, die een overeenkomst hebben om zorg en ondersteuning te leveren aan Rotterdammers in het kader van de Wmo en Jeugdhulp, gezamenlijk stappen zetten op het beter en toekomstbestendiger maken van de zorg en ondersteuning. Hiertoe is op 17 juli 2020 de DigiDeal010 ondertekent met de gecontracteerde aanbieders. Deze subsidieregeling is de uitwerking van de ondertekende DigiDeal010 en uitsluitend gecontracteerde aanbieders kunnen een aanvraag indienen.

 

Artikel 8 Looptijd subsidiabele activiteiten

Het college verleent de subsidie voor maximaal 12 maanden.

 

Artikel 9 Aanvraag

De subsidieaanvraag wordt online ingediend via de subsidieportal www.rotterdam.nl/subsidies. Voor het opstellen van de subsidieaanvraag wordt gebruik gemaakt van het daarvoor opgestelde aanvraagformulier.

 

Artikel 10 Aanvraagtermijnen

Het college maakt gebruik van de bevoegdheid die het heeft om op grond

van artikel 6, derde lid van de SvR 2014 een andere indieningstermijn te

stellen. Als een aanvraag onvolledig wordt ingediend en de aanvrager deze pas na de uiterste aanvraagdatum aanvult of aan kan vullen, komt dit voor risico van de aanvrager en wordt de aanvraag buiten behandeling gesteld. Gelet op de uiterlijke indieningstermijnen voor de eerste en de tweede tranche worden aanvragen, die na sluiting van de termijn worden ingediend, niet in behandeling genomen. Aanvullende informatie op reeds ingediende aanvragen, die na sluiting van de termijn worden ingediend, worden niet meegenomen in de beoordeling van de aanvragen.

 

Artikel 11 Subsidieplafond

De aanvraag wordt geweigerd voor zover door verstrekking van de aanvraag het subsidieplafond zou worden overschreden.

Deze weigeringsgrond is opgenomen in artikel 4:25, tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht (hierna Awb).

 

Artikel 12 Verdeelregels

Na sluiting van de indieningstermijn voor de indiening van aanvragen eerste tranche, worden alle aanvragen tegelijkertijd beoordeeld aan de hand van het beoordelingsformulier dat als bijlage bij de subsidieregeling is gevoegd. De beoordeling leidt tot de toekenning van punten per onderdeel (0 tot 3 punten). Sommige onderdelen wegen zwaarder dan andere.

Ook deze weging wordt vermeld op het beoordelingsformulier.

De aanvraag die de hoogste totaalbeoordeling heeft (na toekenning punten en weging) wordt als eerste gehonoreerd. Daarna volgt de aanvraag met de op een na hoogste totaalbeoordeling totdat het subsidieplafond is bereikt. Indien er een tweede tranche plaatsvindt geldt hiervoor dezelfde werkwijze.

 

Artikel 13 Beoordeling aanvragen

De aanvragen worden beoordeeld aan de hand van het beoordelingsformulier. Voor elk deelonderdeel kan 0 - 3 punten worden behaald. Er wordt een minimumeis aan de kwaliteit van de aanvraag gesteld: als op basis van het beoordelingsformulier wordt bepaald dat op een hoofdonderdeel van de aanvraag gemiddeld minder dan 1 punt wordt behaald (dus dat de score per hoofdonderdeel minder dan 1 punt is), dan wordt de gehele aanvraag afgewezen.

 

Voorbeeld:

Voor hoofdonderdeel 1 van het beoordelingsformulier wordt voor de 3 deelvragen respectievelijk 1, 0 en 1 punt behaald. Dit betekent een score van 0,67 afgerond (totaal aantal punten (2), delen door het aantal deelvragen (3)). Deze aanvraag wordt afgewezen op basis van artikel 13, tweede lid van de subsidieregeling.

 

Artikel 14 Aanvullende weigeringsgronden

Zowel in de Awb (artikel 4:35) als in de SVR 2014 (artikel 8) zijn algemene weigeringsgronden opgenomen. Daarnaast gelden de weigeringsgronden zoals opgenomen in dit artikel.

Voor zover er sprake is van financiering van de activiteiten vanuit een andere bron, is een beroep op subsidie op grond van de subsidieregeling niet mogelijk.

 

Artikel 15 Inwerkingtreding en overgangsrecht

Deze subsidieregeling treedt in werking met ingang van de datum van uitgifte van het Gemeenteblad waarin zij wordt geplaatst en vervalt op 1 januari 2022.

Op de vaststelling en eventuele terugvordering van de subsidie die op basis van deze subsidieregeling is verstrekt, blijft naast de SVR 2014 ook deze subsidieregeling van toepassing.

Bijlage: Beoordelingsformulier als bedoeld in artikel 12, tweede lid, van de Subsidieregeling DigiDeal010 2020-2021

 

Bijlage: Beoordelingsformulier als bedoeld in artikel 12, tweede lid, van de Subsidieregeling DigiDeal010 2020-2021

Inhoud Plan van Aanpak

  • 1.

    Hoofdonderdeel:

  • Achtergrond/aanleiding

Punten (0/1/2/3)

Motivering/toelichting

In welke mate beschikt de organisatie over een visie op de inzet van eHealth toepassingen?

