Gemeenteblad van Sittard-Geleen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sittard-Geleen | Gemeenteblad 2020, 267265 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sittard-Geleen | Gemeenteblad 2020, 267265 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent mandaat (Mandaatbesluit HGH Wet BAG Sittard-Geleen 2020)
Burgemeester en Wethouders van gemeente Sittard-Geleen
de mandaatbesluiten van burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen dd. 1-7-2020, gepubliceerd op 7-8-2020, Gemeenteblad 2020, 203432 en Gemeenteblad 2020, 203435 inzake de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (hierna verder aangeduid als: Wet BAG), regels omtrent delegatie en mandaat aan Het Gegevenshuis, enige aanpassing behoeft waartoe dit nieuw besluit genomen wordt;
gelet op afdeling 10.1.1 en 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
het navolgende Mandaatbesluit Wet BAG ‘Sittard-Geleen’ en overige van toepassing zijnde verordeningen vast te stellen.
Mandaat wordt verleend aan de directeur/secretaris van Het Gegevenshuis voor:
Het ingevolge artikel 42 van de Wet BAG één maal per jaar controleren van de inrichting en werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie; en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Het verlenen van ondermandaat aan medewerkers van Het Gegevenshuis, die in een gezagsverhouding onder de directeur/secretaris functioneren, is toegestaan.
Het mandaat als bedoeld in artikel 2 wordt uitgeoefend met inachtneming van de tussen de gemeente Sittard-Geleen en Het Gegevenshuis gesloten dienstverleningsovereenkomst en in overeenstemming met de ter zake geldende wet- en regelgeving.
Artikel 6 Toezicht en rapportage
De directeur/secretaris draagt zorg voor een deugdelijke registratie van de in het mandaat en ondermandaat genomen besluiten. Aan de hand van de registratie stelt de directeur/secretaris periodiek een rapportage op over de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid en brengt deze rapportage ter kennis van het college van burgemeester en wethouders.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-267265.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.