Gemeenteblad van Sittard-Geleen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sittard-Geleen | Gemeenteblad 2020, 203435 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Sittard-Geleen | Gemeenteblad 2020, 203435 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent delegatie en mandaat Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Delegatie- Mandaatbesluit Wet basisregistratie adressen en gebouwen Sittard-Geleen)
In het model mandaatbesluit van de VNG is de mogelijkheid uitgewerkt om een aantal bevoegdheden die in de Wet BAG aan de gemeenteraad zijn opgedragen, en waarvan in de Model Verordening naamgeving en nummering (adressen) is bepaald dat deze aan burgemeester en wethouders worden gedelegeerd, te mandateren aan één of meerdere ambtenaren. Gemeenten die geen gebruik maken van deze modelverordening of een verordening waarin een dergelijke delegatie is opgenomen en de feitelijke uitvoering wel zelfstandig door ambtenaren willen laten uitvoeren, zullen de gemeenteraad hiervoor dan een specifiek daarop gericht delegatiebesluit moeten laten nemen.
Burgemeester en Wethouders van gemeente Sittard-Geleen
gelet op afdeling 10.1.1 en 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
het navolgende Delegatie- en Mandaatbesluit Wet basisregistratie adressen en gebouwen gemeente Sittard-Geleen vast te stellen en de bevoegdheid tot het aanwijzen van ambtenaren voor de uitvoering van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen te delegeren aan het Dagelijks Bestuur van Het Gegevenshuis.
Artikel 1 Delegatie aangewezen ambtenaren
Als ambtenaar belast met het opmaken van documenten waarin constateringen zijn vastgelegd, zoals bedoeld in artikel 10, onder b, van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, is aangewezen: het Dagelijks Bestuur van Het Gegevenshuis. Als ambtenaar belast met het opstellen van een verklaring, zoals bedoeld in artikel 7, onder m, van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen, is aangewezen: het Dagelijks Bestuur van Het Gegevenshuis.
Mandaat wordt verleend aan de directeur/secretaris van Het Gegevenshuis voor:
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
Het ingevolge artikel 42 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen één maal per jaar controleren van de inrichting en werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie; en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Het verlenen van ondermandaat aan medewerkers van Het Gegevenshuis, die in een gezagsverhouding onder de directeur/secretaris functioneren, is toegestaan.
Het mandaat als bedoeld in artikel 2 wordt uitgeoefend met inachtneming van de tussen de gemeente Sittard-Geleen en Het Gegevenshuis gesloten dienstverleningsovereenkomst en in overeenstemming met de ter zake geldende wet- en regelgeving.
Artikel 5 Toezicht en rapportage
De directeur/secretaris draagt zorg voor een deugdelijke registratie van de in het mandaat en ondermandaat genomen besluiten. Aan de hand van de registratie stelt de directeur/secretaris periodiek een rapportage op over de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid en brengt deze rapportage ter kennis van het College van Burgemeester en Wethouders.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2020-203435.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.