In welke mate heeft de organisatie de knelpunten waarvoor zij eHealth toepassingen wil inzetten helder en de oplossingen die eHealth hiervoor kan bieden?

In welke mate is de organisatie op de hoogte welke barrières medewerkers, cliënten en mantelzorgers ervaren voor het gebruik van eHealth toepassingen?

Score (totaal aantal punten

delen door 3):

Wegingsfactor: 20

Beoordeling per hoofdonderdeel (score vermenigvuldigen met wegingsfactor 20):

  • 2.

    Hoofdonderdeel:

    Het project

Punten (0/1/2/3)

Voldoen de gekozen eHealth toepassingen aan de gestelde kwaliteitscriteria, zoals genoemd in artikel 4, lid 3?

In welke mate is de keuze voor eHealth toepassingen onderbouwd?

In welke mate hebben medewerkers, cliënten en/of mantelzorgers een rol gespeeld bij de keuze voor eHealth toepassingen en hoe worden zij betrokken bij het project?

In welke mate is beschreven wat de toegevoegde waarde van de eHealth toepassing is voor cliënten, mantelzorgers en medewerkers?

In welke mate is onderbouwd of inzet van de eHealth toepassingen kan leiden tot doelmatigheidswinst/besparingen?

Score (totaal aantal punten

delen door 5):

Wegingsfactor: 20

Beoordeling per hoofdonderdeel (score vermenigvuldigen met wegingsfactor 20):

  • 3.

    Hoofdonderdeel:

    Doelstelling(en)

Punten (0/1/2/3)

Aantal cliënten dat met dit project wordt bereikt. Percentage van het totale cliëntenbestand dat met dit project wordt bereikt.

Het vormen van een organisatievisie op eHealth toepassingen (indien nog niet aanwezig).

Dragen de eHealth toepassingen bij aan een verbetering van de kwaliteit van zorg en ondersteuning van de doelgroep?

Hoe wordt de inzet van geselecteerde eHealth toepassingen structureel onderdeel gemaakt van de zorg en ondersteuning?

De voorbereiding van medewerkers, cliënten en mantelzorgers op het gebruik van eHealth toepassingen.

Score (totaal aantal punten

delen door 5):

Wegingsfactor: 20

Beoordeling per hoofdonderdeel (score vermenigvuldigen met wegingsfactor 20):

  • 4.

    Hoofdonderdeel:

    Aanpak/activiteiten

Punten (0/1/2/3)

Zijn de activiteiten duidelijk beschreven en passen ze binnen de gesubsidieerde activiteiten?

In hoeverre dragen activiteiten bij aan doelstellingen van de subsidieregeling?

In hoeverre zijn ook activiteiten opgenomen m.b.t. monitoring en evaluatie?

Score (totaal aantal punten

delen door 3):

Wegingsfactor: 15

Beoordeling per hoofdonderdeel (score vermenigvuldigen met wegingsfactor 15):

  • 5.

    Hoofdonderdeel:

    Betrokken partijen

Punten (0/1/2/3)

Zijn de betrokken partijen en hun rollen duidelijk beschreven?

In hoeverre lijkt betrokkenheid van de beschreven partijen relevant?

Score (totaal aantal punten

delen door 2):

Wegingsfactor: 5

Beoordeling per hoofdonderdeel (score vermenigvuldigen met wegingsfactor 5):

  • 6.

    Hoofdonderdeel:

    Planning

Punten (0/1/2/3)

Is de planning duidelijk per activiteit beschreven?

Past de planning binnen de looptijd van de subsidie (12 maanden)?

In hoeverre lijkt de planning realistisch?

Score (totaal aantal punten

delen door 3):

Wegingsfactor: 10

Beoordeling per hoofdonderdeel (score vermenigvuldigen met wegingsfactor 10):

 

  • 7.

    Hoofdonderdeel:

    Kosten

Punten (0/1/2/3)

Is per post in de begroting duidelijk beschreven waarvoor de kosten dienen?

Passen de kosten binnen de subsidiabele kosten en sluiten ze aan bij de door de organisatie beschreven activiteiten?

In hoeverre is aannemelijk dat alle opgegeven kosten bijdragen aan de doelstellingen van de subsidieregeling?

Score (totaal aantal punten

delen door 3):

Wegingsfactor: 10

Beoordeling per hoofdonderdeel (score vermenigvuldigen met wegingsfactor 10):

Totaalbeoordeling

Optelsom beoordelingen per hoofdonderdeel

 

Richtlijn toekenning punten

Aantal punten

Uitmuntend: uit de door de aanvrager verstrekte informatie blijkt dat volledig is voldaan aan deze vraag. De inhoud is duidelijk, concreet en goed onderbouwd met bewijsstukken en praktijkvoorbeelden.

3

Goed: uit de door de aanvrager verstrekte informatie blijkt dat grotendeels is voldaan aan deze vraag. De inhoud is duidelijk, concreet en goed onderbouwd.

2

Voldoende: uit de door de aanvrager verstrekte informatie blijkt dat in voldoende mate is voldaan aan deze vraag. De inhoud is duidelijk en concreet.

1

Onvoldoende: uit de door de aanvrager verstrekte informatie blijkt dat in onvoldoende mate is voldaan aan deze vraag. De inhoud is niet volledig duidelijk en concreet en/of irrelevant.

0

 

Naar boven