Gemeente Neder-Betuwe – Wijziging ondermandaatformulieren behorend bij het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020

 

Bijlage Va: Ondermandaatformulier afdeling fysieke pijler behorend bij het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020

 

De manager van de afdeling fysieke pijler van de gemeente Neder-Betuwe,

 

Gelet op artikel 8 leden 1, 2 en 3 van het Mandaatbesluit van de gemeente Neder-Betuwe 2020,

 

overwegende dat,

  • Ingevolge artikel 10 eerste lid van het Organisatiebesluit gemeente Neder-Betuwe 2019 en het directiebesluit d.d. 26 oktober 2020 de afdeling fysieke pijler uit vier teams bestaat: Team Ruimtelijke ontwikkeling, Team Civiel, Team Vergunningverlening, toezicht en handhaving en Team Gebouwenbeheer.

  • De directie in het directiebesluit d.d. 26 oktober 2020 heeft bepaald welke werkvelden tot het werkterrein van de afdeling fysieke pijler behoren,

  • De directie het aan de manager overlaat om te bepalen welk team welk werkveld behandelt,

  • De manager de adjunct-manager om advies vraagt alvorens de werkvelden over de teams te verdelen,

  • De medewerkers van een team zich in de breedste zin van het woord (m.a.w. publiekrechtelijke handelingen, privaatrechtelijke handelingen en feitelijke handelingen) bezighouden met de werkvelden die tot hun team behoren,

  • In de personeelsstaat dan wel in dit ondermandaatformulier is bepaald welke medewerker, functie of rol tot welk team behoort,

BESLUIT:

 

  • 1.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Ruimtelijke ontwikkeling behoren:

    • Wonen;

    • Verkeer en Vervoer (Mobiliteit);

    • Recreatie & Toerisme;

    • Economie en Logistiek;

    • Ruimtelijke Ordening;

    • Klimaat en Duurzaamheid;

    • Milieu;

    • Bodem (Ondergrond);

    • Bommen en explosieven (openbare orde en veiligheid);

    • Erfgoed;

    • Grondzaken;

    • Vastgoed;

    • Planeconomie;

    • Stedenbouw;

    • Natuur en Landschap;

    • Subsidies op bovengenoemde werkvelden.

      Naast genoemde werkvelden maken ook de volgende rollen en functies deel uit van Team Ruimtelijke Ontwikkeling: regisseur, project-assistent, projectadministrateur en bijbehorende administratieve organisatie (AO) en een verbindingsofficier (ambtelijk opdrachtgever) voor de uitvoeringstaken vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van de fysieke leefomgeving (Wabo-breed) die uitbesteed zijn aan de Omgevingsdienst Rivierenland (ODR) alsmede een verbindingsofficier voor de beheertaken op het gebied van de openbare ruimte (inclusief Afval) die zijn uitbesteed aan de Avri.

  • 2.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Civiel behoren:

    • Groen;

    • Wegen;

    • Water;

    • Riolering;

    • Begraafplaatsen;

    • Landschapsontwikkelingsplan;

    • Subsidies op bovengenoemde werkvelden.

      Naast genoemde werkvelden maken ook de volgende rollen en functies deel uit van Team Civiel: projectleider, directievoerder/toezichthouder, project-assistent, projectadministrateur en een verbindingsofficier (ambtelijk opdrachtgever) voor de beheertaak IBOR dat is uitbesteed aan de Avri.

  • 3.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Vergunningverlening, toezicht en handhaving behoren:

    • Vergunningen APV en bijzondere wetten;

    • Toezicht en handhaving* APV en bijzondere wetten;

    • Subsidies op bovengenoemde werkvelden.

      *Medewerkers van Team Juridische Zaken zijn ook bevoegd tot het nemen van handhavingsbesluiten.

  • 4.

    Dat het volgende werkveld tot het Team Gebouwenbeer behoren:

    • Gebouwenbeheer;

    • Subsidies op bovengenoemd werkveld.

  • 5.

    Ondermandaat te verlenen aan medewerkers en budgethouders van het Team Ruimtelijke ontwikkeling, Team Civiel, Team Vergunningverlening, toezicht en handhaving en Team Gebouwenbeheer voor het verrichten van publiekrechtelijke rechtshandelingen, privaatrechtelijke rechtshandelingen en feitelijke handelingen ten aanzien van de werkvelden die tot hun team behoren, met uitzondering van:

    • de bevoegdheden genoemd in de bijlagen I t/m III van het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020;

    • het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten met een contractwaarde van meer dan € 5.000,=.

  • 6.

