Gemeente Dinkelland - Openbare vergadering van de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 20 oktober 2020 om 19.30 uur vergadert de raadscommissie Sociaal Domein en Bestuur in het gemeentehuis van Dinkelland te Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op gemeenteraad.dinkelland.nl.

In verband met corona gelden er bij deze openbare vergadering beperkende maatregelen voor bezoekers, houdt u daar rekening mee. Er geldt een beperking op het aantal personen dat de vergadering in de raadszaal kan bijwonen. Verder geldt bij binnenkomst in de publieke hal van het gemeentehuis een mond-kapjesplicht.

Er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wilt maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter mevrouw A.M.T. ten Dam of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook live volgen op onze webcam via gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

 

1. Opening

2. Vaststellin g agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiter-lijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

5. Jaarverslag 2019 commissie Bezwaarschriften en jaarverslag 2018-2019 Klachtenbehandeling

Op grond van de Verordening behandeling bezwaarschriften brengt de commissie bezwaarschriften jaar-lijks verslag uit van haar werkzaamheden in het voorafgaande kalenderjaar. Darnaast hebben de fractie Lokaal Dinkelland en PvdA verzocht het jaarverslag Klachtenbehandeling 2018 en 2019 te bespreken ten-einde inzicht te verkrijgen in de stand van zaken m.b.t. de voorgen0men verbeteracties.

Portefeuille: burgemeester Joosten

6. Voorstel inzake intrekking verordening belangenbehartiging arbeidsinpassing en inkomensvoorziening gemeente Dinkelland

Voorgesteld wordt één adviesorgaan in te advies te laten geven aan het college op het gebied van de inkomensvoorzieningen in het kader van de Participatiewet.

Portefeuille: wethouder Duursma

7. Voorstel inzake vaststellen tweede Programmajournaal 2020 gemeente Dinkelland

Ieder jaar wordt over de voortgang van het vastgestelde beleid gerapporteerd via programmajournaals.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

8. Sluiting

 

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven