Aanwijzingsbesluit (buitengewoon) ambtenaren van de burgerlijke stand Druten 2020

Het college van burgemeester en wethouders van Druten;

 

Gelet op artikel 6:2a van de Aanpassingswet Wnra waarmee met ingang van 1 januari 2020 artikel 1:16 van het Burgerlijk wetboek is gewijzigd;

Besluit

Artikel 1 Aanwijzing ambtenaren van de burgerlijke stand

Als ambtenaar van de burgerlijke stand worden aangewezen alle huidige en alle toekomstige als zodanig beëdigde ambtenaren die belast zijn met de functie van

  • -

    medewerker burgerzaken A

  • -

    medewerker burgerzaken B

  • -

    medewerker burgerzaken C

binnen het domein Publiekszaken, team specialisten burgerzaken en teamklantadviseurs burgerzaken van de Werkorganisatie Druten Wijchen.

Artikel 2 Aanwijzing buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand

Als buitengewoon ambtenaar van burgerlijke stand voor het voltrekken van huwelijken en het registreren van partnerschappen worden aangewezen alle huidige en toekomstige personen die op basis van een arbeidsovereenkomst met de gemeente Druten werkzaamheden verrichten als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand.

Artikel 3 Duur aanwijzingen

De aanwijzingen bedoeld in de artikelen 1 en 2 gelden voor de duur van de arbeidsovereenkomst tussen betrokkene en de Werkorganisatie Druten Wijchen dan wel de gemeente Druten.

Artikel 4 Benoemingen van voor 1 januari 2020

Benoemingen tot ambtenaar van de burgerlijke stand of buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand die hebben plaatsgevonden vóór 1 januari 2020 worden beschouwd als een aanwijzing als bedoeld in artikel 1:16 BW.

Artikel 5 Aanwijzing onbezoldigde buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand

Aan te wijzen als onbezoldigde buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand voor een eenmalige huwelijksvoltrekking of een eenmalige registratie van een partnerschap:

  • a.

    de burgemeester, wethouders en raadsleden van Druten gedurende hun ambtstermijn;

  • b.

    personen die al dan niet reeds in een andere gemeente zijn aangewezen als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand en in de gemeente Druten eenmalig worden aangewezen.

Omdat deze groep geen vergoeding ontvangt voor hun werk is er met hen geen arbeidsrelatie.

Artikel 6 Inwerkingtreden en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2020;

  • 2.

    Dit besluit kan worden aangehaald als Aanwijzingsbesluit (buitengewoon) ambtenaren van de burgerlijke stand Druten 2020.

     

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Druten d.d. 29 september 2020

De secretaris a.i.

A.P.J.M. Litjens

De burgemeester

C.A.A. van Rhee-Oud Ammerveld

Bezwaarschriftbijsluiter

Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester.

U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (of raad of burgemeester) van Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten.

Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

Bezwaarschrift

De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

  • a.

    uw naam en adres

  • b.

    de datum

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

  • d.

    de reden waarom u bezwaar maakt

Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.

Termijn

U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.

Voorlopige voorziening

Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.

Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 48,- voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huurtoeslag of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 178,-. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 354,-. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2020.

Digitaal voorlopige voorziening instellen

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Nog vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Druten, te bereiken via 088 432 70 00.

Naar boven