    Dat bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden de bepalingen uit het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020, het Organisatiebesluit gemeente Neder-Betuwe 2019 en de Budgethoudersregeling gemeente Neder-Betuwe 2019 in acht genomen moeten worden.

  • 7.

    Dat dit ondermandaatformulier in werking treedt op de dag na bekendmaking en terug werkt tot en met 1 januari 2020. Het ondermandaatformulier van 6 augustus 2019 wordt ingetrokken. De intrekking werkt terug tot en met 1 januari 2020.

Opheusden, 26 oktober 2020

……………………………………………………………………..

M.J.P. van Mil, manager fysieke pijler

 

Bijlage Vb : Ondermandaatformulier afdeling sociale pijler behorend bij het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020

 

De manager van de afdeling sociale pijler van de gemeente Neder-Betuwe,

 

Gelet op artikel 8 leden 1, 2 en 3 van het Mandaatbesluit van de gemeente Neder-Betuwe 2020,

 

overwegende dat,

  • Ingevolge artikel 10 eerste lid van het Organisatiebesluit gemeente Neder-Betuwe 2019 en het directiebesluit d.d. 26 oktober 2020 de afdeling sociale pijler uit twee teams bestaat: Team Beleid en Team Uitvoering,

  • De directie in het directiebesluit d.d. 26 oktober 2020 heeft bepaald welke werkvelden tot het werkterrein van de afdeling sociale pijler behoren,

  • De directie het aan de manager overlaat om te bepalen welk team welk werkveld behandelt,

  • De manager de adjunct-manager om advies vraagt alvorens de werkvelden over de teams te verdelen,

  • De medewerkers van een team zich in de breedste zin van het woord (m.a.w. publiekrechtelijke handelingen, privaatrechtelijke handelingen en feitelijke handelingen) bezighouden met de werkvelden die tot hun team behoren,

  • In de personeelsstaat dan wel dit ondermandaatformulier is bepaald welke medewerker dan wel functie tot welk team behoort,

BESLUIT:

 

  • 1.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Beleid behoren:

    • Openbare orde en veiligheid (waaronder: Tijdelijk huisverbod, Opiumwet);

    • Rampenbestrijding en crisisbeheersing;

    • Wmo 2015, Jeugdwet, Participatiewet en Schuldhulpverlening niet zijnde gericht op casusbehandeling;

    • Volwasseneducatie regionale afstemming, Laaggeletterdheid, Bibliotheekwerk);

    • Onderwijshuisvesting;

    • Leerlingenvervoer;

    • Welzijn;

    • Sport;

    • Jeugdzaken;

    • Volksgezondheid;

    • Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg;

    • Cultuur;

    • Wijk- en buurtcoördinatie;

    • Accommodatiebeleid;

    • Leefbaarheid;

    • Vraagafhankelijk vervoer;

    • Kinderopvang/gastouderregistratie;

    • Speelruimtebeleid;

    • Preventienetwerk;

    • Subsidies op alle werkvelden van de afdeling sociale pijler (zowel van Team Beleid als van Team Uitvoering).

  • 2.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Uitvoering behoren:

    • Wmo 2015 gericht op casusbehandeling;

    • Jeugdwet gericht op casusbehandeling;

    • Participatiewet gericht op casusbehandeling, voor zover het bijzondere bijstand betreft en andere minimaregelingen;

    • Schuldhulpverlening gericht op casusbehandeling;

    • Gehandicaptenparkeerkaart;

    • Contractbeheer zorgaanbieders Wmo 2015 en Jeugdwet.

  • 3.

    Ondermandaat te verlenen aan de medewerkers van het Team Beleid en de medewerkers van het Team Uitvoering voor het verrichten van publiekrechtelijke rechtshandelingen, privaatrechtelijke rechtshandelingen en feitelijke handelingen ten aanzien van de werkvelden die tot hun team behoren, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in de bijlagen I t/m III van het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020;

  • 4.

    Dat bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden de bepalingen uit het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020, het Organisatiebesluit gemeente Neder-Betuwe 2019 en de Budgethoudersregeling gemeente Neder-Betuwe 2019 in acht genomen moeten worden.

  • 5.

    Dat dit ondermandaatformulier in werking treedt op de dag na bekendmaking en terugwerkt tot en met 1 januari 2020. Het ondermandaatformulier van 6 augustus 2019 wordt ingetrokken. De intrekking werkt terug tot en met 1 januari 2020.

 

Opheusden, 29 oktober 2020

 

 

 

……………………………………………………………………..

