Besluit tot wijziging van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Utrecht 2015

De raad van de gemeente Utrecht;

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 1 september 2020;

gelezen het verslag van het gevoerde op overeenstemming gerichte overleg met de vertegenwoordigers van de bevoegde gezagsorganen;

gelet op artikel 149 van de Gemeentewet, artikel 102 van de ‘Wet op het primair onderwijs’, artikel 100 van de ‘Wet op de expertisecentra’ en artikel 76m van de ‘Wet op het voortgezet onderwijs’;

besluit vast te stellen de wijziging van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs gemeente Utrecht 2015.

I.

Artikel 6, lid 1

‘Een aanvraag voor opneming van een voorziening op het programma dient uiterlijk op 31 januari van het jaar van vaststelling van het betreffende programma te zijn ontvangen door het college. Hierbij wordt per aan te vragen voorziening gebruik gemaakt van een door het college vastgesteld aanvraagformulier.’

komt te luiden:

‘Een aanvraag voor opneming van een voorziening op het programma dient voor 1 maart van het jaar van vaststelling van het betreffende programma te zijn ontvangen door het college. Hierbij wordt per aan te vragen voorziening gebruik gemaakt van een door het college vastgesteld aanvraagformulier.’

II.

Artikel 7, lid 3

‘Bij het ontbreken van een of meer gegevens als bedoeld in het eerste of tweede lid deelt het college dit voor 15 februari schriftelijk mee aan de aanvrager. Daarbij wordt de aanvrager in de gelegenheid gesteld voor 15 maart de ontbrekende gegevens aan te vullen. Indien de aanvrager de vereiste ontbrekende gegevens niet heeft verstrekt voor 15 maart, kan het college besluiten de aanvraag niet te behandelen.’

komt te luiden:

‘Bij het ontbreken van een of meer gegevens als bedoeld in het eerste of tweede lid deelt het college dit voor 15 maart mee aan de aanvrager. Daarbij wordt de aanvrager in de gelegenheid gesteld binnen twee weken na de verzenddatum van de mededeling van het college dat er gegevens ontbreken de ontbrekende gegevens aan te vullen. Indien de aanvrager de vereiste ontbrekende gegevens niet heeft verstrekt binnen de gestelde termijnen, kan het college besluiten de aanvraag niet te behandelen.’

III. Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2021.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad gehouden op 15 oktober 2020.

De griffier De burgemeester

mw. mr. M. van Hall P.E.J. den Oudsten

Naar boven