Gemeenteblad van Bergeijk
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bergeijk | Gemeenteblad 2020, 210629 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bergeijk | Gemeenteblad 2020, 210629 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit mandaat, volmacht en machtiging gemeente Bergeijk 2020
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bergeijk en
de burgemeester en de secretaris van de gemeente Bergeijk,
ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft,
gelet op afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht (Awb) en artikelen 160 lid 1 sub e en 171 lid 2 van de Gemeentewet;
vast te stellen het navolgende:
Besluit mandaat, volmacht en machtiging gemeente Bergeijk 2020
Hiermee wordt eveneens bedoeld dat indien het college of de burgemeester een mandaat verleent aan een gemandateerde, de burgemeester de gemandateerde tevens volmachtigt in de vertegenwoordiging van de gemeente ten aanzien van het betreffende mandaat.
De verlening van het mandaat, volmacht en machtiging geschiedt in de ruimste zin van het woord. Naast het nemen van positieve en negatieve besluiten omvat het mandaat tevens onderstaande bevoegdheden. Indien het feitelijke handelingen betreft is een ieder bevoegd.
Aan de wethouder wordt mandaat verleend voor het ondertekenen van overeenkomsten namens het college met betrekking tot zijn portefeuille.
Artikel 4 Mandaat gemeentesecretaris
De gemeentesecretaris is bevoegd om mandaten die aan onder hem ressorterende medewerkers zijn verleend, geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk, te wijzigen of in te trekken. Een dergelijk besluit wordt schriftelijk vastgelegd en bekendgemaakt, tenzij het om een concrete, individuele en eenmalige aangelegenheid gaat.
Artikel 10 Intrekking, inwerkingtreding en citeertitel
Met ingang van de datum van inwerkingtreding van dit besluit wordt de ‘Mandaatregeling gemeente Bergeijk’, zoals vastgesteld op 7 maart 2017 en het ‘Besluit mandaat, volmacht en machtiging ten aanzien van personeelsaangelegenheden gemeente Bergeijk 2020’, zoals vastgesteld op 1 januari 2020, ingetrokken.
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Bergeijk, de burgemeester en de secretaris van de gemeente Bergeijk op 11 augustus 2020
Burgemeester en wethouders van Bergeijk,
H.A.J. Loos
Secretaris
A. Callewaert-de Groot
Burgemeester
De burgemeester van Bergeijk,
A. Callewaert-de Groot
Burgemeester
De secretaris van de gemeente Bergeijk,
H.A.J. Loos
Secretaris
Bijlage 1 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 4, eerste lid blijven voorbehouden aan het college respectievelijk de burgemeester
A. Bestuurlijk-juridische aangelegenheden
Het nemen van besluiten om bezwaar of (administratief) beroep aan te tekenen of een verzoek om (wijziging of opheffing van) een verzoek om voorlopige voorziening in te dienen namens de gemeente of het gemeentebestuur in bestuursrechtelijke procedures op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), met dien verstande dat de heffingsambtenaar bevoegd is beroep in cassatie in te stellen in procedures m.b.t. gemeentelijke belastingen.
Het nemen van besluiten waarbij wordt afgeweken van het beleid, richtlijnen en/of voorschriften, bij omgevingsrecht aangelegenheden met uitzondering van binnenplans afwijken van een bestemmingsplan of beheersverordening en bij algemene maatregel van bestuur aangewezen gevallen (voorheen zogenaamde kruimelgevallen).
Aan de burgemeester blijft voorbehouden het nemen van besluiten in het kader van de openbare orde en veiligheid, daaronder begrepen de bevoegdheden ten aanzien van het toezicht op openbare samenkomsten en vermakelijkheden en voor publiek toegankelijke gebouwen, alsmede op grond van de artikelen 151a, 151b, 151c en 151d van de Gemeentewet.
Overige privaatrechtelijke aangelegenheden
Alle rechtshandelingen ten aanzien van de gemeentesecretaris (zoals: het aangaan, wijzigen en beëindigen/opzeggen van een arbeidsovereenkomst, schorsing, het overeenkomen van salaris bij aanvang van de arbeidsovereenkomst, het geven van extra salarisverhoging, het geven van persoonlijke toelage(n) en andere, uit regelingen voortkomende, rechtshandelingen.
Bijlage 2 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 5, eerste lid blijven voorbehouden aan de gemeentesecretaris
Bijlage 3 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 5, vierde lid uitsluitend worden ondergemandateerd aan de coördinator
Bijlage 4 Aangelegenheden welke ingevolge artikel 6, eerste lid blijven voorbehouden aan het afdelingshoofd
A Bestuurlijk-Juridische aangelegenheden
Het uitschrijven uit het register kinder opvang c.q. het wijzigen van de gegevens in het register kinderopvang zonder voorafgaand wijzigingsverzoek van de houder van een kindercentrum, gastouderbureau, voorziening voor gastouderopvang, bedoeld in artikel 1.47a van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen.
Het afgeven van een schriftelijke aanwijzing c.q. het opleggen van een bestuurlijke boete indien een kindercentrum, gastouderbureau, voorziening voor gastouderopvang niet voldoet of indien men voorschriften niet of in onvoldoende mate naleeft, bedoeld in artikel 1.65 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen.
Het de houder verbieden de exploitatie van een kindercentrum, een voorziening voor gastouderopvang of een gastouderbureau voort te zetten zolang hij een bevel of een aanwijzing niet opvolgt en het opleggen van een last onder bestuursdwang niet mogelijk is, bedoeld in artikel 1.66 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen.
Overige privaatrechtelijke rechtshandelingen
Bijlage 5 Aangelegenheden betreffende mandatering aan externen ingevolge artikel 7
Behandelend ambtenaar regio Politie BZO (mits aangewezen als Hulp Officier van Justitie)
Het opleggen van een gebiedsontzegging, Behandelend ambtenaar regio Politie BZ, bedoeld in artikel 2.2 van de Algemene Plaatselijke Verordening
Dagelijks Bestuur en de voorzitter van het openbaar lichaam Kempisch Bedrijvenpark
Besluiten die vallen onder Reglement mandaat, machtiging en volmacht Kempisch Bedrijvenpark 2018.
Inwerking stellen van het sirenenetwerk van het Waarschuwings- en Alarmerings Systeem. Ondermandaat van deze bevoegdheid is alleen toegestaan in spoedeisende gevallen.
Rijksdienst voor het wegverkeer
Ontheffing voor bijzonder transport en landbouwvoertuigen, bedoeld in artikel 149 lid 1 onder d Wegenverkeerswet 1994
Deze bijlage is niet volledig. Andere besluiten omtrent mandaat aan externen kunnen aan deze bijlage worden toegevoegd. Op deze wijze bestaat centraal inzicht in alle mandaten die aan externen zijn afgegeven. Deze bijlage heeft daarmee een dynamisch karakter.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-210629.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.