W. Agelink, manager sociale pijler

 

Bijlage Vc : Ondermandaatformulier afdeling Bedrijfsvoeringspijler behorend bij het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020

 

De manager van de afdeling Bedrijfsvoeringspijler van de gemeente Neder-Betuwe,

 

Gelet op artikel 8 leden 1, 2 en 3 van het Mandaatbesluit van de gemeente Neder-Betuwe 2020,

 

overwegende dat,

 

  • Ingevolge artikel 10 eerste lid van het Organisatiebesluit gemeente Neder-Betuwe 2019 en het directiebesluit d.d. 5 augustus 2020 de afdeling Bedrijfsvoeringspijler uit de volgende teams bestaat:

    • Team DIV

    • Team Communicatie en voorlichting

    • Team Gegevensbeheer

    • Team Belastingen en WOZ

    • Team Gemeentewinkel

    • Team ICT

    • Team Financiën

    • Team Juridische zaken

    • Team Huisvesting

    • Team Bestuursondersteuning

    • Team P&O

    • Team AO/IC

    • Team Advies

  • De directie in het directiebesluit d.d. 26 oktober 2020 heeft bepaald welke werkvelden tot het werkterrein van de afdeling Bedrijfsvoeringspijler behoren,

  • De directie het aan de manager overlaat om te bepalen welk team welk werkveld behandelt,

  • De manager de adjunct-manager om advies vraagt alvorens de werkvelden over de teams te verdelen,

  • De medewerkers van een team zich in de breedste zin van het woord (m.a.w. publiekrechtelijke handelingen, privaatrechtelijke handelingen en feitelijke handelingen) bezighouden met de werkvelden die tot hun team behoren,

  • In de personeelsstaat dan wel dit ondermandaatformulier is bepaald welke medewerker dan wel functie tot welk team behoort,

BESLUIT

 

  • 1.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team DIV behoren: Documentaire informatievoorziening en archivering;

  • 2.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Communicatie en voorlichting behoren: communicatie en voorlichting;

  • 3.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Gegevensbeheer behoren: gegevensbeheer, basisregistratie en GEO, belastingen en WOZ;

  • 4.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Belastingen en WOZ behoren: belastingen en WOZ, gegevensbeheer, basisregistratie en GEO;

  • 5.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Gemeentewinkel behoren: burgerzaken, receptie/ontvangst, telefonie;

  • 6.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team ICT behoren: ICT en privacy;

  • 7.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Financiën behoren: financiën;

  • 8.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Juridische Zaken behoren: juridisch advies, klachten, secretariaat bezwaarschriftencommissie, handhaving, Wob-verzoeken, aansprakelijkstellingen en privacy.

  • 9.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Huisvesting behoren: facilitaire zaken.

  • 10.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Bestuursondersteuning behoren: secretariële ondersteuning bestuur en directie, representatie en privacy;

  • 11.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team P&O behoren: personeel en organisatie;

  • 12.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team AO/IC behoren: procesoptimalisatie, controle en toezicht op rechtmatigheid, doeltreffendheid, doelmatigheid en toezicht informatiebeveiliging;

  • 13.

    Dat de volgende werkvelden tot het Team Advies behoren: strategisch advies gericht op de Bedrijfsvoeringspijler.

     

* Besluiten van de heffingsambtenaar, de invorderingsambtenaar en de ambtenaar burgerlijke stand vallen niet onder de reikwijdte van de werkvelden.

 

  • 14.

    Ondermandaat te verlenen aan de medewerkers van bovengenoemde teams voor het verrichten van publiekrechtelijke rechtshandelingen, privaatrechtelijke rechtshandelingen en feitelijke handelingen ten aanzien van de werkvelden die tot hun team behoren, met uitzondering vande bevoegdheden genoemd in de bijlagen I t/m III van het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020.

  • 15.

    Dat bij de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden de bepalingen uit het Mandaatbesluit gemeente Neder-Betuwe 2020, het Organisatiebesluit gemeente Neder-Betuwe 2019 en de Budgethoudersregeling gemeente Neder-Betuwe 2019 in acht genomen moeten worden.

  • 16.

    Dat dit ondermandaatformulier in werking treedt op de dag na bekendmaking en terug werkt tot en met 1 januari 2020. De ondermandaatformulieren van 6 augustus 2019 van de afdeling Bedrijfsvoeringspijler en werkeenheid concernstaf worden ingetrokken. De intrekking werkt terug tot en met 1 januari 2020.

     

Opheusden, 29 oktober 2020

 

 

 

…………………………………………………………….

N. de Geus-de Bruijn, manager Bedrijfsvoeringspijler

Naar boven