Besluit tot vervanging van archiefbescheiden Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht

Naam van de zorgdrager Burgemeester en Wethouders Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht

 

Gelet op:

de regeling van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van 6 december 2012 nr. WJZ/466161 (10265), tot wijziging van de Archiefregeling in verband met het stellen van nadere regels omtrent vervanging;

artikel 7 van de Archiefwet

 

Besluit

 

Vast te stellen het navolgende:

Besluit vervanging archiefbescheiden Drechtsteden lnProces

 

Artikel 1  

  • 1.

    De analoge archiefbescheiden die op grond van de Selectielijst voor archiefbescheiden van gemeentelijke en intergemeentelijke organen opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 2017 voor bewaring of vernietiging in aanmerking komen worden vervangen door digitale reproducties, waarna deze analoge archiefbescheiden worden vernietigd;

  • 2.

    De vervanging als bedoeld in het eerste lid geschiedt op de wijze zoals omschreven in het vastgestelde Handboek vervanging archiefbescheiden Drechtsteden lnProces.

 

Artikel 2  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dag van bekendmaking van dit besluit en werkt terug tot 16 juli 2019. Met dit besluit wordt het besluit Handboek vervanging archiefbescheiden Drechtsteden lnProces nr. 2330751 ingetrokken.

 

Artikel 3  

Dit besluit kan worden aangehaald als: Handboek vervanging archiefbescheiden Drechtsteden lnProces.

 

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van Burgemeester en Wethouders van 26 mei 2020.

De secretaris De Burgemeester

A.J.M. Martens J. Heijkoop

 

Bezwaar

Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u binnen zes weken na de datum van inwerkingtreding ervan schriftelijk bezwaar maken bij het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen. U dient uw bezwaarschrift te richten aan:

Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, Postbus 34, 3340 M Hendrik-Ido-Ambacht

Op grond van artikel 6:5 van de Algemene wet bestuursrecht moet het bezwaarschrift ondertekend zijn. Verder moet het ten minste bevatten: uw naam en adres, de datum, de omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt en de reden van uw bezwaar. Wilt u ook het telefoonnummer vermelden, waarop u overdag te bereiken bent?

 

Naar boven