Eerste wijziging Tijdelijk reglement voor digitale vergaderingen van de raad van de gemeente Neder-Betuwe 2020

De raad van de gemeente Neder-Betuwe;

 

gelezen het voorstel van het presidium;

 

gelet op het bepaalde in de Tijdelijke wet digitale beraadslaging en besluitvorming provincies, gemeenten, waterschappen en openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba alsmede in het reglement van orde voor vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad van de gemeente Neder-Betuwe 2017;

 

 

B E S L U I T :

 

 

de eerste wijziging van het Tijdelijke reglement voor digitale vergaderingen van de raad van de gemeente Neder-Betuwe 2020 als volgt vast te stellen.

Artikel 1. Wijzigingen

  • 1.

    Artikel 1 leden 2, 3 en 4 komen te luiden:

    • 2.

      De agendacommissie kan in afstemming met de voorzitter bepalen Het Debat en/of de raadsvergadering in een digitale omgeving te laten plaatsvinden.

    • 3.

      De agendacommissie kan ervoor kiezen een beeldvormende avond op digitale wijze te laten plaatsvinden.

    • 4.

      De agendacommissie, het auditcomité, de adviescommissie bestuurlijke vernieuwing, de tijdelijke commissie voorbereiding inzet precariogelden en het presidium vergaderen digitaal indien de voorzitter daartoe besluit.

  • 2.

    Artikel 3a wordt toegevoegd:

    • 3a. Het Debat op digitale wijze

      De bepalingen in artikel 4 lid 1 sub b. en lid 2 tot en met 4 alsmede artikel 5 lid 1 tot en met 4 zijn eveneens van toepassing op Het Debat, waarbij onder “raadsleden” ook “burgerraadsleden” wordt verstaan.

Artikel 2. Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze verordening treedt acht dagen na publicatie in werking.

  • 2.

    Deze verordening kan worden aangehaald als ‘Eerste wijziging ‘Tijdelijke reglement voor digitale vergaderingen van de raad van de gemeente Neder-Betuwe 2020’’.

Aldus vastgesteld in de raadsvergadering van 10 november 2020

de griffier,

E. van der Neut

de voorzitter,

A.J. Kottelenberg

Naar boven